Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα πάρουμε μέρος στη φιέστα

ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα πάρουμε μέρος στη φιέστα

  • A-
  • A+

Αυξάνονται οι αντιδράσεις για την αυριανή εκδήλωση (Τρίτη 25 Φεβρουαρίου) του ΟΛΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κατά την διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί η τελετή έναρξης των έργων για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας στο νότιο μέρος του λιμανιού.

Όπως είναι ηδη γνωστό την ώρα εκείνη (11 το πρωί) στην περιοχή «Λιοντάρι» θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας η κοινοτική παράταξη «Ενεργοί Πολίτες Α′ Κοινότητας – Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή» αλλά και άλλες πειραϊκές συλλογικότητες. Στη συγκέντρωση θα συμμετέχει και η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους» στην οποία επικεφαλής είναι ο Νίκος Μπελαβίλας.

Ωστόσο σήμερα θέση για το θέμα πήρε και ο ΣΥΡΙΖΑ. Με ανακοίνωση του το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας είναι ένα μη αδειοδοτημένο έργο, καθώς δεν έχει κατατεθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία οφείλει να εγκριθεί μαζί με το σχέδιο και η οποία  θα μετρά τις συνολικές συνέπειες στο περιβάλλον του ευρύτερου Πειραιά από τις  αναφερόμενες στο master plan επενδύσεις.  Η ΣΜΠΕ κατά το νόμο περνά από διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, όταν αυτή ολοκληρωθεί το master plan εκ νέου πρέπει να συμμορφωθεί με τις παρατήσεις της και τότε μόνο θα πάρει την τελική του μορφή.

«Παράλληλα αυτή την περίοδο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία ανανέωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ). Το μόνο που έχει ολοκληρωθεί είναι η  δημόσια διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την οποία όμως και πάλι αναμένεται η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων» τονίζεται και διευκρινίζεται ότι:

«Η ΜΠΕ σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των δήμων και της κοινωνίας πολιτών εξαντλείται στην περιγραφή των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν στο περιβάλλον από την επέκταση του λιμανιού.  Ωστόσο πουθενά δεν εξηγεί ως οφείλει με τι τρόπο θα τα αντιμετωπίσει.  Δεν εξηγεί δηλαδή πως ο ΟΛΠ θα χρησιμοποιήσει την τοξική λάσπη του πυθμένα του λιμανιού στο εργοτάξιο του.  Σε μία πόλη με ιδιαίτερα έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, δεν εξηγεί πως δεν θα την εξοντώσει με τον επιπλέον στόλο των τουριστικών λεωφορείων που θα εξυπηρετούν την κρουαζιέρα.  Δεν υπάρχει καμία αναφορά για την αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης που είναι ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα.  Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά παραδείγματα και δυστυχώς δεν είναι τα μόνα».

Τέλος ρωτούν για το έργο τι θα κατασκευαστεί τελικά;

  • Ένα έργο 6 θέσεων όπως αναφέρεται στην κατατεθειμένη ΜΠΕ όπως δημοσιοποιήθηκε στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης;
  • Ένα έργο 4 θέσεων όπως αναφέρονταν στην διακήρυξη βάσει της οποίας έδωσαν προσφορές και τελικά πήραν το έργο οι κατασκευαστικές εταιρείες ή
  • Ένα έργο 2 θέσεων όπως διατείνεται πρόσφατα ο ΟΛΠ;

«Αν δεν απαντηθούν με πειστικό τρόπο τα προαναφερόμενα, λυπούμαστε αλλά δεν θα συμμετάσχουμε στη φιέστα σας γιατί οι πολίτες του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας που γενιές ολόκληρες ζουν πλάι στο λιμάνι και από το λιμάνι αξίζουν μία δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη» κάνουν γνωστό.

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ για master plan ΟΛΠ: Να μη λειτουργεί η κυβέρνηση εν κρυπτώ
Να δοθεί άμεσα στη δημοσιότητα το περιεχόμενο της απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για το master plan του ΟΛΠ, ζητά με ανακοίνωσή του το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.
ΣΥΡΙΖΑ για master plan ΟΛΠ: Να μη λειτουργεί η κυβέρνηση εν κρυπτώ
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για το ναυπηγείο που θέλει η Cosco στη Ζώνη Περάματος
Παρέμβαση για το θέμα που έχει προκύψει με τα σχέδια της Cosco να ιδρύσει ναυπηγείο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τις σφοδρές αντιδράσεις των ναυπηγοεπισκευαστών, έκανε σήμερα Πέμπτη ο ΣΥΡΙΖΑ.
Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για το ναυπηγείο που θέλει η Cosco στη Ζώνη Περάματος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θύελλα αντιδράσεων για τον ΟΛΠ
Εν μέσω ενός απίστευτου παρασκηνίου και σκληρών αντιπαραθέσεων εξελίσσεται η υπόθεση αλλαγής του Δ.Σ. του ΟΛΠ μετά την παραίτηση του Γιώργου Ανωμερίτη, αλλά και της ανανέωσης των ΣΣΕ των εργαζομένων στον...
Θύελλα αντιδράσεων για τον ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους
Η σύμβαση παραχώρησης της Cosco, η εκμετάλλευση δηλαδή των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συναφθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) για 35 χρόνια είναι αυτό που...
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κινεζική «τορπίλη» στο λιμάνι
Η Cosco απαντά στους ναυπηγοεπισκευαστές και στα δημοσιεύματα, ερμηνεύοντας κατά το δοκούν τη σύμβαση παραχώρησης.
Κινεζική «τορπίλη» στο λιμάνι
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή
Τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στη νότια προβλήτα κρουαζιέρας στην Πειραϊκή που ξεκίνησαν στις αρχές Μαρτίου είναι το θέμα ερώτησης 6 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος-Ενέργειας.
Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας