• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 10.9°C / 15.1°C
    2 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.4°C / 11.1°C
    4 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 14.5°C
    6 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.7°C / 12.9°C
    6 BF
    82%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 5.8°C / 9.7°C
    2 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 6.1°C
    0 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 9.1°C / 13.6°C
    3 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.4°C / 18.7°C
    3 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 15.9°C
    4 BF
    88%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.4°C
    7 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 14.6°C
    6 BF
    59%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    6 BF
    67%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 10.5°C
    2 BF
    81%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    8°C 7.3°C / 10.5°C
    3 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 18.8°C
    1 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 15.3°C
    5 BF
    61%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 12.3°C
    2 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 6.5°C / 10.0°C
    2 BF
    71%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    84%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πανελλαδικές χωρίς διδασκαλία των μαθημάτων;

  • A-
  • A+

Το μάθημα της Κοινωνιολογίας έγινε πανελλαδικά εξεταζόμενο από τη σχολική χρονιά 2019/2020. Το βιβλίο γράφτηκε σε άλλους χρόνους, για άλλες ανάγκες και όχι για πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Το θέμα, μέχρι εδώ, αφορά την υπουργία Γαβρόγλου. Τα παρακάτω αφορούν τη σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν αναρτηθεί στη σελίδα του ΙΕΠ υποδείγματα ερωτήσεων της ομάδας Β, με αποτέλεσμα κενό ενημέρωσης και σύγχυση σε διδάσκοντες και μαθητές.

Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ δεν υπάρχουν καθηγητές του μαθήματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε αρκετά σχολεία.

Υποχρέωση του ΥΠΑΙΘ είναι η συνεχής παρακολούθηση του ρυθμού διδασκαλίας της ύλης, ώστε να ολοκληρωθεί με τρόπο που να μπορούν οι μαθητές να συμμετάσχουν ισότιμα στις εξετάσεις.

Στα σχολεία όπου υπάρχουν καθηγητές ήδη τα παιδιά διδάσκονται το 5ο και το 6ο κεφάλαιο του βιβλίου. Στα σχολεία αυτά, με δεδομένη την 7ωρη διδασκαλία την εβδομάδα, η ύλη του μαθήματος θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη Φεβρουαρίου και στη συνέχεια θα γίνονται επαναλήψεις «χωνέματος» της ύλης.

Στα σχολεία όπου δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα καθηγητές, όπως στο Λύκειο Ψυχικού, η διδασκαλία της Κοινωνιολογίας δεν έχει καν ξεκινήσει. Αν ξεκινήσουν μαθήματα -και τονίζουμε το αν- τον Δεκέμβριο, θα ολοκληρωθεί η ύλη τον Μάιο. Θα χάσουν, έτσι, οι μαθητές τις επαναλήψεις «χωνέματος» της ύλης και θα βρίσκονται τρεις μήνες πίσω από τα άλλα παιδιά που θα κληθούν να συναγωνιστούν.

Το ιδιαίτερο μάθημα, ακόμα και αν γίνεται, δεν υποκαθιστά αυτή την έλλειψη επαφής με το μάθημα στο σχολείο ούτε, βέβαια, αποτελεί άλλοθι για το υπουργείο.

Με 114 απουσίες ο/η μαθητής/ρια απορρίπτεται λόγω ανεπαρκούς φοίτησης και επαναλαμβάνει την τάξη.

Εκτιμά το ΥΠΑΙΘ ότι μπορούν να διαγωνιστούν ισότιμα μαθητές που έχουν χάσει, μέχρι σήμερα, το 35% των ετήσιων ωρών διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος και μάλιστα στην πιο παραγωγική χρονικά περίοδο;

Είναι, πλέον, φανερό πως η συμμετοχή στις εξετάσεις των μαθητών/ριών που μέχρι σήμερα δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα του μαθήματος της Κοινωνιολογίας έχει καταστεί προβληματική και είναι νομικά και ουσιαστικά άνιση.

Θα πρέπει άμεσα:

Να τοποθετηθούν καθηγητές στα σχολεία για να διδάξουν το μάθημα.

Να υπάρξει μείωση της ύλης για όλους ή ειδικές εξετάσεις για όσους υποψηφίους, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, έχασαν πάνω από δύο μήνες διδασκαλίας.

ΥΓ.: Το θέμα των ελλείψεων δεν αφορά μόνο το μάθημα της Κοινωνιολογίας, αλλά και άλλα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όπως τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας κ.ά.

*πατέρας μαθήτριας Γ' Λυκείου


 

Δημήτρης Α. Δριμής, πατέρας μαθήτριας Γ’ Λυκείου

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
Προφανώς, ο πλούσιος «στούρνος» θα πάρει πτυχίο. Αλλά ο φτωχός «στούρνος» θα μείνει στούρνος και φτωχός. Το εκπαιδευτικό λειτουργεί ως σύστημα επιλογής και προνομιακής μεταχείρισης των προνομιούχων.
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με την ελάχιστη βάσης εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα και το πόσο θα επηρεάσει την εισαγωγή μαθητών σε σχολές.
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τρόπος εξέτασης αποφοίτων θεωρητικής κατεύθυνσης κατά το σχολικό έτος 2021 - 2022
Αν δεν δοθεί στους αποφοίτους η δυνατότητα να εξεταστούν και πάλι στην Κοινωνιολογία καταστρατηγείται βάσει νόμου το δικαίωμα εξέτασης στα ίδια μαθήματα για μαθητές κάποιας συγκεκριμένης κατεύθυνσης.
Τρόπος εξέτασης αποφοίτων θεωρητικής κατεύθυνσης κατά το σχολικό έτος 2021 - 2022
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλήνιες 21
Ανοιχτή επιστολή - μήνυμα αγωνίας, με εύλογες απορίες για το πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις για το άνοιγμα και το κλείσιμο των σχολείων εν μέσω πανδημίας, από μια μαθήτρια της Γ' Λυκείου και υπoψήφιας για τις...
Πανελλήνιες 21
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
Η υπουργός και η κυβέρνηση πρέπει να ενημερώσουν με ειλικρίνεια τον λαό, αντί του να προσπαθούν να βρουν εξιλαστήρια θύματα και με ανήθικο τρόπο να στιγματίζουν τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις στις...
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης στοχεύουουν στη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας