Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στα κάγκελα οι κοινωνιολόγοι για την απαξίωση του μαθήματός τους
eurokinissi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στα κάγκελα οι κοινωνιολόγοι για την απαξίωση του μαθήματός τους

  • A-
  • A+

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» τέθηκε προχθές σε δημόσια διαβούλευση και ήδη πολλές από τις ρυθμίσεις έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων σε αυτήν. Το άρθρο 7, που αφορά τη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, είναι ένα από τα άρθρα που έχουν συγκεντρώσει τα περισσότερα σχόλια, με την πλειονότητα αυτών να αναφέρονται στο ζήτημα της επαναφοράς των Λατινικών στα προς εξέταση μαθήματα στη θέση της Κοινωνιολογίας.

Οι περισσότεροι χαρακτηρίζουν λάθος την απόφαση να μην εξετάζεται η Κοινωνιολογία από τους υποψηφίους του 1ου επιστημονικού πεδίου, που άλλωστε φέρει τον τίτλο «Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες» και οδηγεί σε πανεπιστημιακές σχολές όπου το εν λόγω μάθημα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των προγραμμάτων σπουδών και άρα η μελέτη και η εξέτασή του διασφαλίζει τη διασύνδεση με το γνωστικό αντικείμενο των σχολών αυτών.

Αρκεί να σκεφτούμε ότι στη Νομική διδάσκεται «Κοινωνιολογία Δικαίου», στα Παιδαγωγικά τμήματα αλλά και στα τμήματα Ιστορίας-Αρχαιολογίας υπάρχει το μάθημα «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», ενώ σε σχολή δημοσιογραφίας οι φοιτητές και οι φοιτήτριες διδάσκονται «Κοινωνιολογία της Μαζικής Επικοινωνίας». Η κοινωνιολογία ως μάθημα διδάσκεται στο σύνολο των σχολών του 1ου πεδίου (Νομική, Ψυχολογία, σχολές Εκπαίδευσης, Πολιτικές Επιστήμες, Δημοσιογραφία, Ανθρωπολογία κλπ), αποτελεί υπόβαθρο για σχολές Οικονομικών και Δημόσιας Διοίκησης, ενώ διδάσκεται ακόμη και σε πολυτεχνικές σχολές, όπως στην περίπτωση φέρ’ ειπείν των Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ή των Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών.

Η επιμονή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία φαίνεται να βασίζεται σε ρεβανσιστική διάθεση και όχι σε ουσιώδη επιχειρήματα, προκάλεσε και την αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ) η οποία με σχετικό υπόμνημα προς το υπουργείο επιχειρηματολογεί περαιτέρω γιατί πρέπει να παραμείνει η Κοινωνιολογία ως ένα από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

«Διότι οι θεματικές ενότητες του μαθήματος της Κοινωνιολογίας (θεωρίες, μορφές κοινωνικής οργάνωσης, κοινωνικοποίηση και κοινωνικοί θεσμοί, εργασία, αλλοτρίωση, διαπολιτισμικότητα, πόλεμοι κ.ά.) δημιουργούν πολίτες με κριτική σκέψη και έντονο κοινωνικό προβληματισμό. Διότι οι μαθητές, αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη, δύνανται να αποδώσουν καλύτερα στον γραπτό λόγο, βοηθώντας τους παράλληλα στο μάθημα της Εκθεσης και εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους [...] Διότι προκαταλήψεις, στερεότυπα και γενικεύσεις μπορούν να αναγνωρισθούν και να καταπολεμηθούν όταν ο μαθητής έχει εφόδιο τη γνώση που αποκτά μέσα από το μάθημα της Κοινωνιολογίας» αναφέρει μεταξύ άλλων το υπόμνημα της ΠΕΕΚΕ.

Το υπουργείο προχώρησε μεν στη σύνταξη του νομοσχεδίου χωρίς να διαβουλευτεί πρώτα με τους αρμόδιους φορείς, αλλά μπορεί ακόμη να διορθώσει τα κακώς κείμενα, να σταματήσει την υποβάθμιση του σχολείου, που τείνει να χάσει τη δημοκρατική του φύση και τον βασικό του σκοπό, που δεν είναι άλλος από το να διαμορφώνει συνειδητοποιημένους και υπεύθυνους πολίτες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αποχώρησε η ΟΙΕΛΕ από τη συνάντηση-παρωδία με την Ν. Κεραμέως
Άνθρωπο τακτοποίησης επιχειρηματικών ρουσφετιών και «δεύτερο Αρβανιτόπουλο» χαρακτήρισαν την υπουργό Παιδείας εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.
Αποχώρησε η ΟΙΕΛΕ από τη συνάντηση-παρωδία με την Ν. Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διορισμοί ορφανοί από... πατέρα
Η Νίκη Κεραμέως πανηγυρίζει την ανακοίνωση οριστικών πινάκων για τις 4.500 προσλήψεις καθηγητών Ειδικής Αγωγής που είχαν αποφασιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ.
Διορισμοί ορφανοί από... πατέρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του...
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξαφανίζουν 1.000 τμήματα από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περικοπές σε εκατοντάδες θέσεις δασκάλων - νηπιαγωγών και αλλαγή σχολείου για μαθητές φέρνει το άρθρο 49 του πολυνομοσχεδίου της Νίκης Κεραμέως, με το οποίο αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη.
Εξαφανίζουν 1.000 τμήματα από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλλαγές στο Λύκειο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου θα περιέχει, μεταξύ άλλων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, ρυθμίσεις σχετικά με τα νέα προγράμματα σπουδών, τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης και την...
Αλλαγές στο Λύκειο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας