Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πυρά Φίλη για το νομοσχέδιο Κεραμέως
ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ

Πυρά Φίλη για το νομοσχέδιο Κεραμέως

  • A-
  • A+
Μεθόδευση υποβάθμισης των πανεπιστημίων με περαιτέρω υποχρηματοδότηση και δημιουργία χώρου για «μπίζνες» από «κολεγιάρχες» επιδιώκει η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το νομοσχέδιο που κατέθεσε, πρόκειται για μικρή ρωγμή που σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων με πτυχίο ΑΕΙ να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου, είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, μιλώντας «Στο Κόκκινο».

«Φάνηκε, ήταν έτοιμη από παλιά» η κυβέρνηση, «βασική της επιδίωξη είναι η συρρίκνωση και υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης ... να σταλούν πελάτες σε "κολέγια" που ουσιαστικά είναι ΙΙΕΚ ... είναι προσπάθεια να γίνει η μόρφωση ακριβή, ακριβότερη από ό,τι είναι ήδη. Και να εκχωρηθεί ένα κομμάτι στην ιδιωτική εκπαίδευση», είπε ο κ. Φίλης σχολιάζοντας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που μεθοδεύει εξίσωση του πτυχίου ΑΕΙ με αυτό του παραρτήματος ξένου κολεγίου στην Ελλάδα. Σημείωσε μάλιστα ότι «είναι μία προσπάθεια που συνδυάζεται με διεθνείς επαφές της κ. Κεραμέως κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη στις ΗΠΑ ... κύκλοι ενδιαφέρονται να "στήσουν μαγαζάκια" στην Ελλάδα, υποβαθμισμένα "κολέγια", να κάνουν ανάλογες μπίζνες με Έλληνες "κολεγιάρχες"».

«"Φυτεύει" στο νομοσχέδιο μία διάταξη», όπως είπε, «με την οποία απόφοιτοι κολεγίων που δεν έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ οι ακαδημαϊκοί τους τίτλοι, όπως συνέβαινε ως τώρα, θα έχουν την δυνατότητα ως πανεπιστημιακής μόρφωσης υποψήφιοι να παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό για τους διορισμούς στο Δημόσιο. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει αμφισβήτηση του Συντάγματος, που προβλέπει ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι δημόσια και όποια του εξωτερικού είναι ομοταγή πρέπει να περνούν από διαδικασία κρίσης ... προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένο νομικό, ώστε οποιοσδήποτε με αδιαβάθμητο τίτλο κολεγίου από το εξωτερικό, με βάση μία ασαφή επαγγελματική αναγνώριση, να μπορεί να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς για το Δημόσιο. Τώρα, είναι μικρή ρωγμή, σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου».

Προέβλεψε μάλιστα ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη «σύντομα θα ξηλώσει το νόμο για την προστασία των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, δηλαδή την προστασία του δικαιώματος των παιδιών σε μία αξιόπιστη εκπαίδευση ... αξιόπιστη εκπαίδευση σημαίνει διασφάλιση του δικαιώματος του καθηγητή να κάνει το μάθημα χωρίς παρεμβάσεις από τον σχολάρχη».

Επανερχόμενος στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε, ο κ. Φίλης σημείωσε ότι «η νέα Αρχή Πιστοποίησης των πανεπιστημίων ... δεν είναι στην ουσία αξιολόγηση αλλά διαφοροποίηση, προσπάθεια να δημιουργηθούν στο μέλλον πολλές κατηγορίες πανεπιστημίων στην χώρα ... συνδυάζει την αξιολόγηση με την χρηματοδότηση σε συνθήκες που υποχρηματοδοτούνται τα πανεπιστήμια στην χώρα μας... κατά την περίοδο της κρίσης μειώθηκε η χρηματοδότηση κατά 45%... και τώρα κόβει 20% από πανεπιστήμια με βάση την "αξιολόγηση"... αντί να αναβαθμίσει την χρηματοδότηση, την υποβαθμίζει».

Καυτηρίασε επίσης την θέσπιση ξεχωριστών κριτηρίων αξιολόγησης των πανεπιστημίων, για έρευνα, εκπαίδευση ή εξωστρέφεια. «Αν κάτι χαρακτηρίζει το πανεπιστήμιο είναι αυτή η σύνδεση έρευνας και εκπαίδευσης... δεν υπάρχει πανεπιστήμιο που δεν αναπαράγεται από μόνο του, μέσω της έρευνάς του... κάνει χρήση των γνώσεων που παράγονται με την έρευνα από το ίδιο και άλλα πανεπιστήμια... θα πάμε προοπτικά σε πολλών κατηγοριών πανεπιστήμια, δηλαδή σε υποβάθμιση των πανεπιστημίων», όπως τόνισε.

Σε θεσμικό επίπεδο, «η νέα αρχή στην ουσία ορίζεται από το υπουργικό συμβούλιο και ο πρόεδρος είναι υπερυπουργός. Στην ουσία, έχουμε μεταφορά αρμοδιοτήτων από την νόμιμη, εκλεγμένη κυβέρνηση, σε ένα όργανο μη νομιμοποιημένο πολιτικά, που θα είναι δήθεν τεχνοκρατών, αλλά στην ουσία θα λαμβάνει πολιτικές αποφάσεις χωρίς να επωμίζεται η κυβέρνηση το πολιτικό κόστος από αυτές τις αποφάσεις», όπως σημείωσε ο κ. Φίλης, προειδοποιώντας ότι «σύντομα, θα δημιουργηθούν συνθήκες κρίσης στα ελληνικά πανεπιστήμια», προειδοποίησε, η κυβέρνηση «πιάνει το νήμα από το νόμο Διαμαντοπούλου ... προχωράει εκεί που δεν τόλμησαν τότε, στην εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα του δικαιώματος των παιδιών στην μόρφωση».

Εξάλλου, ο ίδιος σχολίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη που κόβει την χρηματοδότηση στα πανεπιστήμια δίνει 2 εκατ. ευρώ ετησίως στο Θεολογικό Κολλέγιο της Βοστώνης, «όσα δίνουμε σε μεγάλα πανεπιστήμια όπως το Ιόνιο ή το Πελοποννήσου, με χιλιάδες φοιτητές και πολλούς καθηγητές, τα δίνουμε μονοκοπανιά για 80 φοιτητές και 20 καθηγητές, για ένα κολλέγιο που με βάση τα επίσημα στοιχεία των αμερικανικών Αρχών μαστίζεται από διαφθορά και κακοδιαχείριση... υπάρχει έρευνα του υπουργείου Παιδείας της Πολιτείας της Μασαχουσέτης... και προειδοποίηση ότι θα αφαιρέσει από αυτό το κολέγιο την δυνατότητά του να δίνει ακαδημαϊκούς τίτλους... και σε αυτή την φάση έρχεται ο κ. Μητσοτάκης και δίνει 2 εκατ. ευρώ χωρίς όρους καν, χάρισμα... είναι κάτι σαν ψηφοθηρία ... είναι ντροπή αυτή η αντιμετώπιση της ομογένειάς μας στην Αμερική».

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μπορούν να τελούν υπό τον φόβο της απόλυσης;»
Απαντώντας στην κριτική των σχολαρχών και στελεχών της Ν.Δ. περί απόπειρας «σοβιετοποίησης» της εκπαίδευσης, ο Νίκος Φίλης, εγκαινιάζοντας με την ομιλία του την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου,...
«Μπορούν να τελούν υπό τον φόβο της απόλυσης;»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κόφτης» και στο κόστος των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων
Τη θέσπιση εξονυχιστικών ελέγχων, καθώς και αυστηρών κριτηρίων και προδιαγραφών σε ό,τι αφορά την κοστολόγηση των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων προωθεί με τροπολογία που κατέθεσε, χθες, ο υπουργός Παιδείας....
«Κόφτης» και στο κόστος των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βήμα στους εκδότες
Ο διάλογος ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και τους εκδότες υπήρξε κενός ουσίας και άνευ αποτελέσματος. H νέα απόφασή του υπουργείο άλλαζε άρδην το καθεστώς, το οποίο αφορά την κοστολόγηση των πανεπιστημιακών...
Βήμα στους εκδότες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από τη σφαιρική γνώση στις «χρήσιμες» δεξιότητες
Εχει γίνει κανόνας, σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, η ανάγκη αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος μπροστά στην πραγματικότητα της «παγκόσμιας κοινωνίας της γνώσης» και της «παγκόσμιας κοινωνίας των...
Από τη σφαιρική γνώση στις «χρήσιμες» δεξιότητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενός νόμου... μύριες αντιδράσεις έπονται
Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση είναι έτοιμο προς κατάθεση, αλλά ακόμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί η αίσια πορεία του προς τη Βουλή, καθώς κομίζει όλα όσα έχουν προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των...
Ενός νόμου... μύριες αντιδράσεις έπονται

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας