Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Να παραμείνουν τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Να παραμείνουν τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου

  • A-
  • A+

Καίρια, ηχηρή και αποστομωτική τοποθέτηση υπέρ της παραμονής των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης από τους καθ’ ύλην αρμόδιους επιστήμονες της χώρας δίνει ψήφισμα που υιοθετήθηκε στην τελευταία συνεδρία του επετειακού συνεδρίου για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προστασία, Συντήρηση, Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη το περασμένο Σάββατο.

Το θέμα, παρότι ήταν εκτός προγράμματος, δεν συζητήθηκε απλώς διεξοδικά, αλλά παθιασμένα από τουλάχιστον 200 καθηγητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές από όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας.

Σε ό,τι αφορά το επίμαχο ζήτημα της απόσπασης ή όχι, η τοποθέτηση των συνέδρων είναι αδιαπραγμάτευτη αφού, όπως λένε, «είναι προφανές ότι η απόσπαση των αρχαιοτήτων αυτών από τη φυσική τους θέση καταστρέφει το θαυμαστό ιστορικό παλίμψηστο της πόλης και τη δυνατότητα των πολιτών της να το “διαβάσουν” και να διδαχθούν από αυτό».

Οι σύνεδροι μάλιστα «απευθύνουν έκκληση προς κάθε αρμόδια υπηρεσία και κάθε πολιτική αρχή να επανεξετάσουν και να αναθεωρήσουν την αμφιλεγόμενη απόφαση της απόσπασης των αρχαιοτήτων και να μεριμνήσουν για την in situ διατήρηση και ανάδειξή τους», ενώ τονίζουν ότι «μόνο μια προσέγγιση με σεβασμό στην ιστορικότητα του χώρου και τη διαχρονικότητα των αξιών που τα μνημεία αυτά εμπεριέχουν μπορεί να εγγυηθεί την επίτευξη της αρτιότερης επιστημονικά και ορθότερης ηθικά και δεοντολογικά λύσης, με αξιοποίηση και των δυνατοτήτων που η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει».

Η επέκταση

Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» πάντως κάνουν λόγο για «προβλήματα και κωλύματα» στη σύνταξη της πρότασης που παρουσιαζόταν ως... πολύ εύκολη -για απόσπαση και επανατοποθέτηση-, γι’ αυτό και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Νίκος Ταχιάος, που διαλαλούσε ότι η πρόταση προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) θα ήταν έτοιμη το πρώτο δεκαπενθήμερο Νοεμβρίου, τώρα την τοποθετεί στο τέλος του χρόνου και χθες μάλιστα δήλωνε «πως η “Αττικό Μετρό” δεν έχει υποβάλει ακόμη επίσημο αίτημα στο ΚΑΣ για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, γιατί θέλουμε η πρόταση να είναι σοβαρή και τεκμηριωμένη»!

Αλλά δεν είναι μόνο τα έργα στην κεντρική γραμμή του Μετρό ή στην επέκταση προς Καλαμαριά που μοιάζουν να είναι «παγωμένα». Η υπόθεση μηδενισμού του έργου προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης απασχολεί με ένταση και τελικά ίσως μάθουμε τι ακριβώς θα συμβεί μετά την επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου.

Αφού εκφράζει τις ανησυχίες πολιτών και ανθρώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σχετικά με τον κίνδυνο αναβολής της επέκτασης του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, ρωτά τον υπουργό Κώστα Καραμανλή αν «υιοθετεί τις απόψεις του προέδρου της “Αττικό Μετρό” για την αδυναμία υλοποίησης του έργου της δυτικής επέκτασης» και «σε ποια τεχνική τεκμηρίωση στηρίζεται η άποψη αναίρεσης της προγραμματισμένης κυκλικής χάραξης και ποιες επιπτώσεις θα υπάρξουν στο χρονοδιάγραμμα και στο κόστος υλοποίησης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια του ψεύτη, δυο του ψεύτη...
Η «Αττικό Μετρό» ανέθεσε σε τεχνικό γραφείο έρευνα για την καθίζηση που θα υφίσταντο τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου αν παρέμεναν στη θέση τους, παράλληλα με την κατασκευή του Μετρό.
Μια του ψεύτη, δυο του ψεύτη...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
Η πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα να οργανώσει ανοιχτή συζήτηση για την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού μετρό της Βενιζέλου, πυροδότησε διαμαρτυρίες καθώς ο κατάλογος όσων επισήμως καλούνται,...
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
Τι κι αν διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους οι πολέμιοι των αρχαιοτήτων εδώ και εφτά χρόνια ότι «λύση δεν υπάρχει, τελεία και παύλα», ο νυν πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση. Καθαρά...
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κονφερανσιέ εικονικών ελπίδων για το μετρό της Θεσσαλονίκης οι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Ταχιάος
Μακέτες, τέλος. Ζήτω οι εικονικές περιηγήσεις! Δύο μήνες τώρα η Αττικό Μετρό (A.M.) παρουσιάζει βίντεο με περιηγήσεις, στις οποίες απεικονίζεται... η κυκλοφοριακή Χαναάν που μέλλεται να ζήσουν οι...
Κονφερανσιέ εικονικών ελπίδων για το μετρό της Θεσσαλονίκης οι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Ταχιάος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γιατί κρύβεται η «Αττικό Μετρό»
Μπορεί κυβέρνηση και «Αττικό Μετρό» (Α.Μ.) να διαλαλούν ότι δεν θέλουν «κολοβό» μετρό, αλλά κάνουν ό,τι μπορούν για να είναι κολοβός κάθε διάλογος, αφού δεν προσέρχονται ούτε σε αυτόν που οργανώνει το...
Γιατί κρύβεται η «Αττικό Μετρό»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο τελευταίος... να κλείσει την πόρτα!
Ξεκίνησε με αέρα στα πανιά του να καταλάβει τη δημαρχία της Θεσσαλονίκης, αλλά σχεδόν ένα χρόνο μετά ο Νίκος Ταχιάος παραιτείται από επικεφαλής της παράταξής του και από το δημοτικό συμβούλιο.
Ο τελευταίος... να κλείσει την πόρτα!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας