Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ν. Μπελαβίλας: Να ανασταλούν τα έργα του ΟΛΠ στην Πειραϊκή τώρα

Σύμφωνα με τον υποψήφιο δήμαρχο με τον συνδυασμό «Πειραιάς για όλους», αν οι προβλήτες κατασκευαστούν -το έργο έχει εγκριθεί από την ΕΣΑΛ- θα πρέπει να είναι μικρότερες ώστε να συνεχίσει να μην εμποδίζεται το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή

EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Ν. Μπελαβίλας: Να ανασταλούν τα έργα του ΟΛΠ στην Πειραϊκή τώρα

  • A-
  • A+

Τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στη νότια προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά που ξεκίνησαν στις αρχές Απριλίου και συνεχίζονται εν μέσω γενικευμένων αντιδράσεων σχολιάζει με δηλώσεις του ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας.

«H πειραϊκή κοινωνία μας είναι ενωμένη σε ένα αίτημα: Να ανασταλεί η εκτέλεση του έργου τώρα» τονίζει και αναφέρεται για πρώτη φορά σε πρόσφατο έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κυβερνητικούς και αυτοδιοικητικούς, το οποίο ξεκαθαρίζει σε κάθε επιφυλακτικό, ότι η έναρξη των έργων της επέκτασης της νότιας προβλήτας «...είναι τουλάχιστον, αμφίβολης νομιμότητας». 

Όπως υπογραμμίζει ο Ν. Μπελαβίλας, το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη καταρρίπτει όλες τις ερμηνείες και τις παρασκηνιακά δημοσιευμένες εξηγήσεις του ΟΛΠ, αμφισβητώντας ταυτόχρονα ευθέως τη συνολική νομιμότητα του έργου λόγω της ανυπαρξίας εγκεκριμένης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). «Η παρέμβαση αυτή της συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής, που απαντά στην επείγουσα αναφορά έξι δημοτών του Πειραιά, σημαντική, τεκμηριωμένη και θεσμικά έγκυρη αλλάζει τα δεδομένα» υποστηρίζει.

Ο Ν. Μπελαβίλας τονίζει επίσης: «Η αυτοδιοίκηση έχει πάρει θέση ξεκάθαρη. Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά και το Κοινοτικό Συμβούλιο της Α' Δημοτικής Κοινότητας με τα ψηφίσματα τους, η Περιφέρεια Αττικής με την πρόσφατη επιστολή του περιφερειάρχη για αναστολή του έργου. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν τοποθετηθεί, μεγάλο τμήμα του τύπου και των ΜΜΕ, με συνεχείς δημοσιεύσεις τους. Η ιστορική πειραϊκή εφημερίδα “Κοινωνική” αλλά και τα εθνικής εμβέλειας μέσα όλου του φάσματος, από την “Εφημερίδα των Συντακτών” ως την “Εστία” θέτουν έντονα το θέμα. Η επιστολή προς τον πρωθυπουργό του βετεράνου της ελληνικής κρουαζιέρας Ανδρέα Ποταμιάνου εκφράζει τη βαθιά ανησυχία μεγάλου τμήματος του ναυτιλιακού και επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά».

Και ξεκαθαρίζει:

- Το πρόβλημα της νότιας προβλήτας δεν είναι πρόβλημα περιορισμού της θέας σε εκατό μπαλκόνια της Πειραϊκής. Ούτε είναι ένα τοπικής πολιτικής και κοινωνικής εμβέλειας ζήτημα που αφορά «την Πειραϊκή». Όσοι το εξέλαβαν ή το διαχειρίστηκαν έτσι έκαναν λάθος. Είναι πρόβλημα των εμπόρων του Πειραιά, καθώς ο ΟΛΠ επιχείρησε να νομιμοποιήσει εκεί και ένα γιγαντιαίο Mall το οποίο ευτυχώς αποτρέψαμε. Πλήττει το επιχειρηματικό κέντρο της πόλης και όλους τους κατοίκους.

- Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις έδωσαν πράσινο φως, με τη συναίνεση μεγάλου μέρους της τοπικής κοινωνίας για να προχωρήσουν αναπτυξιακά έργα του ΟΛΠ, υπό μία αυστηρή προϋπόθεση, η οποία επαναλαμβάνεται ρητά στις αποφάσεις των υπουργών του ΠΑΣΟΚ, της Ν.Δ., του ΣΥΡΙΖΑ από το 2006 ως το 2019. Ναι στο έργο αν και αφού προηγηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες που θα δείξουν αν υπάρχει σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα ή όχι. Αυτές είναι διαχρονικά όλες οι κυβερνητικές αποφάσεις που σήμερα καταπατώνται από τον ΟΛΠ. Αυτό λέει ρητά και το Συμβούλιο της Επικρατείας για την προϋπόθεση ύπαρξης ΣΜΠΕ σε ανάλογα έργα, όπως τεκμηριώθηκε από το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη.

- Οι περιβαλλοντικές μελέτες καθυστέρησαν εντέχνως να κατατεθούν 13 ολόκληρα χρόνια! Χάρη στην πίεση όλων μας ήλθαν επιτέλους στο φως της δημοσιότητας, οι μισές από αυτές, μόλις τον Νοέμβριο του 2019. Ενώ αναμενόταν η έγκριση ή μη, η επιβολή μέτρων ελάφρυνσης ή όχι, ο περιορισμός των μεγεθών ή όχι, ενώ αναμενόταν η κατάθεση της ΣΜΠΕ, ο ΟΛΠ άρχισε το έργο χωρίς τις παραπάνω άδειες.

- Η κοινωνία του Πειραιά μπορεί να έχει διαφορετικές εκτιμήσεις. Κάποιοι θεωρούν την κρουαζιέρα ευλογία, άλλοι κατάρα. Δεν ανήκουμε ούτε στους μεν, ούτε στους δε. Συμφωνούμε όμως σε κάτι μείζον: Θα τηρηθεί η νομιμότητα χωρίς συζήτηση. Όπου αποδεικνύεται ότι υπάρχει τεκμηριωμένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, αγωνιζόμαστε για να εκλείψει. Σε αυτό είμαστε ενωμένοι οι πάντες. Για αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας οφείλει να διακόψει το έργο αμέσως. Έχει την πλήρη επιστημονική/θεσμική/- νομική τεκμηρίωση για τους λόγους που πρέπει να το κάνει και καμία πλέον δικαιολογία.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αμφίβολης νομιμότητας» τα έργα ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή
Ο υπουργός Ναυτιλίας απαντά στον Γ. Πατούλη ότι «το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιείται έχοντας όλες τις αναγκαίες αποφάσεις και εγκρίσεις που απαιτούνται», αλλά ο Συνήγορος του Πολίτη έχει αμφιβολίες.
«Αμφίβολης νομιμότητας» τα έργα ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Μέσα στον Φεβρουάριο ξεκινούν τα έργα στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά που θα ολοκληρωθούν σε 32 μήνες. Εντονη αντίδραση από τον Νίκο Μπελαβίλα: «Το έργο δεν έχει έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
Η πρώτη προεκλογική αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο υποψήφιους δημάρχους του Πειραιά, Γιάννη Μώραλη και Νίκο Μπελαβίλα, είχε αφορμή τα έργα που σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι. Οι δηλώσεις του Νίκου...
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θύελλα στο λιμάνι για την άδεια ναυπηγείου που εξασφάλισε μέσω ΣτΕ η Cosco
Το πράσινο φως που έδωσε στον ΟΛΠ - Cosco η απόφαση του ΣτΕ να αποκτήσει άδεια εγκατάστασης ναυπηγείου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος φαίνεται ότι θα ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών.
Θύελλα στο λιμάνι για την άδεια ναυπηγείου που εξασφάλισε μέσω ΣτΕ η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απέσυρε τους γερανούς ο ΟΛΠ
Σταμάτησαν προσωρινά τα έργα που ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου και εν μέσω πανδημίας η ΟΛΠ-Cosco για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά στην Πειραϊκή.
Απέσυρε τους γερανούς ο ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας