Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Βούλιαξαν» οι υπόγειοι κάδοι στη Θεσσαλονίκη
ΑΠΕ ΜΠΕ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΡΑΒΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Βούλιαξαν» οι υπόγειοι κάδοι στη Θεσσαλονίκη

  • A-
  • A+

Χαθήκαμε… στην υπογειοποίηση των κάδων απορριμμάτων. Ο εργολάβος που είχε αναλάβει το έργο τοποθέτησης 80 υπόγειων κάδων από το 2018 κηρύχθηκε έκπτωτος από τη νέα διοίκηση του δήμου, αφού εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια προειδοποιήσεων και δεν εμφανίστηκε.

Τον αναζητούσε από πέρυσι τον Νοέμβριο ήδη η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη διότι το έργο ήταν «παγωμένο», καμιά εργασία δεν προχωρούσε, στις 20 Δεκεμβρίου 2019 έληξε η δεύτερη και τελευταία προειδοποίηση προς τον εργολάβο ο οποίος ούτε προμηθεύτηκε ούτε έκανε καμιά άλλη ενέργεια για την εκπλήρωση των όρων της εργολαβίας, παρότι στην πόλη υπάρχουν ήδη έτοιμα 50 ορύγματα –κάποιοι αμφιβάλλουν για τον αριθμό τους– για την τοποθέτηση των κάδων. 

Προχθές στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας αυτοδικαιώθηκε λέγοντας πως «αυτό ήταν το αποτέλεσμα μιας διοίκησης που βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο» και ανακοίνωσε πως «προχωράμε άμεσα με νέο διαγωνισμό, νέο ανάδοχο και νέο, πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό υπόγειο κάδο. Εχω δώσει εντολή στις υπηρεσίες να κινηθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε η Θεσσαλονίκη να απολαύσει αυτό που άλλες πόλεις το έχουν ήδη σε λειτουργία».

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Νίκος Ζεϊμπέκης, είπε ότι ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει μέχρι τέλη Μαρτίου και στους νέους όρους θα υπάρχει πρόβλεψη για ειδικά οχήματα. 

Από την περίοδο Μπουτάρη το θέμα είχε μπλεχτεί για χρόνια σε έναν κυκεώνα συζητήσεων, σκέψεων και αντιδράσεων, μέχρι που φτάσαμε τέλη του 2018 να υπογραφούν δύο συμβάσεις για δύο χωριστές εργολαβίες, μία για τα ορύγματα και μία για προμήθεια και τοποθέτηση των υπόγειων συστημάτων. 

Το έργο θα υλοποιούνταν στο ιστορικό-εμπορικό κέντρο της πόλης (στην περιοχή που καλύπτεται από τις οδούς Δωδεκανήσου, Εγνατίας, Αγγελάκη και Τσιμισκή), ενώ μέρος των ορυγμάτων είχαν ανοιχθεί στην πλατεία Χρηματιστηρίου και στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας. 

Μπορεί η διοίκηση Ζέρβα να ανακοίνωσε νέο διαγωνισμό, αλλά δεν έδωσε κανένα στοιχείο για τη χρηματοδότησή του.

Το έργο των 80 υπόγειων κάδων ήταν προϋπολογισμού 1,3 εκατομμύρια ευρώ, το 75% των χρημάτων θα προερχόταν από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το υπόλοιπο 25% από τα ανταποδοτικά τέλη.

Η υπόθεση όμως των δανείων και ειδικότερα αυτού της ΕΤΕπ ήταν κεντρικός αντιπολιτευτικός άξονας για τον κ. Ζέρβα όταν ήταν στην αντιπολίτευση και υπήρξε σφοδρός επικριτής τους.

Μένει να δούμε ποια λύση θα επιλέξει η διοίκηση τόσο σε ό,τι αφορά το οικονομικό μέρος του σχεδίου όσο και τις συνολικές επιλογές που θα κάνει στον συνολικό σχεδιασμό, αφού ο σημερινός δήμαρχος με δηλώσεις του έλεγε ότι ειδικά ο τομέας καθαριότητας ήταν «προσωπικό στοίχημα» και γι’ αυτό έχει αναλάβει ο ίδιος την παρακολούθησή του.


 

 


 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η Θεσσαλονίκη στα κάγκελα για την καύση απορριμμάτων RDF–SRF στο ΤΙΤΑΝ Ευκαρπίας
Κινητοποιήσεις την ερχόμενη Παρασκευή. Ο δήμαρχος Παύλου Μελά ανήγγειλε προσφυγή στο ΣτΕ κατά της απόφασης του ΥΠΕΝ και επισήμανε την ανάγκη για εύρεση χρηματοδότησης ανεξάρτητης μελέτης από ΑΕΙ.
Η Θεσσαλονίκη στα κάγκελα για την καύση απορριμμάτων RDF–SRF στο ΤΙΤΑΝ Ευκαρπίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πίστωση χρόνου ζητά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης για την καθαριότητα
Κρατά μικρό καλάθι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ζητά να κριθεί στο τέλος της θητείας του για την κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας της πόλης.
Πίστωση χρόνου ζητά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης για την καθαριότητα
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μαύρη μέρα στη Μαυροράχη
Χαροπαλεύει ένας 44χρονος πατέρας δύο παιδιών, συμβασιούχος οδηγός στον τομέα καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, εξαιτίας ατυχήματος το βράδυ της Κυριακής στον χώρο του ΧΥΤΑ Μαυροράχης, για το οποίο υπάρχουν...
Μαύρη μέρα στη Μαυροράχη
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ακόμη ένα φιάσκο της δημοτικής αρχής
Στραπάτσο άνευ προηγουμένου για τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία η οποία είχε αναλάβει την υπογειοποίηση των 16.000 κάδων σκουπιδιών αρνήθηκε να υπογράψει τη σύμβαση, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις,...
Ακόμη ένα φιάσκο της δημοτικής αρχής
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εγκαίνια-υπερπαραγωγή στον «φαραωνικό» ΣΜΑ
Αποκλήθηκε «φαραωνικός» λόγω του μεγέθους του και μοιάζει ειρωνική επιβεβαίωση ότι για την τελετή των εγκαινίων του εγκρίθηκαν 20.000 ευρώ. Ο γνωστός -από την πολυετή ένταση των αντιδράσεων για την κατασκευή...
Εγκαίνια-υπερπαραγωγή στον «φαραωνικό» ΣΜΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παρέμβαση κατά του ΣΜΑ Ευκαρπίας
​Το κίνημα κατά του ΣΜΑ Ευκαρπίας όχι μόνο… δεν παραδέχεται την ήττα του -ενώ μέσα στον Φεβρουάριο αναμένονται και εγκαίνια του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων- αλλά περνάει στην αντεπίθεση και...
Παρέμβαση κατά του ΣΜΑ Ευκαρπίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας