Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Μπόρις Τζόνσον λέει σε όλους (3 Απριλίου)

Μπόρις Τζόνσον

AP Photo/Alastair Grant

Ο Μπόρις Τζόνσον λέει σε όλους (3 Απριλίου)

  • A-
  • A+

Ο Μπόρις Τζόνσον λέει σε όλους να μείνουν στο σπίτι αυτό το σαββατοκύριακο.

Ακόμη κι αν έχει καλό καιρό και αρχίζουν όλοι να τρελαίνονται, καλύτερα να μείνουν στο σπίτι, λέει ο Μπόρις Τζόνσον.

Please, please. Επαναλαμβάνει.

Στη Βραζιλία, διανέμονται μερικές μάσκες με στίχους.

Είναι μια μορφή αντίστασης, λένε.

Η μία έχει την φράση: «πιστεύω στον κόσμο σαν τη μαργαρίτα», και τα αρχικά Φ.Π. (Πεσσόα).

Θυμάμαι τα αρχικά των εγγονιών στα μαντηλάκια κεντημένα απ’ το τρεμάμενο χέρι των γιαγιάδων.

Ήταν συνήθεια στα χωριά.

Ένα αρχικό που έλεγε ταυτόχρονα: στοργή και κτήση.

Σκέφτομαι όμως ότι ο σωστός στίχος είναι: «πιστεύω στον κόσμο σαν στη μαργαρίτα».

Μικρές διαφορές.

Η γιαγιά που κέντησε την φράση στην μάσκα εισήγαγε ένα ωραίο παρόραμα.

Όλα τα λάθη των γιαγιάδων θα συγχωρεθούν.

Λουλούδι, χορτάρι, δέντρο.

Είναι ενδιαφέρουσα η ιδέα να έχει κανείς την πίστη που έχει ένα δέντρο.

Πιστεύω στα δέντρα- ή πιστεύω όπως τα δέντρα.

Τα δέντρα δεν γκρινιάζουν, δεν εκλογικεύουν.

Να πιστεύει κανείς όπως ένα δέντρο μοιάζει να είναι μια δυνατότητα.

Στην Γουόσινγκτον Ποστ και την Εσταδάο, Εφημερίδα της Πολιτείας του Σάο Πάολο: εναέρια εικόνα του μεγαλύτερου νεκροταφείου της Λατινικής Αμερικής.

Στο νεκροταφείο αυτό, Βίλα Φορμόζα, στο Σάο Πάολο, προετοιμάζουν ήδη εκατοντάδες λάκκους σε μέγεθος κατάλληλο για ανθρώπινο ον.

Προσέλαβαν 250 νεκροθάφτες.

Ιδωμένο από πάνω μοιάζει με γεωργική έκταση για τους πιο παράξενους καρπούς του κόσμου. Τους λιγότερο επιθυμητούς.

Σε μια σχετική απόσταση, όχι υπερβολικά κοντινοί, σαν να μπορούσαν ακόμη να μολύνουν.

Λάκκοι στο σχήμα που έχει το σώμα στο τέλος όταν εναποτίθεται.

Σκέφτομαι την εικόνα του παιχνιδιού με τα σχήματα για παιδιά δώδεκα μηνών.

Να χώσουν τον κύβο στον άδειο χώρο που αντιστοιχεί στο σχήμα του κύβου.

Να χώσουν την σφαίρα στο άδειο χώρο, αντίστοιχο της σφαίρας.

Το ορθογώνιο στον άδειο χώρο που αντιστοιχεί στο σχήμα αυτό.

Μετά τα δυόμιση χρόνια τα μωρά το κάνουν αυτό πια πανεύκολα.

Ιδωμένη όμως από ψηλά η προετοιμασία του νεκροταφείου του Σάο Πάολο μοιάζει με ενήλικο παιχνίδι που είναι υπερβολικό και δεν αντέχεται.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο βάρος από το βάρος ενός νεκρού σώματος, έγραψε κάποτε ο Χάιντεγκερ.

Φαντάζομαι το βάρος που οι νεκροθάφτες έχουν ήδη μεταφέρει.

Γουόσινγκτον Ποστ: η εικόνα.

Ανοίγει ένας χώρος ώστε το ανθρώπινο σώμα να χωθεί εκεί.

Τα παιχνίδια όλα σταμάτησαν.

Δεν υπάρχει άλλο παρά μόνο σοβαρότητα – σε αυτό το άδειο σχήμα που περιμένει το αντίστοιχο γέμισμα.

Η Βίλα Φορμόζα έχει έκταση 763.00 τετραγωνικά μέτρα.

763.175 m².

Σκέφτομαι την καλλιτέχνιδα Ρέιτσελ Γουάιτρεντ.

Εκείνη γεμίζει με μπετόν τα εσωτερικά κενά του χώρου.

Γέμισε με μπετόν το εσωτερικό του μνημείου του Ολοκαυτώματος στη Βιέννη.

Δεν μπορούμε να μπούμε, μπορούμε μόνο να μείνουμε απ’ έξω.

Δεν μπορούμε να έχουμε την εμπειρία να είμαστε μέσα.

Το αντίστροφο των ημερών της Πανούκλας.

Τώρα, το έξω έχει καταληφθεί από ένα αόρατο μπετόν που δεν μας επιτρέπει να βγούμε.

Ανοίγω ένα λινκ στο οποίο εμφανίζεται το Μνημείο της Βιέννης της Ρέιτσελ ανάμεσα στα μεγάλα αξιοθέατα της πόλης.

Μιλάνε για τη διάρκεια μιας περιήγησης που περιλαμβάνει την επίσκεψη (στο εξωτερικό του) κτλ. κτλ.

Τι πρέπει να φοράς σε ένα μέρος όπου δεν μπορείς να μπεις; Δεν ξέρω.

Λόγια ήρωα μιας ταινίας:

«Λένε πως τα άνθη Δαμασκηνιάς δεν πρέπει να πουλούν το άρωμά τους».

Κορεάτικη ταινία.

Έγραψα την φράση στο καρέ μου τετράδιο.

Η Βασίλισσα Ελισάβετ Β’ θα μιλήσει στην χώρα την επόμενη Κυριακή, από το Παλάτι του Μπάκινχαμ.

Είναι 93 ετών.

Σε μια συνέντευξη, ο Αμύρ Κλινκ λέει ότι προτιμά τους καρχαρίες από την πλήξη.

Θα ψάξω να μάθω ποιος είναι ο Αμύρ Κλινκ.

Το ίντερνετ δε λειτουργεί, προσπαθώ ξανά, άλλη μια φορά μετά τα παρατάω.

Χρειάζεται να συνεχίσει κανείς να δουλεύει την πίστη.

Να σηκώνεται νωρίς για να έχει χρόνο να δουλέψει την πίστη.

---------------------------

*Ο Γκονσάλο Μ. Ταβάρες είναι Πορτογάλος συγγραφέας και γράφει το Ημερολόγιο της Πανούκλας καθημερινά από τις 23 Μαρτίου για την εφημερίδα Expresso.

**Η Αθηνά Ψυλλιά που έκανε τη μετάφραση είναι ψυχολόγος και μεταφράστρια λογοτεχνίας από τα πορτογαλικά και συνεργάζεται με τον Γκονσάλο Μ. Ταβάρες από το 2011.

Σημείωση efsyn.gr: Τα κείμενα του Γκονσάλο Μ.Ταβάρες από την εφημερίδα Expresso θα αναδημοσιεύονται σε καθημερινή βάση από την ιστοσελίδα μας, κατόπιν συμφωνίας μαζί του

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Χρειάζεται να χειροκροτήσουμε τα ζώα (28 Απριλίου)
Χρειάζεται να χειροκροτήσουμε τα ζώα, χθεσινό ημερολόγιο. Μια ευχαριστία δημόσια και ιδιωτική. Έχουν φανεί γενναία. Χειροκροτώ τα ζώα μου κι εκείνα με κοιτάζουν: τι θέλει αυτός ο μουρλός;
Χρειάζεται να χειροκροτήσουμε τα ζώα (28 Απριλίου)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Σήμερα αντάλλαξα μηνύματα με πολλούς ανθρώπους (5 Απριλίου)
Λέγεται Ελισαβετιανό κολάρο ή περιδέραιο, στα πορτογαλικά, εξαιτίας των κομψών γιακάδων που φορούσαν την εποχή της Βασίλισσας Ελισάβετ Α΄.
Σήμερα αντάλλαξα μηνύματα με πολλούς ανθρώπους (5 Απριλίου)
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυριαρχία… ενός έτους!
Ενας χρόνος συμπληρώνεται από την εκλογή του Μπόρις Τζόνσον και των Συντηρητικών στο Ηνωμένο Βασίλειο με την πολιτική κυριαρχία τους να έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση.
Κυριαρχία… ενός έτους!
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Μπροστά στο γεγονός να μείνω άγρυπνος και όρθιος (20 Ιουνίου)
Η πανδημία και οι επιπτώσεις της συνεχίζονται και είναι εδώ γύρω. Μια τρίμηνη, εξάμηνη τυφλότητα, ή ίσως για ενάμιση χρόνο. Στο κρεβάτι αϋπνίες. Πολλοί έσπασαν, γέροι και νέοι.
Μπροστά στο γεγονός να μείνω άγρυπνος και όρθιος (20 Ιουνίου)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Βγαίνω στον ήλιο με δύο ζώα κι ένα σύννεφο από πάνω (19 Ιουνίου)
Εμφανίζονται σύννεφα κι από κάτω ο κόσμος ελπίζει. Μέρες πολλές προσεύχεται για βροχή. Αλλά τα σύννεφα διαλύονται κι εμφανίζεται ο ήλιος.
Βγαίνω στον ήλιο με δύο ζώα κι ένα σύννεφο από πάνω (19 Ιουνίου)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Σκέφτομαι ένα τέλος του κόσμου που περνά απαρατήρητο (18 Ιουνίου)
Ένα γυμναστήριο στην Καλιφόρνια δημιουργεί ατομικές κάψουλες. Ο μόχθος είναι μοναχικός, οπότε δικαίως. Το 2020, το τέλος του κόσμου είναι αόρατο.
Σκέφτομαι ένα τέλος του κόσμου που περνά απαρατήρητο (18 Ιουνίου)

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας