Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανοικτή επιστολή Μπελαβίλα στον πρόεδρο της Cosco

Ο Νίκος Μπελαβίλας

EUROKINISSI / ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

Ανοικτή επιστολή Μπελαβίλα στον πρόεδρο της Cosco

  • A-
  • A+

Τις ενστάσεις του για το έργο που ετοιμάζεται να ξεκινήσει η Cosco εν μέσω πανδημίας, αυτό της επέκτασης του νότιου προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε ο καθηγητής του ΕΜΠ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας σε επιστολή που έστειλε στον πρόεδρο της Cosco Yu Zenggang.

Ο Ν.Μπελαβίλας εκφράζει τη βαθιά του έκπληξη, καθώς, όπως τονίζει στην επιστολή, την Πέμπτη και εν μέσω της εξέλιξης της κρίσης της πανδημίας, είδε έξω από τη βορειοδυτική ακτή της Πειραϊκής, στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά, τους ποντισμένους σημαντήρες (σημαδούρες) που σημαίνουν το περίγραμμα του έργου της επέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιέρας, τονίζοντας ότι  είναι γνωστό στο πρωτόκολλο των μηχανικών, πως η διαμόρφωση του θαλάσσιου εργοταξιακού χώρου ορίζει ταυτόχρονα την «Έναρξη Έργου».

Υπενθυμίζει στον πρόεδρο της Cosco ότι για το έργο αυτό, υπήρξαν σοβαρότατες ενστάσεις από την πλευρά της πόλης του Πειραιά. Εκδόθηκε ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία θέτει σοβαρά ζητήματα ως προς την περιβαλλοντική επιβάρυνση, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το μέγεθος, τις χρήσεις. Η απόφαση αυτή, ψηφισμένη από όλες της δημοτικές παρατάξεις, μετά από διαβούλευση με τα επαγγελματικά επιμελητήρια και τους επιστημονικούς συλλόγους του Πειραιά, κατατέθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής προκειμένου να ληφθεί υπόψη στην έγκριση ή μη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του Έργου. Η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου αναβλήθηκε λόγω των μέτρων για την πανδημία και η ΜΠΕ ως τώρα δεν έχει εγκριθεί.

Ενημερώνει τον κ. Yu Zenggang ότι σε πιθανή απάντηση των αρμόδιων στελεχών του, ότι το έργο διαθέτει παλαιότερους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, τούτο δεν ισχύει. Και εξηγεί: Είναι η πρώτη φορά με την παρούσα ΜΠΕ, η οποία ετέθη σε διαβούλευση στο τέλος του 2019, που παρουσιάστηκαν τα πραγματικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα μεγέθη της κυκλοφοριακής φόρτισης, της αέριας και θαλάσσιας ρύπανσης, της σύστασης των ιζημάτων των βυθοκορήσεων κλπ. Με αυτά τα εξόχως σημαντικά περιβαλλοντικά δεδομένα, τα οποία κατατέθηκαν τον Οκτώβριο 2019 και ετέθησαν σε δημόσια διαβούλεση στη συνέχεια, κατέστη δυνατόν να αξιολογηθεί η επιβάρυνση ή όχι, η ωφέλεια ή όχι, για τον Πειραιά, το αστικό και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Η αξιολόγηση έγινε από την πλευρά του Δήμου Πειραιά. Τώρα αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις από την Περιφέρεια Αττικής και στη συνέχεια από τα συναρμόδια υπουργεία. Εκ τούτου προκύπτει ότι η έναρξη της εκτέλεσης του έργου της επέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιέρας, μέχρι την τελική έγκριση της ΜΠΕ δεν είναι σύννομη.

«Κύριε Πρόεδρε, εκτιμώ τον πολιτισμό και τη χώρα σας, την έχω επισκεφθεί. Τόσο εγώ όσο και πολλοί συνάδελφοι μου, περιλαμβάνουμε στη διδασκαλία προς τους φοιτητές μας τις πόλεις, τα λιμάνια, τα μνημεία σας. Είμαι βέβαιος ότι και εσείς τρέφετε ανάλογα συναισθήματα για τη δική μου χώρα και τον πολιτισμό μας. Για αυτό τον λόγο δεχθείτε, κλείνοντας την επιστολή μου, μία ερώτηση: Στην Κίνα, θα επιτρέπατε να ξεκινήσει ένα τόσο σημαντικό τεχνικό έργο, στο μεγαλύτερο λιμάνι σας, χωρίς τη κατά τον νόμο κρατική αδειοδότηση;» ρωτά τον πρόεδρο της Cosco.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αμφίβολης νομιμότητας» τα έργα ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή
Ο υπουργός Ναυτιλίας απαντά στον Γ. Πατούλη ότι «το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιείται έχοντας όλες τις αναγκαίες αποφάσεις και εγκρίσεις που απαιτούνται», αλλά ο Συνήγορος του Πολίτη έχει αμφιβολίες.
«Αμφίβολης νομιμότητας» τα έργα ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Μπελαβίλας: Να ανασταλούν τα έργα του ΟΛΠ στην Πειραϊκή τώρα
Τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στη νότια προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά που ξεκίνησαν στις αρχές Απριλίου και συνεχίζονται εν μέσω γενικευμένων αντιδράσεων σχολιάζει με δηλώσεις του ο επικεφαλής της δημοτικής...
Ν. Μπελαβίλας: Να ανασταλούν τα έργα του ΟΛΠ στην Πειραϊκή τώρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απέσυρε τους γερανούς ο ΟΛΠ
Σταμάτησαν προσωρινά τα έργα που ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου και εν μέσω πανδημίας η ΟΛΠ-Cosco για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά στην Πειραϊκή.
Απέσυρε τους γερανούς ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιδράσεις για τα εγκαίνια εργασιών επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας
Τα εγκαίνια του έργου επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά προκαλούν αντιδράσεις και φέρνουν ξανά στην επικαιρότητα τις αντιρρήσεις που υπήρχαν.
Αντιδράσεις για τα εγκαίνια εργασιών επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Μέσα στον Φεβρουάριο ξεκινούν τα έργα στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά που θα ολοκληρωθούν σε 32 μήνες. Εντονη αντίδραση από τον Νίκο Μπελαβίλα: «Το έργο δεν έχει έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
Τις άγνωστες πλευρές του νέου επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας