• Αθήνα
    Χιονοπτώσεις
    2°C 0.8°C / 2.4°C
    2 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    0°C -3.4°C / 1.9°C
    2 BF
    47%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.0°C / 4.4°C
    4 BF
    46%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    2 BF
    37%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    1 BF
    54%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    -1°C -3.0°C / -1.3°C
    0 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -7°C -6.6°C / -4.9°C
    2 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.7°C / 0.7°C
    2 BF
    67%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 2.2°C / 5.8°C
    4 BF
    90%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C 0.1°C / 0.1°C
    4 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.4°C / 5.6°C
    6 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    1°C 1.2°C / 1.2°C
    5 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / 0.1°C
    3 BF
    59%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    0°C 0.1°C / 1.5°C
    1 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    3 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    1°C 1.0°C / 2.1°C
    3 BF
    89%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    0°C 0.5°C / 0.5°C
    1 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -3.3°C / -0.6°C
    2 BF
    62%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.4°C / -3.4°C
    1 BF
    61%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ν. Φίλης: «Απίστευτη προχειρότητα στην επιστροφή μαθητών στο σχολείο»

  • A-
  • A+

Αυστηρές επικρίσεις στον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Παιδείας ανοίγει τα σχολεία, ειδικά όσον αφορά την πρόβλεψη για βιντεοσκόπηση του μαθήματατος, αλλά και του τρόπου με τον οποίο ανοίγουν οι εκκλησίες έκανε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

Σε συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό RealFm, ο Νίκος Φίλης, τάχθηκε, όπως και οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, κατά της βιντεοσκόπησης και διαδικτυακής μετάδοσης των μαθημάτων στην τάξη, με τους μαθητές παρόντες.

Όπως τόνισε, «δεν είναι δυνατό πράγματα που ακούγονται και συμβαίνουν μες την τάξη, να γίνουν κτήμα της “γειτονιάς” ολόκληρης, για να μη πω κακόβουλων θεατών και ακροατών. Είναι απίστευτη η προχειρότητα με την οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποπειράται να σπάσει την σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας που υπάρχει ανάμεσα στο μαθητή και το δάσκαλο, όταν κλείσει η πόρτα της τάξης και ξεκινήσει το μάθημα».

Επανέλαβε δε ότι τα σχολεία «δεν χρειαζόταν να ανοίξουν -πλην της Γ' Λυκείου. Εξάλλου για το επιχειρούμενο άνοιγμα των γυμνασίων και των άλλων δύο τάξεων του λυκείου δεν υπάρχει πλέον η ομοφωνία των ειδικών, κάτι που χαρακτήριζε προηγούμενες ρυθμίσεις (όπως το lockdown). Τώρα ειδικοί εκφράζουν αντίθετη άποψη».

Όσον αφορά το ζήτημα του ανοίγματος των εκκλησιών, εξέφρασε προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διαφυλαχθεί η δημόσια υγεία όταν τελούνται λειτουργίες και θεία κοινωνία.

Αναφερόμενος και στην τοποθέτηση του καθηγητή Ηλία Μόσιαλου, που είπε ότι μέχρι να υπάρξει δυνατότητα για μαζικό εκκλησιασμό δεν θα πρέπει να λαμβάνει χώρα η θεία κοινωνία -ή έστω θα πρέπει να πραγματοποιείται με άλλο τρόπο, τόνισε:

«Η Εκκλησία μιλάει με βάση την πίστη και τα δόγματά της και αυτό το σέβομαι. Αλλά εδώ υπάρχει θέμα δημόσιας υγείας. Δεν αναφέρομαι στον πιστό που προσέρχεται μόνος του στο ναό για να κάνει την προσευχή του και να ανάψει ένα κερί. Καλώς το κάνει. Αναφέρομαι στη μαζική προσέλευση του εκκλησιάσματος, με την προοπτική και της μετάληψης, από τη στιγμή που λειτουργία χωρίς μετάληψη, δεν υπάρχει. Όταν το λέει αυτό η εκκλησία, έχει δίκιο».

Και πρόσθεσε πως η Εκκλησία «έχει τη σοφία να βρίσκει κατ' οικονομία λύσεις· το έχει αποδείξει σε άλλες περιπτώσεις, ως υπεραιωνόβιος θεσμός που είναι. Έτσι κι εδώ, υπάρχουν “κατ' οικονομίαν” λύσεις και έχουν εφαρμοστεί αλλού και άλλοτε. Κατ' οικονομίαν εξάλλου γίνονται πολλά πράγματα σήμερα, σε άλλους τομείς της κοινωνικής ζωής, καθώς η κρίση της πανδημίας ήταν απρόβλεπτη και προκάλεσε πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά μας, στον τρόπο που εργαζόμαστε, που επικοινωνούμε, στον τρόπο που λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις».

«Έτσι πρέπει να προσεγγίσει το ζήτημα η εκκλησία. Λύση δεν υποδεικνύω, θα τη βρει εκείνη. Να θυμίσω απλώς, ότι η Εκκλησία λαμβάνει υπόψη της και στηρίζεται στη ζωή: “θανάτω θάνατον πατήσας”, ψάλλουμε στην Ανάσταση. Η ζωή λοιπόν είναι η βάση της Εκκλησίας. Και η δημόσια υγεία είναι η βάση της ζωής. Δεν πρέπει κάτι τέτοιο να γίνεται αντικείμενο αντιπαράθεσης. Στην πορεία του διμήνου η Εκκλησία προσαρμόστηκε -και η εξέλιξη αυτή ήταν θετική. Μακάρι να είχε ακολουθήσει αυτή τη στάση εξ αρχής. Θα ήταν το σοφότερο και θα είχαν αποφευχθεί αρνητικές αντιπαραθέσεις και ο κίνδυνος για τη ζωή των πιστών και των οικογενειών τους».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Στη Βουλή από ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ25 ο περιορισμός επιλογής της 2ης γλώσσας στα δημοτικά 
Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις προς την Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΜέΡΑ25 για τον περιορισμό του δικαιώματος επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά ζητώντας την ανάκληση της αιφνιδιαστικής...
Στη Βουλή από ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ25 ο περιορισμός επιλογής της 2ης γλώσσας στα δημοτικά 
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Φίλης: Άνοιγμα σχολείων με ολιγομελή τμήματα και τακτικά τεστ
Συγκεκριμένο και άμεσα εφαρμόσιμο σχέδιο εν όψει της επιστροφής των μαθητών στο σχολείο ζητά ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.
Φίλης: Άνοιγμα σχολείων με ολιγομελή τμήματα και τακτικά τεστ
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Φίλης: Άνευ προηγουμένου η «εντολή» για βιντεοσκόπηση μαθημάτων
Δριμεία κριτική στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εξαπολύει ο Νίκος Φίλης σχετικά με την μέθοδο που αποφασίστηκε για τη συνέχιση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για όσα παιδιά δεν επιστρέψουν στα σχόλεια.
Φίλης: Άνευ προηγουμένου η «εντολή» για βιντεοσκόπηση μαθημάτων
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Με κόψε-ράψε και πέταμα γνωστικών αντικειμένων το πρόγραμμα σπουδών των εφήβων»
Εξηγήσεις για τη μη συμμόρφωση του υπουργείου Παιδείας στην απόφαση του ΣτΕ που έκρινε παράνομη την κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων, ζήτησε με επίκαιρη ερώτησή του ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ.
«Με κόψε-ράψε και πέταμα γνωστικών αντικειμένων το πρόγραμμα σπουδών των εφήβων»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Θ. Φωτίου: Η κυβέρνηση να συνεχίσει αμέσως τη διανομή των σχολικών γευμάτων»
«Η κυβέρνηση έκοψε και πάλι χτες απροειδοποίητα τα σχολικά γεύματα, αδιαφορώντας για τις τεράστιες ανάγκες των νοικοκυριών που φτωχοποιούνται καθημερινά εξαιτίας της ακρίβειας», επεσήμανε η βουλεύτρια του...
Θ. Φωτίου: Η κυβέρνηση να συνεχίσει αμέσως τη διανομή των σχολικών γευμάτων»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Στην Κομισιόν τα βίντεο της Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής
Ο αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, θίγει με ερώτησή του προς την Κομισιόν το θέμα της χρηματοδότησης της «Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής...
ΣΥΡΙΖΑ: Στην Κομισιόν τα βίντεο της Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας