• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.1°C / 17.3°C
    1 BF
    87%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.8°C / 12.8°C
    0 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 14.0°C
    3 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 12.4°C / 13.9°C
    4 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 12.2°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.4°C / 7.3°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    13°C 10.6°C / 12.6°C
    2 BF
    94%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.8°C
    3 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    5 BF
    79%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.2°C / 19.1°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    4 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    3 BF
    77%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    9°C 7.5°C / 8.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 7.5°C / 7.5°C
    1 BF
    84%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 17.1°C / 17.8°C
    3 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.3°C / 17.5°C
    3 BF
    80%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 10.4°C / 12.7°C
    2 BF
    93%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 12.9°C
    2 BF
    93%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    0 BF
    92%
EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκπαιδεύοντας τους γονείς και το κράτος

  • A-
  • A+

Καιρός στη χώρα της εκπαίδευσης ομιχλώδης. Και να μην είχαμε λάβει τα μηνύματα! Πως η ομίχλη έχει δημιουργήσει προβλήματα στον εντοπισμό του εκπαιδευτικού οράματος. Τα δείγματα είναι πολλά.

Καιρό τώρα παλεύω να κατανοήσω τις έννοιες. Είχα αυτό το κουσούρι από παλιά, ήρθε και ο Αμερικανός μυθιστοριογράφος Ντελίλο («Zero K», Εστία) να μου αυξήσει το πείσμα για την ουσία των λέξεων αλλά και τη σύγχυση. Αναζήτησε τον ορισμό, είναι μια κραυγή ενδοσκόπησης, να κατανοήσει τον κόσμο του. Θεωρεί πως οι άνθρωποι, ο πολιτισμός τους, είναι οι λέξεις. Αυτές που ορίζουν τις κοινωνικές σχέσεις. Εκείνες που δίνουν μορφή στην καθημερινότητά μας και σχήμα στον οραματισμό του μέλλοντος.

Δεν ξέρω τι θα έλεγε αν επέστρεφε σήμερα στη χώρα. Αν του ζητούσαμε να δώσει τους ορισμούς στη λέξη «αριστεία» και στη φράση «εξίσωση πτυχίων κολεγίων». Είναι βέβαιο πως θα εγκατέλειπε την προσπάθειά του εκφράζοντας τη λύπη του που εσπευσμένα αναγκάζεται να αναχωρήσει από την όμορφη Ελλάδα.

Αν δε του είχαμε προτείνει να δώσει τον ορισμό της ελληνικής τηλεόρασης και τινων πολιτικών μας, θα βρισκόταν σε δεινή θέση. Πώς να ορίσει κανείς αυτό που γίνεται. Τον στρουθοκαμηλισμό της πολιτείας και τη ρηχότητα της συζήτησης. Ολα γίνονται ώστε να μη μας καταλάβουν. Να μη δώσουμε όπλα στον πολιτικό αντίπαλο. Δυστυχώς η παρουσία κάποιων βουλευτών αλλά και κομματικών στελεχών υπονομεύει την πολιτική τους υπόσταση. Αναλαμβάνουν τον ρόλο της γάτας που επιχειρεί να σκεπάσει, με ρηχό τρόπο είν’ αλήθεια, τις ακαθαρσίες της.

Αυτή την αίσθηση είχα παρακολουθώντας τη συζήτηση με αφορμή τη φραστική επίθεση του μαθητή στην καθηγήτριά του. Πέτρα του «σκανδάλου», το αίτημα του νέου να σβηστεί μια απουσία του. Μα τόσος θόρυβος για μια απουσία! Μα τόσος θόρυβος που δίνεται η ίδια ευκαιρία σ’ όλους τους νέους να διεκδικήσουν μια θέση στον ήλιο του μέλλοντος! Αποπαίδια είναι όσοι σπούδασαν στα κολέγια;

Χώρα των αντιφάσεων και του «είπα-ξείπα». Χώρα όπου οι ταγοί δεν θεωρούν ατόπημα να είναι ασυνεπείς στα υπεσχηθέντα. Ολα για την ψήφο. Χώρα που νοιάζεται για τη βιτρίνα. Ανθρωποι που νοιάζονται για το μικροσυμφέρον τους και γαία πυρί μειχθήτω.

Μα για μια απουσία τόσο κακό! Κι όμως αυτή η απουσία είναι ο φερετζές της υποκρισίας μας. Που μας αφορά όλους. Εκείνους τους γονείς που δεν βάζουν τα όρια στα παιδιά τους. Που συχνά είναι πιο ανώριμοι απ’ αυτά. Οσους εκπαιδευτικούς προτάσσουν άλλες δραστηριότητες ή σιωπούν από συναδελφική αλληλεγγύη. Την πολιτεία που ενδιαφέρεται για την επικοινωνιακή πολιτική και τα συμφέροντα των πελατών της.

Κι όμως η εκπαίδευση δημιουργεί φως. Χρειάζεται μόνο οι πολλοί να δοκιμάσουν τη φωνή τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Φίλια
Την ουσία της ζωής δεν τη βλέπουμε με τα μάτια. Είναι η καρδιά που όταν έχει εκπαιδευτεί σωστά παρακάμπτει αυτό που φαίνεται. Πηγαίνει απευθείας στην ουσία. Επικοινωνεί με τις άλλες καρδιές. Η Φίλια που μας...
Η Φίλια
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό
Με τον όρο «ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό» αναφερόμαστε στην εκπαίδευση εκτός των συνόρων της χώρας στην ελληνική γλώσσα, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στον ελληνισμό της διασποράς. Υπάρχουν δυσκολίες,...
Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γλώσσα και ιδεολογία στα σχολικά βιβλία: Μερικά σχόλια
Η ερμηνεία που δίνω στον τρόπο με τον οποίο συμφραστικοποιείται η ελληνική γλώσσα στα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία είναι ότι αποτελεί έκφραση ενός λόγου προσκολλημένου στο έθνος-κράτος, το οποίο θεωρείται ότι...
Γλώσσα και ιδεολογία στα σχολικά βιβλία: Μερικά σχόλια
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η μάχη για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης μας αφορά όλους
Η πολυδιαφημιζόμενη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» δεν είναι τίποτε άλλο παρά η σταδιακή αποδέσμευση του κράτους από το καθήκον να χρηματοδοτεί τη δημόσια εκπαίδευση, όπως εμφανίζεται στο άρθρο 99 του...
Η μάχη για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης μας αφορά όλους
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…
Τον τελευταίο χρόνο, που τα σχολεία δεν άνοιξαν ουσιαστικά ποτέ, ένα κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας απλώθηκε παντού. Είχε προηγηθεί και μισή ακόμα σχολική χρονιά χαμένη και το εκπαιδευτικό πρόβλημα έγινε...
Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
Την ώρα που το 4ο κύμα της πανδημίας σαρώνει τη χώρα και οι προβλέψεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, λόγω και της υψηλής μεταδοτικότητας των μεταλλάξεων, τα σχολεία ανοίγουν...
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας