Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η «Ευτυχία» κυριάρχησε και σε live streaming

Κάτια Γκουλιώνη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, βραβεία ερμηνείας στην «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η «Ευτυχία» κυριάρχησε και σε live streaming

  • A-
  • A+
Χωρίς τελετή, φυσικά, αλλά ψηφιακά, από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση ανακοινώθηκαν χθες τα φετινά, δέκατα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η ταινία για την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου πήρε οχτώ αγαλματάκια, αλλά ο μεγάλος νικητής ήταν το ελληνικό σινεμά, που σε μια πολύ καλή χρονιά του δεν πτοείται από την πανδημία.

Μια από τις καλύτερες χρονιές του ελληνικού σινεμά, με εισιτήρια πάμπολλα, υψηλή ποιότητα και κορυφαίες διακρίσεις στο εξωτερικό, αυτή που θα δικαιούνταν τη μεγαλύτερη γιορτή, το πιο κεφάτο πάρτι και το πιο δυνατό χειροκρότημα, έπεσε πάνω στην πανδημία και τα στερήθηκε ξαφνικά όλα.

Ακόμα και τα ετήσια βραβεία «Ιρις» της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αφορμή πάντα τα τελευταία χρόνια για λίγη λάμψη και πολλή συγκίνηση, ανακοινώθηκαν χθες χωρίς τελετές και σόου και πλατεία που να πάλλεται. Αντί για τη σκηνή της φιλόξενης Στέγης, τα δέκατα βραβεία της ΕΑΚ κατέφυγαν στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση. Ανακοινώθηκαν σε live streaming, μεσημεριάτικα, από δωμάτια σπιτιών και οθόνες λάπτοπ. Των δύο παρουσιαστών, της Ελλης Τρίγγου και του Χρήστου Λούλη, του προέδρου της ΕΑΚ Γιώργου Τσεμπερόπουλου και της απαραίτητης πάντα συμβολαιογράφου Ουρανίας Μικρού.

Κι όμως, σαν να την έπιασε την Ακαδημία το πείσμα της, το είχε τόσο ωραία όλο οργανώσει, που αυτή η μία ώρα live streaming κύλησε ευχάριστα, αλλά και με μια αίσθηση δικαιοσύνης και σωστών επιλογών. Οι παρουσιαστές είχαν κέφι και ζεστασιά, η τεχνολογία επέτρεπε κάτι λίγα παιχνιδάκια (να περνάει, ας πούμε, ο φάκελος από το δωμάτιο της Τρίγγου στο δωμάτιο του Λούλη), τα βίντεο που είχαν ετοιμαστεί με τους υποψηφίους κάθε κατηγορίας εστίαζαν ακριβώς στη δουλειά τους, ήταν εντελώς διαφορετικό το ένα από το άλλο, ίχνος επανάληψης δεν υπήρχε - κι ας διεκδικούσαν κάποιες ταινίες τα περισσότερα βραβεία.

«Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου, βραβείο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ

Κάτι μάς λέει ότι όταν ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, πριν ανοίξουν οι φάκελοι, είπε πως «όλοι οι υποψήφιοι έχουν κερδίσει τον σεβασμό και το χειροκρότημά μας», κάποιοι συνδεδεμένοι στο youtube του Ιδρύματος Ωνάση, μόνοι κι αυτοί στα σπίτια τους, θα χειροκρότησαν. Κι όταν η Ελλη Τρίγγου, στο τέλος της μετάδοσης, ευχήθηκε να συναντηθούμε γρήγορα, σε αίθουσες οι θεατές, σε γυρίσματα οι άνθρωποι του ελληνικού σινεμά, ήταν σαν να εξέφραζε όλους μας.

Ηταν, βέβαια, αναμενόμενη η κυριαρχία της «Ευτυχίας» του Αγγελου Φραντζή, που κέρδισε οχτώ βραβεία (ήταν υποψήφια για 13), ανάμεσά τους το σημαντικότερο, το βραβείο μεγάλου μήκους ταινίας μυθοπλασίας, που πήγε στον παραγωγό της, τον άξιο Διονύση Σαμιώτη. Να και μια φορά που μια εμπορικότατη ελληνική ταινία (πάνω από 650 χιλιάδες εισιτήρια) για τη ζωή της μεγάλης μας στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου δεν μπορεί από κανέναν να αμφισβητηθεί, γιατί έχει έντονη πάνω της την καλλιτεχνική σφραγίδα του δημιουργού της - κι ας έχασε το βραβείο σκηνοθεσίας από τον Σύλλα Τζουμέρκα.

Αγγελική Παπούλια, βραβείο ερμηνείας, «Το θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών» του Σύλλα Τζουμέρκα, βραβείο σκηνοθεσίας

Ηταν, άλλωστε, μια χρονιά με πολύ σκληρό συναγωνισμό, παντού, σε όλα τα βραβεία. Σε ταινίες μεγάλου μήκους και μικρού (είχαμε κι έναν μικρού μήκους Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες, μην το ξεχνάμε, τον Βασίλη Κεκάτο, άλλο, που «έχασε» το βραβείο από την ολοένα και πιο περιζήτητη Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη). Σε «τεχνικά» και «καλλιτεχνικά» βραβεία. Στις ερμηνείες, εκεί κι αν γινόταν ο χαμός από μεγάλες στιγμές. Πώς να διαλέξεις, για παράδειγμα, ανάμεσα σε Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Αγγελική Παπούλια; Ανάμεσα σε Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και Μιχάλη Σαράντη; Θάνο Τοκάκη και Θανάση Παπαγεωργίου;

Είχαν, τελικά, τα βραβεία Ιρις 2020 μια περίεργη σοφία - ΟΚ, ο καθένας έχει τις προσωπικές του προτιμήσεις, ο Κύπριος Σταύρος Παμπαλής θα μπορούσε να πάρει το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Οι τρεις, πάντως, ταινίες που έκαναν παρέα στην «Ευτυχία» με δύο βραβεία η κάθε μία, έχουν τελικά πολύ μεγαλύτερο καλλιτεχνικό εκτόπισμα από τα δύο αγαλματάκια που θα πάρουν όταν «μας το επιτρέψει ο κύριος Τσιόδρας», όπως είπε ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, υποσχόμενος μια μεγάλη τελετή με εκπλήξεις. Ο λόγος φυσικά για το «Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» του Σύλλα Τζουμέρκα, δυνατό αστυνομικό θρίλερ με μεταφυσικές ανησυχίες στον άγριο κόσμο του Μεσολογγίου, με ηρωίδες δύο υπέροχες γυναίκες. Για τη «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη (Τhe Boy), αξιοθαύμαστη σκηνοθετικά και συναισθηματικά παράδοση του σκηνοθέτη στην πιο γλυκιά και ζωντανή γυναικεία παρέα, που κάτι έχει μαζευτεί να κάνει σε μια έρημη ελληνική ακρογιαλιά. Και για το «Cosmic Candy» της Ρηνιώς Δραγασάκη, κομεντί με στοιχεία φανταστικού σινεμά για ένα φευγάτο νέο κορίτσι, που ζει στον δικό του κόσμο.

Δυο βραβεία στην «Winona», σε σκηνοθεσία The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης)

Σαν πολλές γυναίκες μαζεύτηκαν και ενέπνευσαν φέτος το σινεμά μας. Και μια γυναίκα διευθύντρια φωτογραφίας, η Χριστίνα Μουμούρη, πήρε το περιζήτητο βραβείο για την ξεχωριστή και δύσκολη δουλειά της στο ατμοσφαιρικό και σκληρό παραμύθι «Ζίζοτεκ» του Βαρδή Μαρινάκη. «Γεια σας, κοπελάρες μου», είπε αυθόρμητα κάποια στιγμή η Ελλη Τρίγγου - άλλο ένα μεγάλο γυναικείο ταλέντο που ανέδειξε το σινεμά μας.

ΟΛΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας

«Ευτυχία»: Διονύσης Σαμιώτης

Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ

«Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες»: Σπύρος Μαυρογένης, Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Μαριάννα Οικονόμου

Ταινίας Μικρού Μήκους

«Electric Swan»: Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους

«Ο Χειροπαλαιστής»: Γιώργος Γούσης

Μικρού Μήκους Animation

«Heatwave»: Φωκίων Ξένος

Σκηνοθεσίας

«Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών»: Σύλλας Τζουμέρκας

Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη

«Cosmic Candy»: Ρηνιώ Δραγασάκη

Σεναρίου

«Απόστρατος»: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Α’ Γυναικείου Ρόλου

«Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών»: Αγγελική Παπούλια

Α’ Ανδρικού Ρόλου

«Ευτυχία»: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης

Β’ Γυναικείου Ρόλου

«Ευτυχία»: Κάτια Γκουλιώνη

Β’ Ανδρικού Ρόλου

«Ευτυχία»: Θάνος Τοκάκης

Μοντάζ

«Winona»: Νίκος Πάστρας

Φωτογραφίας

«Ζίζοτεκ»: Χριστίνα Μουμούρη

Ενδυματολογίας

«Ευτυχία»: Ιουλία Σταυρίδου

Σκηνογραφίας

«Ευτυχία»: Μιχάλης Σαμιώτης, Γιάννης Παπαδόπουλος

Πρωτότυπης Μουσικής

«Winona»: Δεσποινίς Τρίχρωμη, The Boy

Μακιγιάζ

«Ευτυχία»: Δήμητρα Γιατράκου

Ηχου

«Ευτυχία»: Νίκος Μπουγιούκος, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Αρης Λουζιώτης

Ειδικών Εφέ

«Cosmic Candy»: Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος, Γιάννης Αγελαδόπουλος, Ανδρέας Χέλμης, Γιώργος Φουκαράκης

 

 




 

 


 

ΣΙΝΕΜΑ
Φως στο πογκρόμ των γκέι στην Τσετσενία
Το ντοκιμαντέρ «Καλωσήρθατε στην Τσετσενία» θριάμβευσε στην on line διοργάνωση, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα τα μεσάνυχτα. Το φεστιβάλ πρόσθεσε κι άλλες δωρεάν θεάσεις για να ανταποκριθεί στη ζήτηση.
Φως στο πογκρόμ των γκέι στην Τσετσενία
ΣΙΝΕΜΑ
Play now στο διαδίκτυο για 210 ταινίες
Ακόμα και διαδικτυακό, on line, μακριά από αίθουσες και με θεατές μπροστά σε ένα λάπτοπ, το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τα καταφέρνει να σε... αγχώσει.
Play now στο διαδίκτυο για 210 ταινίες
ΣΙΝΕΜΑ
Μονομαχία «Ευτυχίας» και «Θάλασσας των Σαργασσών»
Διαδικτυακά, στις 14 Απριλίου θα δώσει φέτος τα βραβεία της η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. «Θα γιορτάσουμε όταν θα μπορεί να γιορτάσει και η χώρα», είπε online, o πρόεδρός της Γιώργος Τσεμπερόπουλος.
Μονομαχία «Ευτυχίας» και «Θάλασσας των Σαργασσών»
ΣΙΝΕΜΑ
Εγρήγορση για τον κορονοϊό, αλλά και αισιοδοξία
Ούτε φιλιά, ούτε αγκαλιές, ούτε καν χειραψίες, αλλά ένα κλίμα ανησυχίας σημάδεψε, αλλά δεν καθόρισε τελικά, τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Πέφτει πάνω στον κορονοϊό,...
Εγρήγορση για τον κορονοϊό, αλλά και αισιοδοξία
ΣΙΝΕΜΑ
Ολος ο πλανήτης είναι μια Παλαιστίνη
Ελία Σουλεϊμάν: Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, Παλαιστίνιος από τη Ναζαρέτ, ήρθε στην Αθήνα για να παρουσιάσει στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου τη νέα του ταινία «It Must Be Heaven».
Ολος ο πλανήτης είναι μια Παλαιστίνη
ΣΙΝΕΜΑ
Οι μεγάλοι νικητές των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου
Σε μια τελετή απλή, αλλά συγκινητική φορές φορές, αφού η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου γιορτάζει φέτος τα δέκα της χρόνια και έδωσε το ανάλογο κλίμα στην εκδήλωση, απονεμήθηκαν το βράδυ της Τρίτης στην...
Οι μεγάλοι νικητές των βραβείων της Ακαδημίας Κινηματογράφου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας