Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστροφή στο σχολείο: τι λένε μαθητές από όλη την Ελλάδα
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Επιστροφή στο σχολείο: τι λένε μαθητές από όλη την Ελλάδα

  • A-
  • A+

Από Δευτέρα επιστρέφουν προαιρετικά και οι μαθητές των Γυμνασίων και των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου στις τάξεις τους. Η ομάδα «Change the world», από μαθητές του πυρήνα αρθρογραφίας και ελεύθερης άποψης των νέων, έκαναν ένα ρεπορτάζ με απόψεις εφήβων από όλη την Ελλάδα για το πώς βλέπουν αυτή την εξέλιξη.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι δικό τους

Change the world 

Η Επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, ως ένδειξη επαναφοράς της κανονικότητας και η προσπάθεια ένταξης τους στη νέα τάξη πραγμάτων

Το άνοιγμα των σχολείων, αν μη τι άλλο είναι ένα απ’ τα σημαντικότερα ζητήματα, που προέκυψαν στο στάδιο που βρισκόμαστε ενόψει της κρίσης του κορονοϊού. Είμαστε υποχρεωμένοι ως λαός, να συμμορφωθούμε με τις υποδείξεις των ειδικών, σχετικά με την ήπια επιστροφή των μαθητών στο «φυσικό» τους περιβάλλον, που είναι το σχολείο. Αξιοσημείωτες είναι οι ποικίλες απόψεις που παρουσιάζονται από τους νέους, που καλούνται να κάνουν ένα «mini restart» της σχολικής χρονιάς τους. Μετά από μια σφυγμομέτρηση που έγινε σε μαθητές απ’ όλη τη χώρα, παραθέτουμε μερικές διηγήσεις και γνώμες που αξίζει να ακουστούν.

Οι μαθητές είναι πεπεισμένοι πως όλος αυτός ο καιρός, ήταν μια καλή ευκαιρία για να εκτιμηθούν καθημερινά πράγματα, που θεωρούσαν δεδομένα.  Τονίζουν επίσης, πως το άνοιγμα των σχολείων, είναι κάτι που πρέπει να εκμεταλλευτούμε στο έπακρον για πολλούς λόγους… 

Πράγμα που με τα λόγια της κάνει αντιληπτό, η Ειρήνη Παπαϊωάννου, μαθήτρια της Β’ Λυκείου που ζει στο Μόναχο.

«Συνεχίζω να είμαι μαθήτρια και ανυπομονώ να καθίσω ξανά στα ζωγραφισμένα θρανία. Για πρώτη φορά θέλω να ακούσω τα γέλια των παιδιών σε μία γεμάτη τάξη, τις φωνές των καθηγητών που τώρα ηχούν μελωδικά με την ανάμνησή τους. 

Μπορεί στην αρχή να στεναχωρήθηκα με το κλείσιμο των σχολείων, μα τώρα είμαι παραπάνω από ευγνώμων καθώς μπόρεσα να καταλάβω την αξία αυτών των μικρών πραγμάτων που νόμιζα πως με ενοχλούσαν. Μετράω πλέον τις μέρες αντίστροφα για να επιστρέψω στον χώρο του σχολείου, φορώντας την προστατευτική μάσκα, τηρώντας τις αποστάσεις και τους κανόνες υγιεινής. 

Ξέρω πως τίποτα δεν θα είναι ίδιο, τώρα όμως αυτή είναι η ιστορία που θα λέω εγώ στα δικά μου παιδιά, αυτός είναι ο αγώνας που θα νικήσουμε όλοι. Θα επιστρέψουμε στα θρανία με μεγαλύτερη όρεξη για μάθηση και είμαι σίγουρη πως αυτή η σχολική χρονιά θα τελειώσει με εμάς να είμαστε λίγο περισσότερο μαθητές από ότι ήμασταν τις προηγούμενες χρονιές».

Όπως και η Άρτεμις Θοδωρή, μαθήτρια της α' Λυκείου στη Κοζάνη:

«Σίγουρα με το άνοιγμα των σχολείων αυτές τις λίγες μέρες, οι μαθητές θα αποκομίσουν έστω και το “ελάχιστο”, που θα τους φανεί χρήσιμο στο μέλλον τους».

Ενώ η Μαρία Ιωακειμίδου, μαθήτρια της α' Λυκείου από τη Θεσσαλονίκη, θεωρεί πως το άνοιγμα αυτό είναι αναγκαίο για την επάνοδο της κανονικότητας.

«Το σχολείο είναι μια προσομοίωση της κοινωνίας για μας τους νέους. Η πανδημία μας αποσυντόνισε, βγάζοντάς μας εκτός προγράμματος. Αυτό οδήγησε στην κατάρρευση της κοινωνίας σε παγκόσμια κλίμακα. Παρόλα αυτά όμως και αφού ο “μεγάλος κίνδυνος” έχει περάσει οφείλουμε να ξαναβρούμε τους ρυθμούς μας, προσαρμοσμένοι πλέον σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα. Όπως η κοινωνία λοιπόν  επανέρχεται, έτσι οφείλουν και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων, να ορθοποδήσουν σταδιακά». 

Ως σωστότατη τη Λευκή Επιταγή, για προαιρετική επιστροφή στις σχολικές αίθουσες, χαρακτήρισε ο Χρήστος Τσιάντας μαθητής της Γ’ Γυμνασίου από το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

«Η λευκή επιταγή της πολιτείας για τα σχολεία ήταν ίσως η σωστότερη κίνηση. Ειδικότερα σε μια περίοδο υγειονομικής κρίσης, η δυνατότητα ατομικής απόφασης έχει τεράστια σημασία. Με την επιλογή της αποχής από την εκπαιδευτική διαδικασία δίχως απουσίες, η πολιτεία αφήνει ελάχιστα περιθώρια διαφωνίας για την επαναλειτουργία των σχολείων. H κοινωνία δε γίνεται να μείνει στάσιμη, είναι σωστό να προχωρήσει. Συνεπώς πιστεύω ότι η εξίσωση των σχολείων λύθηκε με επιτυχία». 

…Ενώ απ’ την άλλη, διίστανται οι απόψεις, για την αναγκαιότητα της επιστροφής στα θρανία ακόμα και της γ’ Λυκείου, δεδομένου ότι πλέον ο κόσμος έχει συνηθίσει την υπάρχουσα κατάσταση και λειτουργεί με βάση αυτή, όπως προσυπογράφει ο Κώστας Βεζυργιάννης, μαθητής της Γ’ Λυκείου από τη Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

«Έχω φτάσει στην τελική ευθεία της πιο κρίσιμης χρονιάς μου. Προσωπικά είχα συνηθίσει τον “εγκλεισμό” και την καραντίνα και θεωρώ ανούσιο το άνοιγμα των σχολείων για αυτό το λίγο διάστημα που απέμεινε. Τώρα χρειάζομαι περισσότερο χρόνο για διάβασμα και επαναλήψεις, χρόνο τον οποίο το σχολείο μου απορροφά».

Ο Νίκος Διονυσάτος και η Ηθικεύρυς Καφαλούκου της β’ και γ’ Λυκείου, από τη Ρόδο και τη Λέσβο, συμπληρώνουν πως πάνω απ’ όλα πρέπει να τεθεί η υγιεινή των σχολείων, εξασφαλίζοντας στους μαθητές υγεία, ούτως ώστε να περάσουν στο επόμενο στάδιο.

«Το ολικό άνοιγμα των σχολείων είναι μια εσφαλμένη απόφαση, καθώς θα έπρεπε να γίνει μόνο για τη γ’ Λυκείου. Με ουσιαστικά δέκα μέρες μαθήματος στη διάρκεια του επόμενου μήνα, δεν θεωρώ, ότι από άποψη υγειονομική, αλλά και ανάγκη κάλυψης της ύλης, η συγκεκριμένη απόφαση βγάζει νόημα…»

«Η επιστροφή αυτή με ανησυχεί, για το κατά πόσο θα εφαρμοστούν σωστά τα μέτρα ασφαλείας. Ειδικά στη προκειμένη περίπτωση, στόχος είναι οι μαθητές να είμαστε υγιείς, ώστε να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των Πανελληνίων. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλιστεί η υγιεινή των σχολείων, καθώς δεν είναι λίγα τα σχολεία που δεν έχουν επαρκή καθαριότητα και προσωπικό».

Και η αντίθετη άποψη

Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν πως το κουμπί του «restart» δεν πρέπει ακόμα να πατηθεί, έτσι ώστε να μη γκρεμιστούν όλα όσα χτίστηκαν. Συγκεκριμένα, απ’ όσα εκφράζει ο μαθητής της β’ Λυκείου απ’ την Αθήνα, Νικόλας Σταθιάς, προτεραιότητα θα έπρεπε να δοθεί στη βελτίωση της τηλεκπαίδευσης και όχι στο άνοιγμα των σχολείων...

«Τα μέτρα κρίνονται ανεπαρκή και η ιδέα της επιστροφής στον σχολικό χώρο ανόητη, αφού δεν προβλέπεται να αναπληρωθούν όλες οι πολύτιμες διδακτικές ώρες, που χάθηκαν. Αντίθετα, θεωρώ, πως είναι ανάγκη να ενισχυθεί η “παραμελημένη” εκπαίδευση εξ αποστάσεως, την οποία πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν εφαρμόσει, “ξεχνώντας” δύο μήνες τώρα τους μαθητές τους». 

Άλλοι μεν ανησυχούν για το αν τελικά οι μαθητές, έχουν την ωριμότητα και θέληση να επιστρέψουν στα σχολεία, μπορώντας να τηρήσουν τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, με υπευθυνότητα, όπως ο Αλέξανδρος Παπαδόπουλος  μαθητής της α’ Λυκείου, από την Κοζάνη

«Είναι μια απόφαση αρκετά τολμηρή κατά την γνώμη μου, μιας και τα κρούσματα στην χώρα μας δεν έχουν ακόμη εκμηδενιστεί. Στην περίπτωση που οι μαθητές δείξουν υπευθυνότητα και ενδιαφερθούν τόσο για την προσωπική όσο και για τη δημόσια υγεία, έχοντας αντιληφθεί την σοβαρότητα της κατάστασης τότε όλα θα κυλήσουν ομαλά. Στην πολύ πιθανή όμως περίπτωση κατά την οποία οι μαθητές δεν υποδείξουν την απαραίτητη σοβαρότητα του θέματος θα παρουσιαστεί μια ανεξέλεγκτη εκθετική αύξηση των κρουσμάτων».

Ο μαθητής της α’ Λυκείου Ανδρέας Κηπουρίδης θεωρεί πως, αν και το άνοιγμα τον σχολείων είναι ιδανικό, τα μέτρα θα αποτρέψουν τους μαθητές να παρευρεθούν σε αυτό.

«Η επιστροφή στα σχολεία είναι μια ιδανική κίνηση για την ολοκλήρωση της ύλης των μαθημάτων και για την καλύτερη προετοιμασία της γ' Λυκείου για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Βέβαια, τα υπερβολικά μέτρα πρόληψης για αυτή την επιστροφή θα στείλουν τους μαθητές στα πάρκα και τις πλατείες αντί στο σχολείο».

Κλείνοντας, ας ελπίσουμε ότι ο «φόβος» μας θα μετατραπεί σε αίσθημα υπευθυνότητας, που θα αποτελέσει ένα σημαντικό όπλο αυτο-αλληλοπροστασίας για τον σημερινό μας αγώνα, αλλά και για την υπόλοιπη ζωή μας. 

*Χωρίς κανείς να βγει απ’ το σπίτι, εκμεταλλευόμενοι τη τεχνολογία και τη διαδικτυακή επικοινωνία

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαχωρισμός μαθητών στα διαλείμματα και τήρηση αποστάσεων στα σχολεία Ειδικής Αγωγής
Θα πρέπει να υιοθετούνται οι πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων...
Διαχωρισμός μαθητών στα διαλείμματα και τήρηση αποστάσεων στα σχολεία Ειδικής Αγωγής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές θα κρατήσουν τα βιβλία τους και για τη νέα χρονιά
Στο πλαίσιο του προγραμματισμού για τη νέα σχολική χρονιά (2020-2021), οι μαθητές θα πρέπει να κρατήσουν τα βιβλία τους που διδάσκονταν φέτος. Αυτό ανακοίνωσε η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, και...
Οι μαθητές θα κρατήσουν τα βιβλία τους και για τη νέα χρονιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το πρώτο κουδούνι για τη Γ΄ Λυκείου, αλλά με ελάχιστους μαθητές
Τα περισσότερα παιδιά προσήλθαν απλά για να επιβεβαιώσουν και να υπογράψουν την αίτηση-δήλωση για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το ποσοστό αποχής από τα μαθήματα έφτασε το 30%.
Το πρώτο κουδούνι για τη Γ΄ Λυκείου, αλλά με ελάχιστους μαθητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτο κουδούνι σε ήχο φάλτσο
Με ένα αχρείαστο ρίσκο θα ξεκινήσει η εβδομάδα με την κυβέρνηση να ανοίγει τα σχολεία για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.
Πρώτο κουδούνι σε ήχο φάλτσο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας