• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 15.7°C
    3 BF
    78%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 13.4°C
    3 BF
    87%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 12.0°C / 15.5°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 5.9°C / 9.4°C
    0 BF
    80%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.9°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 11.6°C
    1 BF
    89%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    1 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.7°C / 13.7°C
    2 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 15.8°C / 18.2°C
    0 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 13.9°C
    2 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 16.1°C
    5 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    4 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    3 BF
    72%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 11.7°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.5°C / 13.8°C
    1 BF
    82%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 19.3°C
    3 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 16.0°C
    0 BF
    89%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 9.3°C / 12.7°C
    3 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 12.8°C
    2 BF
    90%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.3°C / 8.3°C
    1 BF
    89%
EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Ανοιχτή επιστολή τριών μαθητών προς το υπουργείο Παιδείας

  • A-
  • A+

Τρεις μαθητές από τη Θεσσαλονίκη απευθύνονται προς το υπουργείο Παιδείας και την ηγεσία του για τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στον τομέα της εκπαίδευσης.

Αναλυτικά:

Θεσσαλονίκη, 22/04/2020

Αξιότιμο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Εμείς, οι μαθητές Γιαννούλης Πάρης, μαθητής της Α’ Λυκείου, Πατρινιός Εμμανουήλ και  Φιλομένη Σολάκογλου της Γ’ Γυμνασίου, πήραμε πρωτοβουλία να αναπτύξουμε αυτήν την επιστολή με σκοπό να σας επιστήσουμε την προσοχή σε φλέγοντα ζητήματα της Εκπαιδευτικής και της Μαθητικής Κοινότητας. Επιλέξαμε τρία θέματα, που απασχολούν όλο το Πανελλήνιο αυτές τις ημέρες για να σας τα αναλύσουμε από την πλευρά των μαθητών, που θεωρούμε εξίσου σημαντική. 

Καταρχάς, η νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που επιθυμεί να θεσμοθετήσει το Υπουργείο, μας βρίσκει αντίθετους σε ορισμένα σημεία. Συγκεκριμένα, τα σημεία αυτά είναι η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, η Ίδρυση νέων Πειραματικών Σχολείων και η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια. 

Η Τράπεζα Θεμάτων που πρώτη φορά τέθηκε σε ισχύ κατά τη σχολική χρονιά 2013-14 είχε αρκετά τρωτά σημεία. Πρώτον, αυτή η παρέμβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία του Υπουργείου των κ. Αρβανιτόπουλου-Τζαβάρα είχε ως αποτέλεσμα το 40% των μαθητών της τότε Α’ και Β’ Λυκείου να αποτύχουν τις προαγωγικές εξετάσεις του Μαΐου και να υποχρεωθούν να αφιερώσουν το ζωτικής σημασίας «διάλειμμα» του καλοκαιριού, ώστε να επιτύχουν στις επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, ένα ποσοστό των μαθητών δεν πέρασε την καν τάξη, λόγω της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων. Μιλώντας δε για την χρησιμότητα της Τράπεζας, εξομοιώνοντας τις ανόμοιες καταστάσεις που επικρατούν σε κάθε εκπαιδευτική μονάδα, εν αντιθέσει με τον αξιοκρατικό λόγο εφαρμογής της, δημιουργήθηκαν νέες «αδικίες» ως προς τους μαθητές. Επομένως, η Τράπεζα όχι μόνο δεν έφερε εις πέρας την αξιοκρατική αξιολόγηση των μαθητών αλλά την παρεμπόδιση μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία σε γενικό βαθμό.

Το δεύτερο ζήτημα που θέλουμε να θίξουμε περί του νέου νομοσχεδίου είναι η ίδρυση νέων Πειραματικών Σχολείων. Ουσιαστικά δεν αντιτιθέμεθα στην ίδρυση καθ’ αυτή αλλά στην επένδυση σε έναν «νεκρό» κλάδο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Αν και εφόσον η εισαγωγή στα προαναφερθέντα εκπαιδευτικά ιδρύματα γίνει χρήσει αξιοκρατικών εξετάσεων και όχι μέσω παράλογων κληρώσεων, τότε η επένδυση στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία θα είναι η γενεσιουργός δύναμη της βελτιστοποίησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Επιπλέον, με τον ισχύων τρόπο δημιουργούνται σχολικές μονάδες με εξαιρετικές εγκαταστάσεις και άλλες που στερούνται τα βασικά. Σε άλλα λόγια, τα σχολεία και η χρηματοδότησή τους διαφέρουν, όμως ο τρόπος ένταξης σε αυτά παραμένει σχεδόν ίδιος.   

Επιπροσθέτως, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πιο κρίσιμες βαθμίδες του Λυκείου, τη Β’ και τη Γ’, και σε όλες του Γυμνασίου. Στο Γυμνάσιο τα μαθήματα από τέσσερα γίνονται εφτά και στο Λύκειο από έξι μαθήματα σε Β’ Λυκείου αυξάνονται σε εφτά και στη Γ’ από τέσσερα σε πέντε. Ο λόγος διαφωνίας μας είναι πως με την αύξηση των μαθημάτων δεν διευκολύνονται οι μαθητές, ώστε να συγκεντρώσουν την προσοχή τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του Ιουνίου. Όσον αφορά το Γυμνάσιο, η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων δημιουργεί ένα καθεστώς συνεχούς άγχους το οποίο έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχολογική σταθερότητα των μαθητών.

Εν κατακλείδι, ελπίζουμε να διαβάσετε την επιστολή που επιμεληθήκαμε και να λάβετε υπόψιν σας τα λεγόμενά μας, τα οποία εικάζουμε πως συμπίπτουν με την πλειονότητα της μαθητικής κοινότητας. Η άποψη των μαθητών δεν εισακούγεται όσο θα έπρεπε σε μία σύγχρονη δημοκρατία σαν την Ελληνική, οπότε θεωρήσαμε πρέπουσα την παρέμβασή μας μέσω της παραπάνω επιστολής.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Με εκτίμηση,
Γιαννούλης Πάρης
Πατρινιός Εμμανουήλ
Σολάκογλου Φιλομένη 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας
Στο άνοιγμα των σχολείων που υποδέχονται σήμερα 1,4 εκατ μαθητές και 170 χιλιάδες εκπαιδευτικούς στήνεται μπαράζ συνεντεύξεων για τις «μεγάλες κυβερνητικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση».
Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Όχι κ. Κεραμέως, αυτό δεν είναι εκπαιδευτική διαδικασία!
Ίσως είναι η πρώτη φορά μεταπολιτευτικά που ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών νιώθει αφενός τέτοια αφόρητη πίεση και αφετέρου τέτοια έλλειψη χαράς...
Όχι κ. Κεραμέως, αυτό δεν είναι εκπαιδευτική διαδικασία!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νέο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή παιδοφυλακτήριο;
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν και κατά πόσο η διεύρυνση του ωραρίου εξυπηρετεί ουσιαστικά τις ανάγκες των εργαζόμενων γονέων ή απλά μετατρέπει το σχολείο σε πάρκινγκ παιδιών. 
Νέο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή παιδοφυλακτήριο;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προς την υπουργό Παιδείας
Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με την απόφαση σας για την τράπεζα θεμάτων καθώς και την ύλη των πανελλαδικών.
Προς την υπουργό Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία - ψηφιοποίηση: Το «e-παντεσπάνι» μιας... υποβαθμισμένης εκπαίδευσης!
Ψηφιοποίηση, ψηφιακός μετασχηματισμός, ψηφιακές δεξιότητες: Οι νέες θεότητες! Τα στοιχεία από πολυάριθμες μελέτες πάνω στο αν οι υπολογιστές βελτιώνουν την ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία είναι εκκρεμή.
Σχολεία - ψηφιοποίηση: Το «e-παντεσπάνι» μιας... υποβαθμισμένης εκπαίδευσης!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Αρκαλοχωρίου απέστειλαν επιστολή για να καταθέσουν δύο αιτήματά τους προς την υπουργό Παιδείας.
Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας