Μπορεί η κίνηση στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ να έχει μειωθεί λόγω των περιοριστικών μέτρων μέχρι και 90%, μπορεί να έχουν ενταχθεί ήδη στις περιαστικές γραμμές λεωφορεία των ΚΤΕΛ, αλλά τα λεωφορεία του Οργανισμού που κινούνται μέσα στη Θεσσαλονίκη είναι μόλις 220!
Το στοιχείο είναι επίσημο και διατυπωμένο σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έπειτα από τηλεδιάσκεψη του υπουργού Κώστα Καραμανλή με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ (Γιώργος Σκόρδας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Ιωάννης Ρεντζεπέρης εντεταλμένος σύμβουλος), τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γ.γ. Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στη συνάντηση συζητήθηκε «το επιχειρησιακό σχέδιο επανεκκίνησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό με τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, μετά την κρίση του κορονοϊού» αλλά το μόνο σχετικό με «επανεκκίνηση» ήταν η δήλωση του υπουργού «"ο ΟΑΣΘ γυρίζει σελίδα" ώστε σταδιακά να επανέλθει σε επίπεδο, στόλου και συχνότητας, των υπηρεσιών του 2014» και ότι το... φθινόπωρο «με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για leasing στόχος είναι να φτάσουμε προοδευτικά στα 500 οχήματα» (εννοείται με αυτά των ΚΤΕΛ). Για τη συντήρηση των οχημάτων, και τον προγραμματισμό ενοικίασης λεωφορείων, δεν δόθηκαν στοιχεία.
Ο κ. Σκόδρας έκανε γνωστό ότι «κατά τις ώρες αιχμής (06:00-10:00 και 14:00 -18:00) κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 295 λεωφορεία (220 οχήματα του ΟΑΣΘ και ακόμη 75 που προέκυψαν από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ)» και ότι σε κάθε λεωφορείο επιβαίνουν 25 άτομα, όπως ορίζει η σχετική ΠΝΠ. Με αυτά τα δεδομένα τα έσοδα του Οργανισμού είναι προφανώς μειωμένα και, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος, υπήρξε μέρα που τα έσοδα ήταν μόλις 4.000 ευρώ!
Ο στόχος τώρα είναι «περί τα μέσα Μαΐου, εφόσον αρθούν όλα τα μέτρα, να κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη έως και 350 λεωφορεία (αύξηση που θα βασιστεί στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στη βελτίωση της συντήρησης)» και το φθινόπωρο «με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για leasing, στόχος είναι να φτάσουμε προοδευτικά στα 500 οχήματα».
Με δεδομένο ότι τα στοιχεία για τη συντήρηση –που γίνεται ή δεν γίνεται- δεν ανακοινώνονται, μάλλον κανένας στον Οργανισμό δεν θέλει να σκεφτεί τι θα γίνει στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης αν αρθούν τα περιοριστικά μέτρα, αυξηθούν οι μετακινούμενοι και η κίνηση στους δρόμους, που θα σημάνουν νέες βλάβες και μείωση των διαθέσιμων οχημάτων.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας