Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σκηνοθέτες και σεναριογράφοι ζητούν να μπουν στη λίστα όσων πλήττονται από τον ιό
DREAMSTIME

Σκηνοθέτες και σεναριογράφοι ζητούν να μπουν στη λίστα όσων πλήττονται από τον ιό

  • A-
  • A+
Καλούν την κυβέρνηση να χορηγήσει το επίδομα των 800 ευρώ στα μέλη των σωματείων τους.

Σε παρέμβαση προχώρησαν η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ) και η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος (ΕΣΕ) για την αντιμετώπιση του αποκλεισμού τους από τις μέχρι τώρα οικονομικές αποζημιώσεις λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Με επιστολή τους προς τους υπουργούς Οικονομικών (Χρ. Σταϊκούρα), Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Άδ. Γεωργιάδη), Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Γ. Βρούτση) και Πολιτισμού (Λ. Μενδώνη), υπογραμμίζουν πως ο χώρος του Πολιτισμού πλήττεται καθοριστικά από τις απαγορεύσεις που έχουν τεθεί σε εφαρμογή λόγω του ιού.

Αναφέρουν ενδεικτικά πως δεν λειτουργούν θέατρα, κινηματογράφοι, αίθουσες μουσικών ή άλλων παραστάσεων κλπ., ενώ η απαγόρευση συνάθροισης 10 ή περισσοτέρων ατόμων οδήγησε στο να σταματήσουν τα όποια γυρίσματα κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών παραγωγών.

Στο παραπάνω πλαίσιο, καλούν την κυβέρνηση να χορηγήσει το επίδομα των 800 ευρώ στα μέλη των σωματείων τους, δηλαδή σε ΕΕΣ (καλύπτει τους σκηνοθέτες θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεόρασης) και ΕΣΑ.

Η ανακοίνωση

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, 

Σε συνέχεια της λεγόμενης “τρίτης δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των οικονομικών επιπτώσεων του κορωνοϊού”, για την οποία εκδόθηκε σήμερα δελτίο τύπου του Υπουργού Οικονομικών, παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τα ακόλουθα:

Ο χώρος του Πολιτισμού πλήττεται καθοριστικά από τις απαγορεύσεις που έχουν τεθεί σε εφαρμογή λόγω του κορωνοϊού. Ενδεικτικά, σας θυμίζουμε ότι δεν λειτουργούν θέατρα, κινηματογράφοι, αίθουσες μουσικών ή άλλων παραστάσεων κλπ. Επίσης, η πρόσφατη απαγόρευση συνάθροισης 10 ή περισσοτέρων ατόμων οδήγησε στο να σταματήσουν και τα λιγοστά γυρίσματα κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών παραγωγών, αφού αυτά απαιτούν τη συνδρομή πολλών συντελεστών (σκηνοθέτες, σεναριογράφους, ηθοποιούς, τεχνικούς κλπ) και μάλιστα σε κλειστό χώρο, συνήθως λίγων τετραγωνικών μέτρων (στούντιο).

Αλλά και διεθνώς, σύμφωνα με την IATSE  (International Alliance of Theatrical Stage Employees), 120.000 θέσεις εργασίας των μελών της χάθηκαν ως αποτέλεσμα του κορωνοϊού.

Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε  ήδη μέτρα στήριξης των εταιρειών παραγωγής. Αυτά πρέπει να συμπεριλάβουν τους ανθρώπους που εργάζονται στο χώρο των παραγωγών είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες (με “μπλοκάκι”) είτε ως μισθωτοί αορίστου χρόνου είτε παρέχουν έμμισθη υπηρεσία ορισμένου χρόνου και έργου, ολίγων ημερών στην καλύτερη περίπτωση (σύνηθες φαινόμενο σε αυτού του είδους την αγορά).

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε να διευκρινιστεί ρητά και να δοθούν οι κατάλληλες οδηγίες στους αρμόδιους κρατικούς λειτουργούς, ώστε τουλάχιστον το ανακοινωθέν επίδομα των 800 ευρώ κατ’ άτομο να καταβληθεί και στους ανθρώπους αυτούς, ανεξαρτήτως του πότε εργάστηκαν τελευταία φορά.

Ειδικότερα, παρακαλούμε για τις ενέργειές σας ώστε να λάβουν το σχετικό επίδομα τα μέλη των ακόλουθων σωματείων:
    1. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (καλύπτει τους σκηνοθέτες θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεόρασης)
    2. Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος 

Συναισθανόμενοι τις πρωτόγνωρες στιγμές που βιώνει η κοινωνία μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για τυχόν διευκρινίσεις και προσβλέπουμε στην ικανοποίηση του εύλογου και δίκαιου  αιτήματός μας.

Με τιμή,
ΧΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΒΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ένωση Ελλήνων Σεναριογράφων
 

 

ΣΙΝΕΜΑ
Εντεκα ταινιούλες μέσα από το σπίτι
Αίθουσες κλειστές, κινηματογραφικά γυρίσματα γιοκ. Σκληρή εποχή και για το σινεμά διεθνώς. Να, όμως, που ακόμα και έγκλειστοι στο σπίτι οι σκηνοθέτες...
Εντεκα ταινιούλες μέσα από το σπίτι
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
Μπορεί κάποιοι να παραξενεύτηκαν. Ποιος είναι αυτός ο Σιαμάκ Ετεμάντι; Ζει στην Ελλάδα από το 1995, έχει κάνει στρατιωτική θητεία και είναι Ελληνας πολίτης, κινηματογραφικά είναι ένας κανονικότατος Ευρωπαίος...
Από τη χώρα του Κιαροστάμι στους δρόμους της Αθήνας
ΣΙΝΕΜΑ
Η Ντενέβ, μόνη στις αίθουσες
Μία είναι η καινούργια ταινία που θα διεκδικήσει την προσοχή του κοινού αυτήν την εβδομάδα: μια χαρακτηριστικά γαλλικής ατμόσφαιρας, δραματική κομεντί, μ’ ένα θαυμάσιο καστ, ένα υπέροχο σπίτι και μια ελαφριά...
Η Ντενέβ, μόνη στις αίθουσες
ΣΙΝΕΜΑ
Η Κατρίν Ντενέβ θα κάνει μόνη γενέθλια...
Δεν είναι πως τα σινεμά αδειάζουν – αντίθετα, προσπαθούν να προσκαλούν τους θεατές για δύο ώρες μακριά από τη ζοφερή επικαιρότητα και... μακριά από τον διπλανό τους!
Η Κατρίν Ντενέβ θα κάνει μόνη γενέθλια...
ΣΙΝΕΜΑ
Γκανγκστερική σάτιρα με τη μανιέρα του Γιάννη Οικονομίδη
Μια πενταετία μετά το «Μικρό ψάρι», ο Γιάννης Οικονομίδης επιστρέφει με μια γκανγκστερική κωμωδία, στην καρδιά της έξυπνη, στη φόρμα της εγκλωβισμένη στη σκηνοθετική μανιέρα που ο δημιουργός της μοιάζει...
Γκανγκστερική σάτιρα με τη μανιέρα του Γιάννη Οικονομίδη
ΣΙΝΕΜΑ
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
Ο Γιάννης Οικονομίδης παρουσιάζει την πέμπτη ταινία του. Μια γκανγκστερική μαύρη κωμωδία είναι η «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», με όλες τις γνωστές εμμονές του, με όλη τη γοητεία και τη μαεστρία του ταλέντου...
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας