Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η επόμενη μέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
ΕUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Η επόμενη μέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

  • A-
  • A+

Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και να χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους καλούνται οι πολίτες από τη Δευτέρα, 4 Μαΐου, ενόψει της σταδιακής επιστροφής σε μια σχετική κανονικότητα. 

Στο πλαίσιο αυτό, παρατείνεται μεν η μη ισχύς του δακτυλίου για τον Μάιο, καθώς και η δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων (πέραν του οδηγού) στις μετακινήσεις με ΙΧ, παραμένει ωστόσο το πρόβλημα της έλλειψης δωρεάν χώρων στάθμευσης.

Στις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική για επιβάτες και εργαζόμενους, ενώ η είσοδος θα είναι ελεγχόμενη για να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Οι επιβάτες, αν βλέπουν πολύ κόσμο στα μέσα μεταφοράς, δεν θα πρέπει να επιβιβάζονται, αλλά να περιμένουν το επόμενο δρομολόγιο, τηρώντας αποστάσεις σε σταθμούς και στάσεις. Επίσης, θα πρέπει να συνεχίσουν να αποφεύγουν τις συναλλαγές στα γκισέ με μετρητά, αλλά να κάνουν χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.

Παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου των επιβατών από τις μπροστινές πόρτες λεωφορείων και τρόλεϊ για την ασφάλεια των οδηγών.

Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια σε Μετρό και Ηλεκτρικό, σχεδιάζεται η συχνότητα των συρμών, κατά τις ώρες αιχμής, να είναι στα 6 λεπτά, από τα 7,5 που είναι σήμερα. Στο Τραμ, στόχος είναι η συχνότητα των συρμών στις ώρες αιχμής, να είναι στα 8 λεπτά από τα 11 που είναι τώρα. Οι συχνότητες αυτές, εφόσον κριθεί, θα βελτιωθούν, επισημαίνουν στελέχη της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, ο αριθμός το επόμενο διάστημα, αναμένεται να είναι στα 1.000. Η πύκνωση των οχημάτων, κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα και συγκεκριμένα, από τις 10 το πρωί έως τις δύο μετά το μεσημέρι και από τις έξι το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα. 

Σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, αναμένεται να αξιοποιηθούν και λεωφορεία που εκτελούν δρομολόγια προς τα πανεπιστήμια (επειδή είναι κλειστά, εκτελούνται μειωμένα δρομολόγια), αλλά και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», τα οποία έχουν μειωμένες συχνότητες, λόγω περιορισμένης κίνησης.

Σε ό,τι αφορά την αποφυγή του συνωστισμού, πηγές της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως ήδη έχουν ζητήσει από τις συνεργαζόμενες εταιρείες security να αυξήσουν το προσωπικό τους, με σκοπό την ελεγχόμενη είσοδο στα μέσα μεταφοράς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικό). Ο έλεγχος θα γίνεται σε συνεργασία με τους ελεγκτές της εταιρείας που είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο κομίστρου. 

Επίσης, στα δάπεδα των σταθμών θα υπάρχουν διαγραμμίσεις που θα δείχνουν την απόσταση που θα πρέπει να τηρείται μεταξύ των επιβατών. Ταυτόχρονα, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ ξεκινά στους χώρους της και στα μέσα της καμπάνια ενημέρωσης για τα μέτρα προστασίας (αποστάσεις, χρήση μάσκας). Αντίστοιχη ενημέρωση του επιβατικού κοινού θα υπάρχει και στις στάσεις της τηλεματικής, καθώς και σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι απολυμάνσεις οχημάτων και συρμών από εξειδικευμένα συνεργεία, οι καθαρισμοί σε σημεία στήριξης των επιβατών (χειρολαβές, μπάρες, πόρτες κλπ), αλλά και στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, (όπως κουπαστές, εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων κλπ), ενώ οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς ήδη έχουν προμηθευτεί αντισηπτικά, μάσκες, γάντια (για χρήση μόνο των εργαζομένων), τα οποία τοποθετήθηκαν σε σταθμούς, εκδοτήρια, γραφεία και όλους τους χώρους στους οποίους βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες.

Αναφορικά με τη χρήση ταξί, απαραίτητη είναι η μάσκα, ενώ συνεχίζεται το μέτρο της μεταφοράς ενός επιβάτη, με τις γνωστές εξαιρέσεις για γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδεία ατόμου για ιατρικούς λόγους.
 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν κόβει το νερό η ΕΥΔΑΠ, λόγω απλήρωτων λογαριασμών
Για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι λειτουργούν κανονικά στις ώρες αιχμής. Επεσήμανε όμως ότι η κίνηση έχει μειωθεί, ειδικά στα λεωφορεία και στο τραμ, κάτω από το 50%
Δεν κόβει το νερό η ΕΥΔΑΠ, λόγω απλήρωτων λογαριασμών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς κινούνται σήμερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Δύσκολη μέρα και η σημερινή για το επιβατικό κοινό καθώς οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας. Χωρίς τρόλεϊ και λεωφορεία η Αθήνα. Πώς θα...
Πώς κινούνται σήμερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες και στάσεις εργασίας στα μέσα μεταφοράς
Οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις με απεργίες και στάσεις εργασίας • Πώς θα κινηθούν μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και ηλεκτρικός. Χωρίς τρένα του ΟΣΕ...
Απεργίες και στάσεις εργασίας στα μέσα μεταφοράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ την Πρωτομαγιά
Με 24ωρη απεργία θα τιμήσουν την εργατική Πρωτομαγιά οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ και τα τρένα. Ο Ηλεκτρικός θα λειτουργήσει από τις 8 π.μ. ώς τη λήξη της βραδινής βάρδιας. Τα λεωφορεία θα εκτελούν δρομολόγια από...
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ την Πρωτομαγιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας