Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πανελλαδικές χωρίς διδασκαλία των μαθημάτων;
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πανελλαδικές χωρίς διδασκαλία των μαθημάτων;

  • A-
  • A+

Το μάθημα της Κοινωνιολογίας έγινε πανελλαδικά εξεταζόμενο από τη σχολική χρονιά 2019/2020. Το βιβλίο γράφτηκε σε άλλους χρόνους, για άλλες ανάγκες και όχι για πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Το θέμα, μέχρι εδώ, αφορά την υπουργία Γαβρόγλου. Τα παρακάτω αφορούν τη σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν αναρτηθεί στη σελίδα του ΙΕΠ υποδείγματα ερωτήσεων της ομάδας Β, με αποτέλεσμα κενό ενημέρωσης και σύγχυση σε διδάσκοντες και μαθητές.

Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ δεν υπάρχουν καθηγητές του μαθήματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε αρκετά σχολεία.

Υποχρέωση του ΥΠΑΙΘ είναι η συνεχής παρακολούθηση του ρυθμού διδασκαλίας της ύλης, ώστε να ολοκληρωθεί με τρόπο που να μπορούν οι μαθητές να συμμετάσχουν ισότιμα στις εξετάσεις.

Στα σχολεία όπου υπάρχουν καθηγητές ήδη τα παιδιά διδάσκονται το 5ο και το 6ο κεφάλαιο του βιβλίου. Στα σχολεία αυτά, με δεδομένη την 7ωρη διδασκαλία την εβδομάδα, η ύλη του μαθήματος θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη Φεβρουαρίου και στη συνέχεια θα γίνονται επαναλήψεις «χωνέματος» της ύλης.

Στα σχολεία όπου δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα καθηγητές, όπως στο Λύκειο Ψυχικού, η διδασκαλία της Κοινωνιολογίας δεν έχει καν ξεκινήσει. Αν ξεκινήσουν μαθήματα -και τονίζουμε το αν- τον Δεκέμβριο, θα ολοκληρωθεί η ύλη τον Μάιο. Θα χάσουν, έτσι, οι μαθητές τις επαναλήψεις «χωνέματος» της ύλης και θα βρίσκονται τρεις μήνες πίσω από τα άλλα παιδιά που θα κληθούν να συναγωνιστούν.

Το ιδιαίτερο μάθημα, ακόμα και αν γίνεται, δεν υποκαθιστά αυτή την έλλειψη επαφής με το μάθημα στο σχολείο ούτε, βέβαια, αποτελεί άλλοθι για το υπουργείο.

Με 114 απουσίες ο/η μαθητής/ρια απορρίπτεται λόγω ανεπαρκούς φοίτησης και επαναλαμβάνει την τάξη.

Εκτιμά το ΥΠΑΙΘ ότι μπορούν να διαγωνιστούν ισότιμα μαθητές που έχουν χάσει, μέχρι σήμερα, το 35% των ετήσιων ωρών διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος και μάλιστα στην πιο παραγωγική χρονικά περίοδο;

Είναι, πλέον, φανερό πως η συμμετοχή στις εξετάσεις των μαθητών/ριών που μέχρι σήμερα δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα του μαθήματος της Κοινωνιολογίας έχει καταστεί προβληματική και είναι νομικά και ουσιαστικά άνιση.

Θα πρέπει άμεσα:

Να τοποθετηθούν καθηγητές στα σχολεία για να διδάξουν το μάθημα.

Να υπάρξει μείωση της ύλης για όλους ή ειδικές εξετάσεις για όσους υποψηφίους, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, έχασαν πάνω από δύο μήνες διδασκαλίας.

ΥΓ.: Το θέμα των ελλείψεων δεν αφορά μόνο το μάθημα της Κοινωνιολογίας, αλλά και άλλα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όπως τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας κ.ά.

*πατέρας μαθήτριας Γ' Λυκείου


 

Δημήτρης Α. Δριμής, πατέρας μαθήτριας Γ’ Λυκείου

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
Η υπουργική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων εμπεδώνει ακόμη περισσότερο την ιεραρχία, τον διοικητισμό και τον τεχνοκρατισμό, δημιουργώντας μια...
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η παιδεία-πίτα και το κράτος-επιχειρηματίας
Τα «καύσιμα» της κίνησης της φροντιστηριακής δραστηριότητας πριμοδοτούνται από το ανταγωνιστικό σύστημα επιλογής για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, το οποίο στηρίζεται σε μεθόδους που προσφέρονται για εμπορική εκμετάλλευση....
Η παιδεία-πίτα και το κράτος-επιχειρηματίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στο ίδιο έργο θεατές
Έναρξη του σχολικού έτους 2017- 2018 και, όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος έχουμε επανάληψη διακηρύξεων για το αυτονόητο... Η «κανονικότητα», λοιπόν, επανέρχεται, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα...
Στο ίδιο έργο θεατές
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Από την επίσημη αξιολόγηση ουσιαστικά «αγνοούνται» ή καταγράφονται τυπικά οι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό...
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πόσο είπατε, κ. υπουργέ, ότι θα κοστίσει η νέα σας χρυσόσκονη;
Αναστάτωση και προβληματισμός για την παρελκυστική πολιτική του υπουργείου Παιδείας κυριαρχούν ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων και των Γυμνασίων με αφορμή την πρόσκληση του Ινστιτούτου...
Πόσο είπατε, κ. υπουργέ, ότι θα κοστίσει η νέα σας χρυσόσκονη;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας