Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΣΥΡΙΖΑ: «Τετελεσμένα της κυβέρνησης για το ξεπούλημα των περιφερειακών λιμανιών»

Το λιμάνι της Κέρκυρας

Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΣΥΡΙΖΑ: «Τετελεσμένα της κυβέρνησης για το ξεπούλημα των περιφερειακών λιμανιών»

  • A-
  • A+

Την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε το δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» με τίτλο «Περίεργες αλλαγές όρων για τα Περιφερειακά Λιμάνια», σύμφωνα με το οποίο έγγραφο του ΥΕΝ ζητά από τις διοικήσεις των λιμένων να δώσουν μέχρι σήμερα στοιχεία για τις οικονομικές επιπτώσεις από τις δρομολογούμενες αλλαγές στη νομοθεσία για την παραχώρηση δραστηριοτήτων. 

Με δήλωση του Νεκτάριου Σαντορινιού, τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτική Πολιτικής της Κοινοβουλευτικής του Ομάδας και βουλευτή Δωδεκανήσου, τονίζει ότι «ετοιμάζεται το ξεπούλημα των 10 Περιφερειακών Λιμανιών με περίεργες ρυθμίσεις», και καταγγέλλει τον υπουργό Ναυτιλίας ότι «ενώ έχει εξαγγείλει τον συνολικό ανασχεδιασμό του λιμενικού συστήματος της χώρας, έρχεται, για μία ακόμη φορά, να δημιουργήσει τετελεσμένα, καταθέτοντας άμεσα τροπολογία που ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο για το ξεπούλημα των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας».

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός αναφέρει ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με βασικό σκοπό τη βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένα, τη προστασία της δημόσιας περιουσίας και την ισορροπία των τοπικών οικονομιών, είχε προβλέψει στο Άρθρο 4 του Ν. 4597/2019 ότι σε περίπτωση υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων, το ύψος του αντισταθμιστικού/ανταποδοτικού τέλους, που καταβάλει στον Οργανισμό ο παραχωρησιούχος, δύναται να υπερβαίνει το 5%. Αυτό αποφασίζεται, όπως ρητά αναφέρει ο Νόμος, με μελέτη βιωσιμότητας χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος προσλαμβάνεται από τον ίδιο τον Οργανισμό.

Και προσθέτει:

«Σήμερα, η ΝΔ, πλαγίως και με συνοπτικές διαδικασίες, εκτός του ότι καταργεί τη πιθανότητα το συγκεκριμένο τέλος να υπερβαίνει το 5%, αφαιρεί επίσης και τη δυνατότητα από τους Οργανισμούς Λιμένος να αναθέτουν μελέτες βιωσιμότητας, μεταβιβάζοντάς τη σιωπηρά, επί της ουσίας, στο ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ- στον φορέα δηλαδή που έχει ως στόχο την πώληση δημόσιας περιουσίας για την απομείωση του χρέους.

»Έτσι η Κυβέρνηση, “πειράζοντας” το συγκεκριμένο άρθρο σχετικά με το τέλος απόδοσης στους Οργανισμούς, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τα περισσότερα από τα 10 Περιφερειακά Λιμάνια της χώρας στην χρεωκοπία και στη συνέχεια στον μονόδρομο της ιδιωτικοποίησης, ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί από τις Διοικήσεις των Οργανισμών και κατ' επέκταση τις τοπικές κοινωνίες, την ευθύνη ανάπτυξης και εύρυθμης λειτουργίας των λιμένων».

Ο τομεάρχης ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει ότι «η απαίτηση για μείωση του ανταποδοτικού τέλους, κάτω του 5%, ήταν ένα σημείο μεγάλης πίεσης των θεσμών προς τη προηγούμενη Κυβέρνηση. Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, τότε, είχε διαπραγματευτεί και είχε πετύχει την ανάσχεση αυτών των απαιτήσεων, οι οποίες θα απειλούσαν τη βιωσιμότητα των Οργανισμών και άρα τη συνολική λειτουργία των λιμανιών, με όποιο κόστος αυτό για τις τοπικές κοινωνίες.  Τώρα, η ΝΔ, αν και η χώρα κατάφερε και βγήκε από τα Μνημόνια, επαναφέρει από τη πίσω πόρτα, ως δική της έμπνευση, τις απαιτήσεις των δανειστών, οδηγώντας τη λιμενική πολιτική της χώρας στα χέρια ιδιωτών και τους Οργανισμούς Λιμένα σε λουκέτο».

Και προσθέτει ότι «τα επιχειρήματα που ακούγονται ότι η υπέρβαση του 5% απομακρύνει τους επενδυτές, είναι εντελώς αβάσιμα. Οι πάντες γνωρίζουν ότι σε όλη την Ευρώπη οι δημόσιοι Οργανισμοί Λιμένα προσελκύουν τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες και έχουν πολλαπλάσια έσοδα, αφού πέραν από τα ενοίκια που εισπράττουν έχουν και τα γενικά λιμενικά τέλη. Αξίζει, ακόμη, σημειωθεί ότι κατά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην ΣΕΠ (COSCO), ο δημόσιος τότε ΟΛΠ εισέπραττε το 24,5% των ενοποιημένων εσόδων της ΣΕΠ, καθώς και ετήσιο σταθερό αντάλλαγμα, χωρίς να κινδυνεύσει ποτέ η βιωσιμότητα της επένδυσης της COSCO».

«Περίεργο, τέλος, θεωρείται και το πρόσφατο αίτημα του Υπουργείου Ναυτιλίας προς τις Διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένα, για αποστολή, εντός ασφυκτικών χρονικών ορίων, σχετικών οικονομικών στοιχείων που να υπολογίζουν τα πιθανά διαφυγόντα έσοδα του Λιμανιού, χωρίς όμως να εξηγείται ποια δραστηριότητα θα παραχωρηθεί και την ώρα που η τροπολογία έχει ήδη αποφασιστεί. Κίνηση η οποία δεν μεταφράζεται ως τίποτα άλλο παρά ως μια ουσιαστική τρικλοποδιά προς τις νέες Διοικήσεις των Λιμανιών, που η ίδια τοποθέτησε, χρεώνοντας τους την ευθύνη για μελλοντική οικονομική αδυναμία λειτουργίας των Οργανισμών και απαξίωσης των λιμανιών που διαχειρίζονται. Είναι μάλιστα τόσο μεγάλη η «όρεξη» της Κυβέρνησης για να ανοίξει ο δρόμος πώλησης των Οργανισμών Λιμένα, που στο σχετικό αίτημα έχει εντάξει και τον Οργανισμό Ευβοίας, όπου είναι ο μόνος που δεν ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ», προσθέτει.

«Αυτή είναι η δεύτερη υπονόμευση του μέλλοντος των Οργανισμών Λιμένων, η πρώτη ήταν τον Οκτώβρη, όταν το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην ανάληψη δυσανάλογα μεγάλων ποσών των αδιάθετων κερδών προηγούμενων χρήσεων. Κέρδη που τα προηγούμενα χρόνια δεν επέτρεπε στις Διοικήσεις να τα χρησιμοποιήσουν για ώριμες επενδύσεις που θα ανέπτυσσαν επιπλέον τα λιμάνια», καταλήγει.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης προκαλεί αντιδράσεις
Η ανακοίνωση από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Αρη Ξενόφο ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα αξιοποιηθεί με πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. κατά τη διάρκεια...
Η πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης προκαλεί αντιδράσεις
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ν. Σαντορινιός: Οι εποχικά εργαζόμενοι βιώνουν συνθήκες ακραίας φτωχοποίησης
Να υιοθετήσει άμεσα τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της εργασίας καλεί την κυβέρνηση ο βουλευτής Δωδεκανήσων της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Ν. Σαντορινιός: Οι εποχικά εργαζόμενοι βιώνουν συνθήκες ακραίας φτωχοποίησης
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Απλήρωτες οι κυβερνητικές υποχρεώσεις σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο»
Μεγάλα είναι ποσά που οφείλονται στους επιβάτες που κάνουν χρήση του μέτρου του Μεταφορικού ισοδύναμου, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει εκδώσει καμία σχετική απόφαση πληρωμής, όπως αναφέρει ερώτηση που...
«Απλήρωτες οι κυβερνητικές υποχρεώσεις σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Συνέντευξη Αλέξη Τσίπρα στην «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο»
Πέντε χρόνια μετά την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μιλάει στην «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο» για το πρώτο πεντάμηνο του 2015, τα διλήμματα που αντιμετώπισε, τις πιέσεις και τους εκβιασμούς...
Συνέντευξη Αλέξη Τσίπρα στην «Εφ.Συν. - Σαββατοκύριακο»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
Την είδηση ότι στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στο 2020 να γίνουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιώνκαι ότι τα μοντέλα αξιοποίησης κατά περίπτωση θα είναι: υπο-παραχώρηση,...
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Τσίπρας: «Ξεδιάντροποι και ανίκανοι οι κυβερνώντες»
Ο πρώην πρωθυπουργός έκανε ειδικές αναφορές στις αποκαλύψεις της «Εφημερίδας των Συντακτών» σχετικά με τις παρακολουθήσεις πολιτών και το προσφυγικό ζήτημα.
Τσίπρας: «Ξεδιάντροποι και ανίκανοι οι κυβερνώντες»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας