Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου των μεταθέσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ή Γιατί Χρειαζόμαστε τον Συνδικαλισμό;»

Υπουργείο Παιδείας

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου των μεταθέσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ή Γιατί Χρειαζόμαστε τον Συνδικαλισμό;»

  • A-
  • A+

Ας υποθέσουμε πως παρακολουθούμε το τελευταίο μονόπρακτο του ΥΠΑΙΘ με σαφείς επιρροές από το θέατρο του Παραλόγου (βλ. Ιονέσκο), όπου ο χρόνος, οι κανόνες, ο νόμος, η συνέπεια, η συνέχεια, η λογική έχουν αναιρεθεί προς όφελος της δημοκρατίας; της αξιοκρατίας; της νομιμότητας;… ή μήπως με σκοπό να κλονιστεί κάθε βεβαιότητα ότι ζούμε σε ευνομούμενο κράτος;

Τι θα μπορούσαμε να δούμε σε αυτό; Πρωταγωνιστές, οι λίγοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ που εργάζονται εδώ και χρόνια σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Σκηνοθέτης, το Υπουργείο Παιδείας που τους τοποθετεί επί χρόνια στα λίγα οργανικά κενά, ενώ οι περισσότεροι δουλεύουν με απόσπαση σε λειτουργικά κενά, λόγω έλλειψης οργανικών θέσεων. Ξαφνικά, αποφασίζεται μετά από χρόνια αιτημάτων τους να αναβαθμιστεί αυτός ο ευαίσθητος χώρος και να στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό. Κάνουν τις αιτήσεις τους οι πρωταγωνιστές μας, αλλά με αδικαιολόγητη αιτιότητα, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ! (τροπολογία, αρ. 28, παρ. 1 και 2, ν. 4638/2019). Ρωτούν το "γιατί", αφού και τις απαιτούμενες σπουδές έχουν και τη μεγαλύτερη εμπειρία. Οι ιθύνοντες απαντούν: "έπρεπε να είχατε κάνει αίτηση πέρυσι" Ωστόσο, οι απαντήσεις δεν δικαιολογούν ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ (πρώτα μετατίθενται οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και στις απομένουσες κενές οργανικές θέσεις γίνονται τυχόν νέοι διορισμοί, παρ. 3 του αρ. 48 του ν. 4415/2015), αφού πέρυσι δεν μπορούσαν να κάνουν αίτηση, μια και δεν είχαν συσταθεί τα κενά , δηλαδή απλά δεν υπήρχαν. «Θα έπρεπε να ξέρετε», τους απαντούν: αυτοί είναι οι κανόνες στο θέατρο του παραλόγου. δεν υπάρχει χρόνος και λογική, μόνο δραματική ασυνέχεια.

Μεσολαβούν διαμαρτυρίες, υπομνήματα, διάλογοι χωρίς νόημα με το ΥΠΑΙΘ, με την ΟΛΜΕ, καταργείται η επικοινωνιακή δυνατότητα, καταλήγοντας στην εφιαλτική διάθεση των πρωταγωνιστών χωρίς τέλος: η νομοθεσία δεν πρόκειται να εφαρμοστεί, θα ζείτε σε μία συνεχή αβεβαιότητα για το αν και σε ποια περίπτωση θα τηρούνται οι νόμοι. Μπορούμε με τροπολογίες να ανατρέπουμε τα πάντα!!!

Ας μην απορεί κανείς, γιατί κανείς Έλληνας δεν θα ξαναγυρίσει στον τόπο του, στην πατρίδα του. Αυτά τα επαναλαμβανόμενα παραδείγματα έχουν αποτυπωθεί βαθιά και έχουν γίνει βίωμα για την κοινωνία. Είναι τιμητικό για τον χώρο μας να μας προτρέπουν να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για το αυτονόητο ή αυτό τονίζει την αδυναμία του συστήματος;

Ας μην απορούν και οι συνδικαλιστές και η ΟΛΜΕ, γιατί ο εκπαιδευτικός απέχει τα τελευταία χρόνια από τις συνδικαλιστικές δράσεις. Είναι δυνατόν να συμμετέχει, έστω και παθητικά, η ΟΛΜΕ και να μην καταδικάζει τουλάχιστον τη μη τήρηση της νομοθεσίας; Με εξαίρεση την τοποθέτηση των αιρετών των ΣΥΝΕΚ (βλ. ανακοίνωση αιρετών ΚΥΣΔΕ, 23-11-2019)

Περιμένουμε από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και το επίσημο συνδικαλιστικό μας όργανο, την ΟΛΜΕ, να εξηγήσουν και να τοποθετηθούν ανοιχτά αναφορικά με τα ακόλουθα ζητήματα:

α) Γιατί αποκλείονται αιφνιδιαστικά οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ από τις νεοσυσταθείσες οργανικές θέσεις σε Τ.Ε;

β) Γιατί δεν προηγούνται των επικείμενων διορισμών οι εκκρεμείς μεταθέσεις/βελτιώσεις σε όλες τις δομές ΕΑΕ, όπως επιτάσσει η εκπαιδευτική νομοθεσία;

γ) Πώς τεκμηριώνεται αυτός ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός, αφού οι μεταθέσεις/βελτιώσεις των λίγων μονίμων δεν θα περιορίσουν τον αριθμό των διορισμών, από τη στιγμή που τα οργανικά κενά είναι πολύ περισσότερα;

ΑΠΟΨΕΙΣ
Λεφτά για την παιδεία
Οι εκπαιδευτικοί, όλων των βαθμίδων, πέρα από την αύξηση του μισθού τους, ζητούν παράλληλα και την οικονομική υποστήριξη κάθε δομής της εκπαίδευσης. Το σημαντικότερο όλων είναι η πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών.
Λεφτά για την παιδεία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παιδεία: εκτελούνται κατεδαφίσεις
Το υπουργείο Παιδείας διατρέχει τον κίνδυνο να μετατραπεί, αν δεν έχει ήδη μετατραπεί, σε χώρο καταστροφής και ανακύκλωσης θεσμικών παρεμβάσεων. Κυρίως καταστροφής.
Παιδεία: εκτελούνται κατεδαφίσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Διαμαρτυρία των μόνιμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Η πρόσφατη τροπολογία (τροπολογία του άρθρου 6 παρ. 1 του νόμου 3699/2008, άρθρο 28 του ν. 4638/2019 , ΦΕΚ Α 181),  που ψηφίστηκε εντελώς αιφνιδιαστικά και προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στον εκπαιδευτικό κόσμο,...
Διαμαρτυρία των μόνιμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «ξήλωμα» της δημόσιας δωρεάν παιδείας
Είναι προφανές σε όλους μας, μετά και τις αποφάσεις του υπουργείου υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ότι η ενίσχυση της δημόσιας παιδείας δεν αποτελεί προτεραιότητα για αυτή την κυβέρνηση! Οπότε ποια στάση θα...
Το «ξήλωμα» της δημόσιας δωρεάν παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα 13 «ράβε-ξήλωνε» στην Παιδεία
Επιγραμματικά οι δηλώσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης της Ν.Δ., όπως τις καταλάβαμε οι εκπαιδευτικοί...
Τα 13 «ράβε-ξήλωνε» στην Παιδεία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος (συμβουλεύει) ποιον
Μιλώντας στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος ανέπτυξε τις βασικές προτεραιότητες της για τα ΑΕΙ. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα διαπιστώσει ότι κάθε πρόταση. συνοδεύεται...
Ποιος (συμβουλεύει) ποιον

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας