Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ευρωβαρόμετρο: Έλληνες, οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην Ε.Ε.

Μποτιλιάρισμα στον Κηφισό - φωτ. αρχείου

EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Ευρωβαρόμετρο: Έλληνες, οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην Ε.Ε.

  • A-
  • A+
Ένας στους δύο οδηγεί επικίνδυνα, έχει νεύρα στο τιμόνι και 6 στους 10 είναι... αγενείς

Οι Έλληνες οδηγοί είναι οι πιο επικίνδυνοι, νευρικοί και ανεύθυνοι οδηγοί στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autoroutes. Στην έρευνα για το 2019 συμμετείχαν 12.418 πολίτες από τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, τη Σουηδία, την Πολωνία, την Ολλανδία και τη Σλοβακία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποδείχθηκαν οι Γερμανοί (82%), ακολουθούμενοι από τους Έλληνες (78%) και τους Ιταλούς με το ίδιο ποσοστό, ενώ λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι Γάλλοι με 77%.

Ένας στους δύο Έλληνες (50%), σύμφωνα με την έρευνα, αποδείχθηκε ότι οδηγεί επικίνδυνα, με τους Ιταλούς να ακολουθούν με 44% και τους Γάλλους με 40%. Λιγότερο επικίνδυνα οδηγούν οι Σουηδοί με ποσοστό 11%.

Αντίστοιχα, πιο ήρεμοι κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποδείχθηκαν οι Ολλανδοί με 68% και ακολουθούν οι Πολωνοί και οι Σλοβάκοι με 67% και οι Ισπανοί με 66%. Οι Έλληνες βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις των κρατών της Ευρώπης με 49%. 

Όσον αφορά την ανευθυνότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης μόνο (σε σχέση με τα υψηλότερα ποσοστά των Ευρωπαίων οδηγών) το 36% των Σουηδών οδηγών είναι ανεύθυνοι και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους, με τους Πολωνούς (68%) και τους Έλληνες (58%) να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της ανευθυνότητας.

Οι Άγγλοι αποδεικνύονται οι πιο ευγενικοί οδηγοί με 50% και τους ακολουθούν οι Βέλγοι με 44%. Λιγότερο ευγενικοί είναι οι Ιταλοί με 17% με τους Έλληνες να βρίσκονται περίπου στην μέση του πίνακα με 26%.

Περισσότερο επιρρεπείς σε παραβάσεις είναι οι Άγγλοι (9%) και ακολουθούν οι Ολλανδοί (8%) και οι Βέλγοι (7%) με τους Έλληνες να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις (3%).

Αναλύοντας τα στοιχεία της έρευνας του ευρωβαρόμετρου διαπιστώνουμε ότι περισσότερο αγχωμένοι οδηγοί στην Ευρώπη είναι οι Σουηδοί (58%) και ακολουθούν οι Γερμανοί (52%) και οι Ολλανδοί (42%) με τους Έλληνες να βρίσκονται στην μέση του πίνακα με 30%.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί.
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανατροπή νταλίκας έκλεισε προσωρινά την εθνική Αθηνών - Λαμίας
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής στο 110ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας. Στο τροχαίο ενεπλάκη νταλίκα που ανατράπηκε, κλείνοντας το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, δημιουργώντας ουρές...
Ανατροπή νταλίκας έκλεισε προσωρινά την εθνική Αθηνών - Λαμίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχεδόν 1.300 παραβάσεις στους δρόμους την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
Συνολικά 1.297 παραβάσεις κατέγραψε η Τροχαία την εβδομάδα από 13 έως 19 Αυγούστου 2018, σε ελέγχους που πραγματοποίησε σε ολόκληρη την Ελλάδα. Οι περισσότερες απ' αυτές για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Σχεδόν 1.300 παραβάσεις στους δρόμους την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πλακόστρωτο στενό... διπλής κατεύθυνσης!
Απίστευτο αλλά αθηναϊκό! Κυκλοφοριακό αλαλούμ στην πλακόστρωτη, στενή οδό Ιβύκου στο Παγκράτι, από τη στιγμή που η σήμανση που απαγόρευε την κυκλοφορία από τη μία κατεύθυνση εξαφανίστηκε... μυστηριωδώς με...
Πλακόστρωτο στενό... διπλής κατεύθυνσης!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαφορία για τα τροχαία εγκλήματα
Ισχύει ακόμα το άρθρο 43 του ΚΟΚ που επιστρέφει την άδεια οδήγησης στον δράστη σε 3 έως 6 μήνες μετά το τροχαίο. Μόνο σε παραβάσεις που θεωρούνται επικίνδυνες προβλέπεται αφαίρεση διπλώματος σε υποτροπή: αν...
Αδιαφορία για τα τροχαία εγκλήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από Δευτέρα 30 Οκτωβρίου και πάλι δακτύλιος
Ξεκινά η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων για την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας. Από τις 30 Οκτωβρίου έως και τις 20 Ιουλίου, τίθενται σε ισχύ Μικρός (κέντρο της Αθήνας) και Πράσινος Δακτύλιος...
Από Δευτέρα 30 Οκτωβρίου και πάλι δακτύλιος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας