Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το σπίτι, οι «επώνυμοι» και οι ανώνυμοι
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το σπίτι, οι «επώνυμοι» και οι ανώνυμοι

  • A-
  • A+

Αναρωτιέται κανείς εάν έχει δικαίωμα να γράφει για μια αιφνιδιασμένη, ξαφνιασμένη, σαστισμένη, αμήχανη ανθρωπότητα. Νομίζω ότι όταν το επιχειρεί διαπράττει οιονεί ιεροσυλία απέναντι στους κώδικες και τις αξίες του καθενός ξεχωριστά -και ας υπάρχουν αντικειμενικοί κώδικες και οικουμενικές τάχα αξίες.

Ο καθείς αντιδρά με τον τρόπο του απέναντι στην επίθεση του αόρατου [αλλά γιατί;] εχθρού. Διαβάζω περισπούδαστα άρθρα χιλίων τόσων λέξεων που θα μπορούσαν να τυπωθούν σε δύο μόλις αράδες [θυμάμαι εδώ τον Φρειδερίκο Νίτσε και τον Καρλ Κράους]. Κυρίως ενδιαφέρουν εκείνα που προσπαθούν να «δουν» την επόμενη του κορονοϊού ημέρα. Ασ’ τα - βράσ’ τα. Ο καθείς και τα όπλα του βεβαίως -τι να πεις.

Δεν μας ενδιαφέρει πώς περνούν την ώρα τους στο σπίτι τους οι κάθε λογής «επώνυμοι» του θεάματος, του αθλητισμού, της πολιτικής. Αυτοί έχουν τις ανέσεις τους και καλά ίσως κάνουν οι άνθρωποι, δεν χρειάζεται τα τηλεοπτικά κανάλια να μας το δείχνουν κιόλας. Τα σπίτια των πολλών είναι μικρά και στενάχωρα, κλουβιά στην ουσία -και πώς ζει κανείς σε ένα κλουβί, με σμπαραλιασμένα μάλιστα νεύρα, θολωμένο νου και κατακομματιασμένη ψυχή; Ας αφήσουν λοιπόν τον καθένα στον πόνο του και στις προσπάθειές του να αποφύγει τον ιό, μέσα σε ασφυκτικές συνθήκες.

Ας στρέψουν την προσοχή τους οι τηλεοπτικοί μας σταθμοί στους πρόσφυγες και τους μετανάστες και στις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στις «δομές» τους. Αλλά δεν το κάνουν. Απεναντίας τους καθυβρίζουν λες και αυτοί είναι οι υπαίτιοι της ιικής τραγωδίας που όλοι βιώνουμε. Εχουμε αναφερθεί όμως πλειστάκις στο επίπεδο και την παιδεία των ανθρώπων που εργάζονται στην τηλοψία -όχι όλων, παρά αυτών που με τις εκπομπές τους και τους «καλεσμένους» τους επηρεάζουν τη συνείδηση πολλών τηλεθεατών.

Το έχουν μάθει βέβαια καλά το παιγνίδι -γνωρίζουν άριστα ποια είναι τα πρότυπα σε μια τηλεόπληκτη κοινωνία και ποια είναι η γλώσσα που καταλαβαίνουμε όλοι «προ κορονοϊού και μετά κορονοϊού», δηλαδή και πριν από τον ιό και μαζί με τον ιό (!), όπως αδίστακτα λένε οι τηλεπερσόνες [έχουν δε ένα ύφος!]. Ποιος ενδιαφέρεται τώρα για την ελληνική γλώσσα, το μακιγιάζ μετράει και η ενδυμασία και ξανά το ύφος.

Ασφαλώς και θα είναι διαφορετική ημέρα η αυριανή, αλλά αυτό αφορά τον οικονομικό τομέα κυρίως και όχι μια επαναστοχαστική τοποθέτηση του ανθρώπου απέναντι στο φαινόμενο της ζωής. Λίγοι είναι αυτοί που θα κάτσουν κάτω και θα επανερμηνεύσουν την έως τούδε στάση και συμπεριφορά τους και ίσως αλλάξουν τη βιοθεωρία τους αλλά και τη συνείδησή τους.

Κυρίως δεν ακούμε τα μεγάλα λόγια των πολιτικών. Οι κύριοι αυτοί απλώς εκμεταλλεύονται την ισχύ που απέκτησαν εν μιά νυκτί να εκδίδουν αποφάσεις και να νομίζουν ότι είναι οι σωτήρες της χώρας [τους]. Δεν ξεχνάμε ότι η δική τους πολιτική [ενάντια στην κοινωνία και το περιβάλλον] είναι αυτή που διασπείρει ιούς και ασθένειες στον πλανήτη εις βάρος πάντα των ασθενών και των απόκληρων, των περιφρονημένων. Αυτή η πολιτική είναι υπεύθυνη για τη φρίκη που βιώνει η ανθρωπότητα [οι λαοί της ανθρωπότητας -ούτε αυτό το λησμονούμε].

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ο κορονοϊός και ο επαναστοχασμός
Τώρα συνειδητοποιήσαμε την αξία της ανθρώπινης ζωής; Οταν, κατά εκατομμύρια, πεθαίνουν άνθρωποι στη μαύρη ήπειρο από ασθένειες και ασιτία, πού είναι η δυτική συνείδηση, πού είναι η ανθρωπιά;
Ο κορονοϊός και ο επαναστοχασμός
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Κόρη Ιουνίου σε σταροχώραφο
Ιουνία κόρη, τρυφερή, ευειδής και λυσίκομος στην κάθε ώρα της ομορφιάς της, αλλάζει όψη του θερισμού τις μέρες και στέκεται στη μέση της γης, έτοιμη να αντιμετωπίσει τον καύσωνα και το τεράστιο σταροχώραφο....
Κόρη Ιουνίου σε σταροχώραφο
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Δάσκαλοι και γιατροί
Η εκπαίδευση σκοπεύει στη διάχυση της παιδείας και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας και όχι στην κατασκευή επαγγελματιών στον χώρο της εργασίας, όπως και η ιατρική στόχο έχει την πλήρη ίαση ή τη βέλτιστη...
Δάσκαλοι και γιατροί
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι
Μερικοί δημοσιογράφοι, αλλά και γιατροί είναι ανεκδιήγητοι. Ερωτώμενοι, μεταξύ τους δε, εάν οι ίδιοι θα προέβαιναν στη θεία μετάληψη, αρνούνται βεβαίως, αλλά «κάθε πιστός μπορεί να εκφράσει την πίστη του όπως...
Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ας λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι για την υγεία
Θα πρέπει να γίνει κτήμα όλων των Ελλήνων, τέλος πάντων να διαβαστεί από όσο περισσότερους γίνεται, η διετής έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας με τίτλο «Ανάνηψη τώρα: Το ελληνικό σύστημα υγείας μετά από μια...
Ας λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι για την υγεία
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Για την πρώην «κανονικότητα»
Η επιστροφή στην κανονικότητα είναι μία λάθος έκφραση. Κανονικότητα για ποιους, κατασκευασμένη από ποιους; Είναι αλήθεια ότι πολλοί έχουμε τις βεβαιότητές μας και τις συνήθειές μας και σε αυτές θέλουμε να...
Για την πρώην «κανονικότητα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας