Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το μεγάλο μας τσίρκο (β΄)
Eurokinissi-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το μεγάλο μας τσίρκο (β΄)

  • A-
  • A+

⌦ Πληθαίνουν ευτυχώς οι έρευνες και τα άρθρα που ξηλώνουν τον μανδύα του Ηγεμόνα, που πρώτος τάχα πήρε μέτρα για την πανδημία και πρώτος ενίσχυσε και πρώτος προέβλεψε κ.ο.κ., έτσι που η χώρα μας έχει τα λιγότερα κρούσματα, τους λιγότερους θανάτους κτλ.

Του Κ. Ασημακόπουλου ήταν το σχετικό άρθρο στο Εθνος της 6/4 που μνημόνευσα στην περασμένη επιφυλλίδα: το ξανασημειώνω, γιατί είχα παραλείψει το όνομα του συντάκτη. Εμπεριστατωμένο και με πολλούς πίνακες επίσης σχετικό άρθρο του Γιάννη Ραγκούση στο φέισμπουκ, αναδημοσιευμένο στο Documento, 12/4. Εδώ επίσης (13/4) ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Τσίπρας έδινε πίνακα όπου η Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στη μέση των 41 χωρών της Ευρώπης.

Κρίμα, τόση δουλειά από κανάλια και λοιπά λιβανιστήρια.

⌦ Αλλωστε, για φανταστείτε, λέει, λένε, να ζούσαμε την πανδημία αυτή στα χρόνια των Μαδουροτσιπραίων. Πλήθος κι εδώ οι ευθυμογράφοι, με πρώτο τον ομόσταβλο του Θέμου Αναστασιάδη, τον Βαγγέλη Περρή, στη θλιβερή σκιά πια του εαυτού της Athens Voice.

Ή τον άραγε επίσης σκιά του εαυτού του ή μήπως πάντα έτσι, τον συγγραφέα Δ. Δημητριάδη, που κυνηγάει πια τη δημοσιότητα όπου και μ’ ό,τι βρει, με τον «Πάτο», το «Βδέλυγμα» και άλλους λυσσαλέα αντισυριζαϊκούς και μαζί αξιοδάκρυτα φαιδρούς λιβέλους. Ας μην του την αρνηθούμε αυτή τη δημοσιότητα, μπορεί και να του κάνουμε καλό, άγιες μέρες που περνάμε, κι ας σταθούμε μια στάλα σε συνέντευξή του στη διαδικτυακή iefimerida, 7/4.

Οπου μας λέει πως «ο κορονοϊός εκμηδένισε δύο πράγματα, τον ΣΥΡΙΖΑ και την Εκκλησία». Και ειδικά η Εκκλησία «κυριολεκτικά εκμηδενίστηκε». Ομως ο συριζαίος «δεν αλλάζει ποτέ [...] είναι μια ανίατη ασθένεια».

Γενικότερα μιλάει για την «κατάντια στην οποία είχε περιέλθει η Αριστερά, εξαιτίας αυτής της συμμορίας η οποία παραμένει εκεί και που πιστεύω ότι είναι ο δεύτερος καρκίνος που τρώει την Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Ο πρώτος είναι η Εκκλησία. Δεν είναι τυχαίο ότι συμπέσανε ΣΥΡΙΖΑ και Εκκλησία με τέτοιο τρόπο, με φιλιά και αλληλοπροσκυνήματα… Ο ιός εκμηδένισε και τις δυο αυτές καρκινοπαθείς περιοχές. Εκμηδένισε τον ΣΥΡΙΖΑ, εξωθώντας τον σε μια αφωνία. Δεν μπορούν να πουν τίποτα, γιατί έχουμε μια καλή κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που κάνει καλά τη δουλειά της και δεν αφήνει περιθώρια για αντιπολίτευση. Καταργεί την αντιπολίτευση».

Αυτά από τον ευαγγελιστή μιας νέας, μιας καινούριας Δημοκρατίας.

⌦ Ενώ άλλος, άλλου τύπου ευαγγελιστής, ο χρυσαυγίζων Πέτρος Γαϊτάνος, κατέλαβε δικαιωματικά τη μόνιμη, καθημερινή θέση κάποιου αστυνομικού συνδικαλιστή στα κανάλια. Και χαρίζει απλόχερα τη σοφία του, εν προκειμένω ότι «όλο αυτό που ζούμε έχει μέσα του μια ευλογία· άλλωστε τίποτα δεν γίνεται χωρίς να είναι θέλημα Θεού».

Ας το ακούνε αυτό οι άγιοι πατέρες, όσοι κοιτάνε πώς να κάνουν το νταηλίκι τους, να παραβιάσουν δηλαδή τα μέτρα, μετά όμως να κρυφτούν, οι επαναστάτες, να περάσει το αυτόφωρο. Ας το ακούνε, λέω, επειδή έτσι διαταράζουν την κατά Γαϊτάνο ευλογία και πάνε κόντρα στο θέλημα Θεού.

⌦ Πλάι όμως στον άγιο Κερκύρας και τον λαγό ιερέα στο Κουκάκι, πώς θα ’λειπε ο δικός μας άγιος, ο Πειραιώς. Που βγήκε διάπυρος υπερασπιστής του λαγού ιερέα του Κουκακίου, και ζήτησε «να ξεπεζέψουν από το καλάμι τους» όσοι πιάνουν στο στόμα τους το μυστήριο της θείας κοινωνίας.

Ενώ σε άλλα του φιρμάνια, όπου κατακεραυνώνει την κυβέρνηση που έκλεισε τις εκκλησίες, αναφέρεται «κυρίως στις πνευματικές και σωτηριολογικές παραμέτρους της [σ.σ. της πανδημίας], αναλύοντας τις αιτίες που μας οδήγησαν σ’ αυτήν και γιατί Θεός την επέτρεψε, ως άριστος παιδαγωγός και από άπειρη αγάπη προς τον άνθρωπο». Αφού, «ο Θεός, εν τη αγάπη Του και εν τη πανσοφία Του, παραχώρησε να έρθει η παρούσα δοκιμασία για να οδηγήσει τον άνθρωπο στη μετάνοια και στη σωτηρία».

Να μας λείπουν τέτοιες αγάπες και «παραχωρήσεις».

⌦ Κι όχι πως έχει τελειωμό, αλλά ας κλείσουμε την περιπλάνησή μας στο μεγάλο μας τσίρκο, που ο κορονοϊός ήρθε να εμπλουτίσει το πρόγραμμά του με καινούριες ατραξιόν.

Αναφέρομαι τώρα στην αειθαλή συνωμοσιολογία, που βρήκε με τον κορονοϊό πεδίο δόξης λαμπρό. Μία της πλευρά, προτού προχωρήσει σε συμπεράσματα για τα άνομα σχέδια των «δημιουργών» του ιού, είναι αυτή που αμφισβητεί την επικινδυνότητά του, σε σχέση λ.χ. με τη γρίπη κ.ά. Είδα έτσι στο διαδίκτυο έναν αδέσποτο πίνακα με αριθμούς θανάτων από 1/1 έως 25/3 (άγνωστο σε ποια ή σε ποιες χώρες): στην κορφή οι ολίγιστοι θάνατοι από κορονοϊό, κι έπειτα, όλο να αυξάνονται οι θάνατοι: από εποχική γρίπη, ελονοσία, αυτοκτονίες, τροχαία, έιτζ, αλκοόλ, κάπνισμα, καρκίνο, πείνα, και στο τέλος, δεν θα το βρείτε, από εκτρώσεις! Οπου μόνο 21.297 από κορονοϊό και 9.913.712 από εκτρώσεις!

Γιατί και βέβαια έχει ιδεολογία η συνωμοσιολογία.

Οπως και το τσίρκο.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Αγιοι-ανάγιοι και Εθνική αλμπάνηδων
Στην εποχή του κορονοϊού ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για αυτοπροστασία και επιβίωση, πέρα από τους βιολογικούς όρους, πιστεύω πως είναι η προσπάθεια να συνεχιστεί η «κανονική» ζωή, μέσα σ’ όλες τις...
Αγιοι-ανάγιοι και Εθνική αλμπάνηδων
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Ηττα με στοιχεία θριάμβου
Ενα Σάββατο απουσία από τη στήλη, και οι εκλογές ας πούμε πως μπαγιάτεψαν σαν θέμα, τώρα άρχισε το τσίρκο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη και Κομπανίας. Παραταύτα, θα ρίξω και τη δική μου «ψήφο».
Ηττα με στοιχεία θριάμβου
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Ο δικός μας Αδωνης
Δικός μας από πού κι ώς πού, ντροπή και να το λέει κανείς. Ομως έτσι είναι, για την ακρίβεια: ντροπή πάνω στην ντροπή, που θαρρείς και έτσι ανάγεται στη νιοστή, μέσα από κάποια περίπλοκα μαθηματικά, ιδεολογικά...
Ο δικός μας Αδωνης
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Εκκλησιαστικά γλωσσικά ρετάλια
⌦ Εκδημίες, κοιμήσεις, μακαριστοί στολίζουν όλο και πιο συχνά τον λόγο μας. Ο,τι γυαλίζει, μαζί με τα χρυσά άμφια των ιεραρχών (ψεύτικα, τάχα, πλαστικά, μας διαβεβαίωσε κάποιος άγιος), το υιοθετούμε ασμένως.
Εκκλησιαστικά γλωσσικά ρετάλια
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Η κοινοτοπία που νόμιζε πως είναι πρωτοπορία
⌦ Γροθιά στο στομάχι, χαστούκι στο κατεστημένο, να σκανδαλίσουμε τους αστούς…, δεν έμεινε κλισέ για κλισέ που να μην υπηρετήθηκε με τον πιο κραυγαλέο τρόπο στη μικρού μήκους ταινία της Λένας Κιτσοπούλου...
Η κοινοτοπία που νόμιζε πως είναι πρωτοπορία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας