Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προκλητική περιφρόνηση από την υπουργό Παιδείας
ΕUROKINISSI / ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προκλητική περιφρόνηση από την υπουργό Παιδείας

  • A-
  • A+

Εντείνεται ο σάλος από τις διατάξεις που επιχειρεί να περάσει η υπουργός Παιδείας στον χώρο της μεταλυκειακής και ανώτατης εκπαίδευσης, προβλέποντας την αυτόματη εξομοίωση των πτυχίων κολεγίων με τα πανεπιστημιακά και ταυτόχρονα την αυτόματη αναγνώριση του δικαιώματος διορισμού των συγκεκριμένων αποφοίτων στην εκπαίδευση.

Η απόσυρση των διατάξεων γίνεται μέρα με τη μέρα αίτημα όλο και πιο μαζικό, από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση επιμένει. Σε μια προκλητική αδιαφορία στις συνταγματικές προβλέψεις και δεσμεύσεις, προκλητική διαστρέβλωση της ίδιας της Ευρωπαϊκής Οδηγίας που επικαλείται, προκλητική αδιαφορία για το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα (που αν μη τι άλλο απαιτεί παιδαγωγική επάρκεια από τους εκπαιδευτικούς), προκλητική περιφρόνηση των αποφοίτων ελληνικών αλλά και ξένων (πραγματικών) πανεπιστημίων, προκλητική εξυπηρέτηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, προκλητικά επιλεκτική απόρριψη της «αριστείας», αφού δεν προβλέπει καμία θεσμικά κατοχυρωμένη διαδικασία της αξιολόγησης και πιστοποίησης για τον συγκεκριμένο χώρο και, τέλος, προκλητική άσκηση εξουσίας.

Με άλλα λόγια, επιχειρεί να νομοθετήσει ως εξής:

-Κόντρα στο αρθρο 16 που απαγορεύει την ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση, καθώς παρακάμπτει τις προβλεπόμενες υποχρεώσεις περί ακαδημαϊκής αναγνώρισης, θεσμοθετεί αυθαίρετα την «επαγγελματική ισοδυναμία» των τίτλων σπουδών, περιλαμβάνει επίσης αυθαίρετα τις «τρίτες χώρες» (βλ. ευρωπαϊκές μη μέλη της Ε.Ε., ΗΠΑ κ.ά.) και εν τέλει νομιμοποιεί την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση.

-Κόντρα στην Ευρωπαϊκή Οδηγία, η οποία αναφέρεται στην αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων των αποφοίτων των κολεγίων και όχι σε επαγγελματικά ισοδύναμους τίτλους και μάλιστα για την πρόσληψη στην εκπαίδευση. Η ίδια η Οδηγία αναφέρεται φυσικά σε κατοίκους μελών της Ε.Ε. και όχι «τρίτων χωρών». Η κ. Κεραμέως στις αντιδράσεις απάντησε επικαλούμενη το Ενωσιακό Δίκαιο και τον κίνδυνο παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Ποιο Δίκαιο επιβάλλει τη σφήνα των «τρίτων χωρών», την οποία αρκετοί προκάτοχοί της επιχείρησαν αλλά δεν κατάφεραν να περάσουν;

-Αγνοώντας το ελληνικό σύστημα και πολύ περισσότερο τις προδιαγραφές της ακαδημαϊκότητας, της ποιότητας των σπουδών. Ποια Αρχή θα ελέγχει τον χώρο; Πέραν των κτιριολογικών προδιαγραφών που απαιτούνται για την άδεια λειτουργίας, κάθε ιδιωτικός φορέας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει και λογαριασμό να μη δίνει. Ακόμα κι αν θέλει να λειτουργήσει παιδαγωγικά τμήματα. Ποιος θα ελέγχει το πρόγραμμα σπουδών; Τα τυπικά προσόντα των διδασκόντων; Πώς θα διασφαλίζεται η (απαραίτητη) διδακτική της γεωγραφίας, της Ιστορίας και της γλώσσας της χώρας στην οποία θα διεκδικήσουν να διδάξουν οι απόφοιτοι των ιδιωτικών αυτών εκπαιδευτηρίων; Οι δάσκαλοι που έρχονταν από βαλκανικές χώρες περνούσαν από τον ΔΟΑΤΑΠ. Τώρα δεν υφίσταται καμία υποχρέωση. Πώς θα ελέγχεται το επίπεδο σπουδών; Η αριστεία δεν αφορά την ιδιωτική αγορά;

Τα ελληνικά πανεπιστήμια θα χάνουν χρηματοδότηση από την αξιολόγηση, τα κολέγια δεν θα αξιολογούνται καν. Οι φοιτητές τους δεν θα είναι οι «άριστοι» κατά την κυβέρνηση, αλλά οι αποτυχημένοι μαθητές Λυκείου ή, κατά την προσφιλή κυβερνητική ορολογία, οι μαθητές της «ήσσονος προσπάθειας». Παρ’ όλα αυτά, θα πάρουν πτυχίο και μπορεί να γίνουν και δάσκαλοι. Αρκεί να πληρώσουν... Δωρεάν εκπαίδευση και αξιώσεις για ανώτατες σπουδές εντός της χώρας μόνο για όσους θα καταφέρουν να επικρατήσουν στο εξετασιοκεντρικό και ολοένα πιο αυστηρό Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι υπόλοιποι, είτε στην επαγγελματική κατάρτιση και μάλιστα από νωρίς, αμέσως μετά το Γυμνάσιο και χωρίς γενική εκπαίδευση (ειδίκευση απευθείας), είτε απολυτήριο Λυκείου και κατευθείαν σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται. Κάποτε ανθούσε η βιομηχανία των μεταπτυχιακών σε Βαλκάνια, Κύπρο, Ιταλία, αλλά ακόμα και στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια εξωτερικού με τα εδώ κολέγια (πήγαιναν μια βόλτα μέχρι την Αγγλία και γύριζαν με Master). Τώρα, η Ν.Δ. διευρύνει την αγορά. Σπουδές μεταλυκειακές που μπορούν να βαφτιστούν αυτομάτως πανεπιστημιακές. Πάντα με το καπέλο της συνεργασίας με Ιδρύματα του εξωτερικού, είτε αυτά είναι στην Αγγλία είτε στη Βουλγαρία. Χωρίς κανένα εμπόδιο. Μέχρι πρότινος, ο ΔΟΑΤΑΠ ήλεγχε, έδινε μαθήματα στα οποία έπρεπε να εξεταστούν οι συγκεκριμένοι απόφοιτοι και ελάμβαναν την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Τώρα τίποτα. Αρκεί η εφεύρεση της «επαγγελματικής ισοδυναμίας».

Σημείωση: Η ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση δεν κρίνεται εξ ορισμού κακή. Σωστά να γίνεται και κάποιος να πιστοποιεί. Γιατί να αναγκάζεται μια κυβέρνηση να ακροβατεί στα όρια της της νομιμότητας και της αντισυνταγματικότητας;


 

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Κανιβαλιστικές διαθέσεις
Δεν είναι η πρώτη απόπειρα διάλυσης της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Φαίνεται όμως να είναι η πιο αποφασιστική. Αλλωστε η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει δείξει ήδη τις κανιβαλιστικές διαθέσεις της.
Κανιβαλιστικές διαθέσεις
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: το πρώτο βήμα για την εισβολή του νεοεπιθεωρητισμού
Από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση σχολικών μονάδων, όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην «Καθημερινή» της Κυριακής. Παράλληλα η υπουργός ανέλυσε τους τρεις πυλώνες της...
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: το πρώτο βήμα για την εισβολή του νεοεπιθεωρητισμού
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας κρύβεται ένα σχολείο πιο σκληρό και πιο ανταγωνιστικό
Εν μέσω πανδημίας το υπουργείο Παιδείας προώθησε άρον άρον νομοσχέδιο που «σταυρώνει» τη δημόσια εκπαίδευση και στρώνει το έδαφος για ένα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό.
Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας κρύβεται ένα σχολείο πιο σκληρό και πιο ανταγωνιστικό
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα 13 «ράβε-ξήλωνε» στην Παιδεία
Επιγραμματικά οι δηλώσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης της Ν.Δ., όπως τις καταλάβαμε οι εκπαιδευτικοί...
Τα 13 «ράβε-ξήλωνε» στην Παιδεία
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
«Δούρειος ίππος» στα μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα
Υποβλήθηκε έκθεση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προς το υπ. Παιδείας για την απόκτηση «πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας» (ΠΠΔΕ) απ’ όλους τους αποφοίτους που θέλουν να...
«Δούρειος ίππος» στα μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
100.000 αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ως «καύσιμη ύλη»
Οι αναπληρωτές, που αποτελούν το 1/4 των εκπαιδευτικών στο δημόσιο, παραμένουν στο επίκεντρο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων για δύο πολύ βασικούς λόγους
100.000 αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ως «καύσιμη ύλη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας