Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
5+1 ερωταπαντήσεις για την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
© Joerg Stoeber | Dreamstime.com

5+1 ερωταπαντήσεις για την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

  • A-
  • A+

Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που απασχολούν οικογένειες και εκπαιδευτικούς.

1. Τι προβλέπεται για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Για τις παραπάνω περιπτώσεις, παρακαλούμε ανατρέξτε στην εγκύκλιο 39317/ΓΔ4/19-30-2020

2. Οι ενημερωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου είναι υποχρεωτικές;

Οι ενημερωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους/τις συντονιστές/στριες εκπαιδευτικού έργου έχουν ως στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης. 

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνουν απαραίτητο, να απευθύνονται στον/στην Συντονιστή/τρια Εκπαιδευτικού Έργου για θέματα τα οποία αφορούν στην υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας.

3. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα και σε διαφορετικές ώρες πέραν των προτεινόμενων ωρών (08:00 - 14:00);

Οι ώρες κατά τις οποίες οι εκπαιδευτικοί αλληλεπιδρούν στην πλατφόρμα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων στα οποία διδάσκουν, προτείνεται να είναι από 08:00 έως και 14:00.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες, εφόσον το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται και να αξιοποιούν την πλατφόρμα καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας και πέραν των προτεινόμενων ωρών αλληλεπίδρασης. Στο ενδεχόμενο που διαμορφωθεί άλλο ωράριο λειτουργίας για τη διευκόλυνση των μαθητών, αλλά και για να μην επιβαρύνεται το σύστημα και να το χρησιμοποιούν πρώτα οι μαθητές της Γ' Λυκείου, οι διευθυντές του σχολείου πρέπει να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς των μαθητών.

4. Τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών πώς διαφυλάσσονται;

Οι διαδικασίες που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους χρήστες του ΠΣΔ, είναι πλήρως εναρμονισμένες με όσα προβλέπονται από τον Νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και τις διατάξεις του νόμου 4624/2019 σε σχέση με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

5. Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών της ομάδας υποστήριξης;

Βασική αρμοδιότητα της ομάδας εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης είναι η τεχνική υποστήριξη των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου, κατά τον σχεδιασμό και καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

6. Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιήσουν και άλλες πλατφόρμες;

Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων. Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται. 

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στη σχετική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά όχι για όλους
Από το 3ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδελφείας θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, σήμερα, στις 14.00, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά όχι για όλους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο μύλος της αγοράς όλα τ’ αλέθει
H έκθεση Πισσαρίδη είναι η προσπάθεια μετατροπής ενός από τους βασικούς πυλώνες του κοινωνικού κράτους, αυτού της Παιδείας, σε «μηχανή που θα κινήσει την οικονομία».
Ο μύλος της αγοράς όλα τ’ αλέθει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μισές σχολικές αίθουσες δεν έχουν ίντερνετ
Δραματικά στοιχεία για την ψηφιακή κατάσταση των σχολείων της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας κάνει σχέδια επί χάρτου με πειράματα για βάρδιες, όταν υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις.
Οι μισές σχολικές αίθουσες δεν έχουν ίντερνετ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστροφή στην τηλεκπαίδευση και την εκπαιδευτική τηλεόραση
Η πρωτοβάθμια θα λειτουργήσει εξ' αποστάσεως (τις μεσημεριανές ώρες) με απόφαση της κυβέρνησης. Από την ερχόμενη Δευτέρα το πρόγραμμα.
Επιστροφή στην τηλεκπαίδευση και την εκπαιδευτική τηλεόραση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ηλεκτρονικό κουδούνι» για γυμνάσια και λύκεια με πολλά προβλήματα
Σε καθεστώς υποχρεωτικής τηλε-εκπαίδευσης μπαίνουν σήμερα χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί έπειτα από την απόφαση κυβέρνησης και υπουργείου για τα γυμνάσια και τα λύκεια.
«Ηλεκτρονικό κουδούνι» για γυμνάσια και λύκεια με πολλά προβλήματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθητές σε... παιδεία μάχης
Πάνω από 650 σχολεία σε όλη την Ελλάδα τελούν υπό κατάληψη, ενώ μαθητικά συλλαλητήρια πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Πέμπτης σε Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Στην Αττική είναι περισσότερες από...
Μαθητές σε... παιδεία μάχης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας