Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκ περιτροπής εργασία και στο Δημόσιο - Πώς θα εξυπηρετούνται οι πολίτες
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Εκ περιτροπής εργασία και στο Δημόσιο - Πώς θα εξυπηρετούνται οι πολίτες

  • A-
  • A+

Μόνο σε κατεπείγουσες περιπτώσεις και ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού θα εξυπηρετούνται πηγαίνοντας αυτοπροσώπως στο γκισέ των δημοσίων υπηρεσιών και στα ΚΕΠ οι πολίτες. Αυτό προβλέπει σχετική εγκύκλιος που ανάρτησε στη «Διαύγεια» το υπουργείο Εσωτερικών το μεσημέρι της Δευτέρας (16 Μαρτίου) και έρχεται σε συνέχεια των πρόσφατων Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού.

Η εγκύκλιος καλεί σε επείγουσα προετοιμασία τις δημόσιες υπηρεσίες για εκ περιτροπής εργασία ή ακόμα και για τηλεργασία. Ειδικότερα, καλούνται οι οικείοι υπουργοί ή τα αρμόδια όργανα κάθε δημόσιου φορέα να συντάξουν πλάνο εργασιών έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα περιλαμβάνει και το ελάχιστο απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας για παροχή εργασίας εκ περιτροπής. Με το έκτακτο πλάνο, ο υπουργός ή το αρμόδιο όργανο θα ορίσουν για ποιες υπηρεσίες υπάρχει δυνατότητα πλήρους ή μερικής αναστολής της λειτουργίας τους και ποιες υπηρεσίες πρέπει να βρίσκονται οπωσδήποτε σε πλήρη λειτουργία, έστω και με προσωπικό ασφαλείας.

Πρόκειται για οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι αρμόδιοι εκ των προτέρων «δεδομένων των ραγδαίων εξελίξεων», υπογραμμίζεται στην εγκύκλιο.

Η εγκύκλιος αναφέρεται και στο σενάριο της εξ αποστάσεως εργασίας από πλευράς υπαλλήλων. Με βάση την τελευταία χρονικά εκδοθείσα ΠΝΠ, εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορονοϊού, «οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή δύναται, κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής διάταξης της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, να προβαίνει στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για την προμήθεια των απαραίτητων υλικών, υπηρεσιών, λογισμικού και εξοπλισμού πληροφορικής για την επίτευξη της εξ αποστάσεως παροχής εργασίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων των υπαλλήλων της και την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων», αναφέρει η εγκύκλιος.

Πώς θα εξυπηρετείται το κοινό

Με την εγκύκλιο συνίσταται η αυτοπρόσωπη εξυπηρέτηση του κοινού «να γίνεται αποκλειστικά και μόνο για εξαιρετικώς επείγουσες περιπτώσεις, κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας και ραντεβού».

Για τον λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες καλούνται να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο το κοινό που εξυπηρετούν «αλλά και να εξασφαλίσουν το απαραίτητο προσωπικό που θα επιληφθεί της αποκλειστικής αλλά και ταυτόχρονα αποτελεσματικής τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πολιτών». Σχετικές ανακοινώσεις προβλέπεται να τοποθετηθούν στις ιστοσελίδες και στους χώρους όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες.

Υποχρεωτικές άδειες σε ευπαθείς ομάδες

Ακόμη, στην εγκύκλιο αναφέρεται η ρητή πρόβλεψη της τελευταίας ΠΝΠ για παροχή υποχρεωτικής ειδικής άδειας σε υπαλλήλους καρκινοπαθείς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπείες και σε υπαλλήλους που έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση «εφόσον δεν απουσιάζουν ήδη από την υπηρεσία νομίμως εκ του λόγου αυτού».

Τέλος, συνιστάται η προσωρινή καθολική αναστολή μετακινήσεων υπαλλήλων εκτός έδρας για υπηρεσιακούς σκοπούς.

Πώς θα λειτουργούν τα ΚΕΠ

Την ίδια στιγμή, με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, που εκδόθηκε σε ΦΕΚ, ορίζεται ότι:

Ολα τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) της χώρας, ανεξαρτήτως του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτά, λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων από Δευτέρα έως Παρασκευή και από 7:30 έως 15:00.

Η εξυπηρέτηση του κοινού, εφόσον απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία, θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με προηγούμενη συνεννόηση (ραντεβού), ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις των πολιτών και ο συνωστισμός και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα σχετικά αιτήματα.

Το ωράριο εργασίας των υπαλλήλων ορίζεται από 7:30 έως 15:30.

Η εγκύκλιος που εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών τη Δευτέρα, εδώ.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αττική: Μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και με ραντεβού στις δημόσιες υπηρεσίες
Τα νέα μέτρα και ρυθμίσεις που θα διέπουν τη λειτουργία των υπηρεσιών του Δημοσίου και των ΟΤΑ στο πλαίσιο της ανάγκης αποφυγής της διάδοσης του κορονοϊού, κοινοποίησε με εγκύκλιό του το υπουργείο Εσωτερικών
Αττική: Μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και με ραντεβού στις δημόσιες υπηρεσίες
ΥΓΕΙΑ
Rapid test σε τιμή... σκάνδαλο
Σκάνδαλο ολκής σε διαγωνισμό της Περιφέρειας Αττικής για προμήθεια rapid tests καταγγέλλουν αντιπολιτευόμενοι περιφερειακοί σύμβουλοι.
Rapid test σε τιμή... σκάνδαλο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιο: τηλεργασία, προσωπικό ασφαλείας, εξυπηρέτηση μόνο με ραντεβού
Μέτρα όμοια με όσα ελήφθησαν την περασμένη άνοιξη, κατά τη διάρκεια του πρώτης καραντίνας, ανακοίνωσε για τον δημόσιο τομέα ο υπουργός Εσωτερικών, Τ. Θεοδωρικάκος.
Δημόσιο: τηλεργασία, προσωπικό ασφαλείας, εξυπηρέτηση μόνο με ραντεβού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιο: Μόνο με ραντεβού η εξυπηρέτηση του κοινού - Τα 6 μέτρα που θα εφαρμοστούν από Δευτέρα
Μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και υποχρεωτικά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού θα εξυπηρετούνται οι πολίτες από τις δημόσιες υπηρεσίες. Τα 6 μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός για την λειτουργία του Δημοσίου Τομέα.
Δημόσιο: Μόνο με ραντεβού η εξυπηρέτηση του κοινού - Τα 6 μέτρα που θα εφαρμοστούν από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Covid-19: Ποια μέτρα εφαρμόζονται στον δημόσιο τομέα
Εγκύκλιο με τα μέτρα που συγκεντρωτικά ισχύουν για τους εργαζομένους στο δημόσιο τομέα για τον Covid-19 υπέγραψε σήμερα το υπουργείο Εσωτερικών και ο αρμόδιος υπουργός, Τάκης Θεοδωρικάκος.
Covid-19: Ποια μέτρα εφαρμόζονται στον δημόσιο τομέα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας