Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Εξορθολογισμός» του ΚΟΚ με αυξημένα πρόστιμα

Κώστας Αχ. Καραμανλής

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

«Εξορθολογισμός» του ΚΟΚ με αυξημένα πρόστιμα

  • A-
  • A+

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξήγγειλε από τηλεόρασης ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος ανακοίνωσε αυστηροποίηση προστίμων «όπου χρειάζεται», και μειώσεις «όπου αυτά είναι εξωφρενικά».

Σε συνέντευξή στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών υποστήριξε ότι θα γίνει ευρύτερος διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς, διότι το βασικό κίνητρο είναι η οδική ασφάλεια.

«Πρέπει να κάτσουμε με πολύ μεγάλη σοβαρότητα και να δούμε όλες τις παθογένειες που υπάρχουν. Ζούμε δυστυχώς σε μια χώρα που πολλές φορές εμείς οι πολιτικοί θεσμοθετούμε και ψηφίζουμε πολύ αυστηρούς νόμους και μετά η εκτελεστική εξουσία δεν τους εφαρμόζει» σημείωσε και προσέθεσε: Θα προσπαθήσουμε αυτό το πράγμα να το αλλάξουμε», πρόσθεσε και πως «σε μερικές περιπτώσεις που πραγματικά πρέπει να βάλουμε αυστηρά πρόστιμα, θα βάζουμε πολύ αυστηρά πρόστιμα. Δεν λέω ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα παντού, σε άλλες περιπτώσεις που τα πρόστιμα είναι εξωφρενικά, θα μειωθούν». 

Όσον αφορά τις κάμερες, ο Κώστας Καραμανλής είπε μεν ότι «δεν πρέπει να γίνουμε κράτος αστυνομοκρατούμενο», αλλά ισχύει και η «θεωρία της αποτρεπτικότητας».

«Εγώ που οδηγώ το αυτοκίνητό μου γνωρίζω ότι άμα μπω στη ΛΕΑ κινδυνεύω "να φάω" ένα τσουχτερό πρόστιμο, και αν "το φάνε" μερικοί, πολύ γρήγορα θα αναθεωρήσουμε όλοι να οδηγούμε σε Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης», είπε. 

Ο υπουργός Μεταφορών είπε επίσης ότι πολύ σύντομα η κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών θα συνάψει μια συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα πακέτο ύψους 450 εκατ. ευρώ για θέματα οδικής ασφάλειας και θα αφορά παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο που υπάρχουν τεράστια προβλήματα με τροχαία ατυχήματα.

Όσον αφορά τα νέα διπλώματα οδήγησης, ανακοίνωσε ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο με τον αρμόδιο υφυπουργό θα παρουσιάσουν ένα καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο διότι, όπως είπε, όταν ανέλαβαν είχαν το φαινόμενο 100.000 άνθρωποι να περιμένουν για διπλώματα. 
«Το ξεμπλοκάραμε αυτό και η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί. Σήμερα είμαστε σε μια διαδικασία να μπούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης και να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα της ντροπής στο υπουργείο όπου έρχεται ο κόσμος και περιμένει με τις ώρες για να βγάλει το δίπλωμά του», είπε.

Νέα εκδοτήρια στο μετρό

Ο Κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι «έχουν αρχίσει και ανοίγουν ήδη τα κλειστά εκδοτήρια εισιτηρίων σε κεντρικούς σταθμούς και θα ανοίξουν κι άλλα, ενώ μέσα σε δυο μήνες θα γίνει προμήθεια άλλων 100 με 120 μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων για να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν». 

Επίσης εξήγγειλε πιο αυστηρούς ελέγχους στα εισιτήρια. «Όταν αναλάβαμε, είπε, η μπάρα έκλεινε στα 7 με 8 δευτερόλεπτα, αλλά τώρα έχει μειωθεί».

Η Πατρών-Πύργου

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, η κυβέρνηση είναι σε επαφή και σύντομα θα έχει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου. «Αυτή τη στιγμή όποιος ισχυριστεί ότι το έργο αυτό μπορεί να γίνει σπασμένο σε τμήματα, λέει ψέματα στους ανθρώπους της Πάτρας και στους ανθρώπους της Ηλείας», είπε. 

«Εμείς έχουμε προτείνει αυτό το οποίο είναι το λογικό: Να πάει ο δρόμος πίσω στην παραχώρηση, να πάρουμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε το έργο να είναι έτοιμο πριν το ’23. Εάν πάμε τώρα έτσι όπως πάμε, το έργο δεν θα γίνει ποτέ», πρόσθεσε.

Νέα λεωφορεία

Τέλος, εξήγγειλε διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς ο στόλος είναι γερασμένος και ότι ξεπερνάει τα 15 με 16 χρόνια μέσο όρο. 

«Πρέπει να κάνουμε ένα διεθνή διαγωνισμό και σε τρεις μήνες αυτός ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος. Καινούργια λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα, υβριδικά CNG, θα έχουμε μέσα στο επόμενο 18μηνο. Στην Αθήνα έχουμε τώρα κάτω από 1.000 λεωφορεία αυτή τη στιγμή, ενώ στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι χειρότερη και τα λεωφορεία δεν ξεπερνάνε τα 300. Στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή υπογράψαμε σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, θα μπουν μέχρι τον Φεβρουάριο 120 λεωφορεία καινούργια για να συνδράμουν και μέχρι το καλοκαίρι άλλα 100. Στην Αθήνα, έχουμε ψηφίσει τροπολογία η οποία πλέον επιτρέπει το leasing έτσι ώστε, μέχρι να πάρουμε τα καινούργια λεωφορεία, ο ΟΑΣΑ να έχει τη δυνατότητα να κάνει leasing. Μέσα στο 2020 θα δούμε μια σταδιακή σε πρώτη φάση βελτίωση» ανέφερε.
 

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Άμεσα μέτρα από... Σεπτέμβριο για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς
Μέτρα για την ενίσχυση και βελτίωση της λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς από τον Σεπτέμβριο εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών, Κ. Αχ. Καραμανλής, μετά τη σύσκεψη με τις διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ υπό...
Άμεσα μέτρα από... Σεπτέμβριο για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νόμο για προσωπικό ασφαλείας προανήγγειλε ο Κ. Καραμανλής
Στον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, βρίσκεται το «πρώτο σχέδιο για το θέμα του προσωπικού ασφαλείας» που ετοίμασε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής.
Νόμο για προσωπικό ασφαλείας προανήγγειλε ο Κ. Καραμανλής
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Το ασήκωτο βάρος του ονοματεπώνυμου
Το πολιτικό κληροδότημα του τρίτου Κ. Καραμανλή περιλαμβάνει μια ιδιότυπη σχέση με τα χαρτοφυλάκια που διαχειρίστηκαν ο αείμνηστος θείος Κώστας και ο πατέρας Αχιλλέας -μόνο που, στα καθήκοντα του υπουργείου...
Το ασήκωτο βάρος του ονοματεπώνυμου
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πρόγευση ηλεκτροκίνησης στο υπουργικό συμβούλιο
Την οπτική του υπουργείου Μεταφορών στο σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ιδίως για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρουσίασε ο Κώστας Καραμανλής στο υπουργικό συμβούλιο μέσω τηλεδιάσκεψης.
Πρόγευση ηλεκτροκίνησης στο υπουργικό συμβούλιο
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Με αυτοκίνητο;
Ο υφυπουργός Μεταφορών ήταν σαφής: Οι πολίτες συνιστάται να πηγαίνουν στη δουλειά με το αυτοκίνητο και να αποφεύγουν τα μέσα μεταφοράς. Αυτό που δεν είπε είναι τι θα γίνει με το παρκάρισμα.
Με αυτοκίνητο;
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις από την απευθείας ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Ερώτηση από 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μετά την αποκάλυψη για απευθείας ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου στην Ολυμπία Οδό, από την οποία είχε αφαιρεθεί τον Δεκέμβριο του 2013 με απόφαση της τότε κυβέρνησης.
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις από την απευθείας ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας