Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
IATA: Οι αεροπορικές μεταφορές δεν θα επανέλθουν πριν από το 2023
© Piotr Swat | Dreamstime.com

IATA: Οι αεροπορικές μεταφορές δεν θα επανέλθουν πριν από το 2023

  • A-
  • A+

Θα περάσει πολύς καιρός πριν επανέλθει η εναέρια κυκλοφορία στην προ της κρίσης κατάσταση, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ). Αν και η επανεκκίνηση αναμένεται να γίνει μέσα στο καλοκαίρι του 2020 με εσωτερικές συνδέσεις, η διεθνής κυκλοφορία εκτιμάται ότι θα αποκατασταθεί πλήρως το 2023.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, που εκπροσωπεί 290 εταιρείες-μέλη της, εκτιμά ότι η επιβατική κίνηση το 2021 θα είναι χαμηλότερη από αυτήν του 2019, υπό τον όρο ότι θα υπάρξει ανάκαμψη το τρίτο τρίμηνο του 2020 με την επαναλειτουργία των εσωτερικών συνδέσεων. 

Αυτή η ανάκαμψη εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία θα ανοίξουν τα σύνορα και από τον ρυθμό της παγκόσμιας ανάπτυξης και ο αντίκτυπος στο τμήμα των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων «θα είναι πολύ πιο σοβαρός και θα διαρκέσει περισσότερο», υπογραμμίζει η ΙΑΤΑ.

Στο πιο απαισιόδοξο σενάριο, αν δηλαδή οι περιορισμοί της κυκλοφορίας θα συνεχιστούν το τρίτο τρίμηνο του 2020, η ΙΑΤΑ προβλέπει ότι η επιβατική κίνηση (μετριέται με τον δείκτη RPK /Revenue passenger per kilometre που αντιπροσωπεύει τα έσοδα ανά χιλιομετρικό επιβάτη) θα μειωθεί κατά 34% το 2021.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενήργησε η ΙΑΤΑ, το 58% των ερωτηθέντων επιβατών θα περιόριζε αρχικά τις μετακινήσεις του σε διαμονές στη χώρα του, πράγμα που σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του οργανισμού, Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, «καθιστά τα κοινά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας για το αεροπορικό ταξίδι ακόμη πιο σημαντικά».

Ο Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ φοβάται τον αντίκτυπο μονομερών μέτρων ενώ ανέφερε ότι διεξάγονται συζητήσεις σε διεθνές επίπεδο για τον καθορισμό ορισμένου αριθμού μέτρων ελέγχου και κοινών υγειονομικών μέτρων.

Η ΙΑΤΑ τάσσεται υπέρ του συνδυασμού διαφορετικών μέτρων -π.χ. χρήση μάσκας και θερμομέτρηση επιβατών- εν αναμονή της εύρεσης εμβολίου, ανοσοποιητικά διαβατήρια ή διαγνωστικά τεστ, διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα.

Ο οργανισμός πάντως είναι εντελώς αντίθετος με τα μέτρα καραντίνας των επιβατών κατά την άφιξη, διότι όπως τονίζει «το 69% των ταξιδιωτών φέρεται να αρνείται να ταξιδέψει σε περίπτωση που τεθεί σε καραντίνα 14 ημερών», σύμφωνα με δημοσκόπηση που έγινε σε επιβάτες.

Το μέτρο αυτό υιοθετούν μέχρι στιγμής η Ισπανία και η Βρετανία, τουλάχιστον καθ' όλη τη διάρκεια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μη γίνετε πιλότοι!
Ουαί και αλίμονο αν γίνετε πιλότοι! θα καταλήξετε υπερχρεωμένοι και μια ζωή άνεργοι, προειδοποιεί τους υποψήφιους πιλότους αεροσκαφών το Βρετανικό συνδικάτο Balpa.
Μη γίνετε πιλότοι!
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δάνειο 1,87 δισ. δολάρια στην easyJet, εν μέρει εγγυημένο από τη Βρετανία
Για να επιβιώσει στην πανδημία, η eazyJet μείωσε κατά 4.500 τις θέσεις του προσωπικού της, προσέφυγε στους μετόχους για ρευστότητα και πούλησε δεκάδες αεροπλάνων της.
Δάνειο 1,87 δισ. δολάρια στην easyJet, εν μέρει εγγυημένο από τη Βρετανία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ρολά κατέβασαν 390.000 επιχειρήσεις στην Ιταλία λόγω της πανδημίας
Δραματική είναι η κατάσταση στην ιταλική οικονομία, εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, πλήττοντας όλους σχεδόν τους τομείς και περισσότερο τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
Ρολά κατέβασαν 390.000 επιχειρήσεις στην Ιταλία λόγω της πανδημίας
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Φορολογήστε τους πλούσιους!»
Το «μάρμαρο» του κορονοϊού, τα τεράστια ελλείμματα του δημόσιου τομέα μπορούν να καλυφθούν πολύ αποτελεσματικά και δίκαια, με εφάπαξ φόρο 1% στις περιουσίες άνω του 1 εκατ. λιρών, τονίζει μελέτη ειδικών στο...
«Φορολογήστε τους πλούσιους!»
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνδυνος χρεοκοπίας για πολλά περιφερειακά αεροδρόμια της Ευρώπης
Νέο πλήγμα σε πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης, που αναγκάστηκαν να κλείσουν τους τερματικούς σταθμούς και να μειώσουν το προσωπικό, προκαλεί η βαθιά κρίση του κλάδου των αερομεταφορών λόγω των συνεπειών της...
Κίνδυνος χρεοκοπίας για πολλά περιφερειακά αεροδρόμια της Ευρώπης
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρώτες ζημιές στην Easy Jet στην 25χρονη ιστορία της λόγω πανδημίας
Η εταιρεία ανέφερε απώλειες προ φόρων ύψους 1,27 δισεκατομμυρίων λιρών (1,7 δισ. δολαρίων) για τη χρονιά μέχρι τον Σεπτέμβριο, καθώς ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε κατά το ήμισυ στα 48,1 εκατομμύρια.
Πρώτες ζημιές στην Easy Jet στην 25χρονη ιστορία της λόγω πανδημίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας