Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόβλεψη για τη στέγαση των αναπληρωτών που υπηρετούν σε νησιά
MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Πρόβλεψη για τη στέγαση των αναπληρωτών που υπηρετούν σε νησιά

  • A-
  • A+

Ανάσα για εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στα νησιά, είναι η ΚΥΑ που αφορά την εξαίρεση των καταλυμάτων που στεγάζουν φοιτητές των ΑΕΙ και ξένων φοιτητών αλλά και εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες εκτός του δήμου μόνιμης κατοικίας τους, από την απαγόρευση λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων μέχρι τα τέλη Απριλίου.

Με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στα Δωδεκάνησα και κυρίως στα νησιά Ρόδο και Κω, όπου ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Θεόδωρος Τσούχλος υπολογίζει ότι υπηρετούν περισσότεροι από 500 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, η ΟΛΜΕ όσο και η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ) έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου της ξαφνικής αστεγίας εδώ και μερικές μέρες.

Πέραν του ζητήματος της στέγασης, η πανδημία έφερε όμως και άλλα προβλήματα στην επιφάνεια. Η τηλεκπαίδευση που με τόση ζέση προσπαθούν οι αρμόδιοι να πείσουν ότι μπορεί να λειτουργήσει, φαίνεται να αποτυγχάνει στην πράξη. Μάρτυρες οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που κλήθηκαν να κάνουν μάθημα μέσω διαδικτύου.

«Είναι μία εμπειρία πρωτόγνωρη, κυρίως για τους μαθητές. Επεχείρησα τις προάλλες να κάνω μάθημα μέσω της πλατφόρμας που διέθεσε το υπουργείο αλλά η παράδοση είχε πολλά προβλήματα, αφού αρκετά συχνά κοβόταν ο ήχος και η εικόνα πάγωνε. Είναι ξεκάθαρο ότι οι υποδομές δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος χιλιάδων διαδικτυακών τάξεων, που θα λειτουργούν την ίδια ώρα. Κρασάρει το σύστημα. Επίσης, πρέπει να σας πω ότι από τους 18 μαθητές μου της Γ' Λυκείου, μόνο οι 12 κατάφεραν να συνδεθούν εκείνη τη μέρα γιατί πολύ απλά οι υπόλοιποι δεν είχαν τη δυνατότητα. Δεν είχαν τα μέσα» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της ΠΕΑΔ και φιλόλογος στην ειδικότητα Θ. Διαμάντης προσθέτοντας ότι από τη μία ώρα που διήρκεσε το μάθημα, ένα τέταρτο περίπου χάθηκε μέχρι να μπορέσουν όλοι να συντονιστούν.

«Δεν πρόκειται για κανονική παράδοση μαθήματος, για διδασκαλία νέας ύλης αλλά για μία απλή συντήρηση, για να κρατήσουν επαφή με το μάθημα τα παιδιά» τονίζει.

Ακόμη όμως και στη λεγόμενη «ασύγχρονη εκπαίδευση» όπου δεν απαιτείται η σε ζωντανό χρόνο παράδοση από τον εκάστοτε εκπαιδευτικό τα προβλήματα είναι πολλά. «Προσπάθησα να ανεβάσω εκπαιδευτικό υλικό για να παραπέμψω τους μαθητές μου σε αυτό και το σύστημα με πέταγε συνεχώς έξω. Κατάφερα να ολοκληρώσω τη δουλειά, λίγο μετά τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας όταν προφανώς δεν υπήρχε πολύς κόσμος μέσα στην πλατφόρμα» μας λέει ο Θ. Διαμάντης ο οποίος υπογραμμίζει με κάθε τρόπο ότι η επικουρική τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την διά ζώσης εκπαίδευση.

Μάλιστα η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας σε σχετική της ανακοίνωση εκφράζει μία σειρά εύλογων προβληματισμών:

Α) Σημαντικό ποσοστό των εκπαιδευτικών διαθέτουν παρωχημένους υπολογιστές, που μόλις και ικανοποιούν τις στοιχειώδεις διαδικτυακές λειτουργίες και ανάγκες. Θεωρούμε αυτονόητο ότι ουδείς εκπαιδευτικός με τον γλίσχρο μισθό –και μάλιστα διαβιών εκτός έδρας συμφερόντων του- μπορεί να υποχρεωθεί στην αγορά σύγχρονου ηλεκτρονικού υπολογιστή, για την ικανοποίηση των απαιτήσεων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Β) Οι περισσότεροι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που αποτελούν πλέον σημαντικότατο ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού και που ελπίζουμε ότι με τους επικείμενους διορισμούς να αμβλυνθεί κάπως το πρόβλημα, συνδέεται διαδικτυακά μέσω κινητής τηλεφωνίας. Ποιος θα αναλάβει το κόστος της επικοινωνίας με τους μαθητές; Πάλι οι εκπαιδευτικοί των 800 ευρώ, που ένας Θεός γνωρίζει πως τα φέρνουν βόλτα στα νησιά και τα λαγκάδια, όπου αντιμετωπίζονται ως κινούμενα πενηντάευρα; Θα αγοράσει δεδομένα το Υπουργείο Παιδείας για τον κάθε εκπαιδευτικό;

Γ) Εάν υποχρεωθούμε να εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως διδασκαλία από τους χώρους των σχολείων: Πρώτον αντέχει το σύστημα την παράλληλη διδασκαλία οκτώ ή δέκα ή και περισσότερων εκπαιδευτικών σε εικονικές αίθουσες των 25 ή 28 μαθητών; Πρακτικό πρόβλημα, που πρέπει να επιλυθεί άμεσα. Δεύτερον επιτρέπεται να συγχρωτίζονται οι εκπαιδευτικοί αφού τα προληπτικά μέτρα ορθά προβλέπουν αυστηρά κριτήρια;

Δ) Αρκετοί μαθητές, ιδίως φτωχών οικογενειών, έχουν υπολογιστές εξαιρετικά χαμηλών δυνατοτήτων ή και καθόλου. Επίσης, ουκ ολίγοι διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση χαμηλών ταχυτήτων. Συχνά πυκνά τα συστήματα καταρρέουν, ακόμα και χωρίς φόρτο. Πως θα παρακολουθήσουν αυτοί οι μαθητές μάθημα εξ αποστάσεως; Επίσης, μία οικογένεια μπορεί να έχει δύο ή περισσότερα παιδιά σε κοντινές ηλικίες. Θα ληφθεί μέριμνα να μην αναγκαστούν να κάνουν παράλληλα μάθημα; Δεν είναι υποχρεωμένες οι οικογένειες να έχουν πολλούς υπολογιστές, ώστε να διδάσκονται εξ αποστάσεως ταυτόχρονα, για πολλούς λόγους.

Ε) Θα αλλάξει ο νόμος περί προστασίας προσωπικών δεδομένων ή θα έχουμε τρεχάματα; Γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο Παιδείας και η κα Κεραμέως ότι στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου οι επιμορφωτές «βλέπουν» μια φωτογραφία, προαιρετική κι αυτή, του επιμορφούμενου κι ακούνε μια φωνή, διότι δεν επιτρέπεται η online ζωντανή μετάδοση προσώπων. Ευαίσθητα νομικά ζητήματα θα επιλυθούν έγκαιρα ή θα καθυστερήσουμε; Επίσης, χρήζει προσοχής ότι πρέπει να παρίσταται κάποιος ενήλικας κατά την τηλεκπαίδευση ανηλίκων, που μπορεί να είναι περισσότερα του ενός, διότι ακόμα στα σχολεία δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστών χωρίς την παρουσία εγκεκριμένου εκπαιδευτικού.

ΣΤ) Τέλος, τα Θετικά μαθήματα και ιδίως αυτά με εργαστηριακές ασκήσεις, θα μετατραπούν σε παραλλαγή των Θεωρητικών; Θα καταργηθούν τα εργαστήρια; Θα πραγματοποιηθούν με την επιστροφή στις αίθουσες; Έχει επικοινωνήσει το Υπουργείο Παιδείας με το πλέον αρμόδιο Ανώτατο Ίδρυμα, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, για το πώς επιλύονται τέτοια ζητήματα;

Ζ) Από προσωπικές επαφές σε σχολεία που ήδη εφαρμόζουν την τηλε-διδασκαλία, ενημερωθήκαμε ότι οι μαθητές εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για την όλη διαδικασία και την επιθυμία τους για τη συντομότερη επιστροφή στην κλασική διδασκαλία στις αίθουσες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στήριξη εκπαιδευτικών με τη βούλα της ΑΔΕΔΥ
Το Γενικό Συμβούλιο του ανώτατου οργάνου των δημοσίων υπαλλήλων προκηρύσσει απεργία-αποχή από την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος με κάμερες.
Στήριξη εκπαιδευτικών με τη βούλα της ΑΔΕΔΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Αρχή ζητάει εξηγήσεις
Με επίσημο έγγραφο η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ζητά από το υπ. Παιδείας να τοποθετηθεί στην αναφορά-καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για το μέτρο της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος ● Συνεχίζει να...
Η Αρχή ζητάει εξηγήσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με κατεπείγον αίτημα η ΟΙΕΛΕ ζητά από το υπ. Παιδείας να δημοσιεύσει την εκτίμηση αντικτύπου
Μετά την αναφορά-καταγγελία της στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), η ΟΙΕΛΕ ζήτησε χθες με κατεπείγον αίτημα από το υπουργείο Παιδείας να δημοσιευτεί η εκτίμηση αντικτύπου.
Με κατεπείγον αίτημα η ΟΙΕΛΕ ζητά από το υπ. Παιδείας να δημοσιεύσει την εκτίμηση αντικτύπου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με κάμερες η επιστροφή στα θρανία
H κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία της δευτεροβάθμιας, εφαρμόζοντας το μέτρο της καταγραφής και μετάδοσης του μαθήματος με ηλεκτρονικά μέσα.
Με κάμερες η επιστροφή στα θρανία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το πρώτο κουδούνι για τη Γ΄ Λυκείου, αλλά με ελάχιστους μαθητές
Τα περισσότερα παιδιά προσήλθαν απλά για να επιβεβαιώσουν και να υπογράψουν την αίτηση-δήλωση για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το ποσοστό αποχής από τα μαθήματα έφτασε το 30%.
Το πρώτο κουδούνι για τη Γ΄ Λυκείου, αλλά με ελάχιστους μαθητές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ