Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επανεξετάζεται τον Δεκέμβριο η εξαγορά της Hellenic Seaways
EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επανεξετάζεται τον Δεκέμβριο η εξαγορά της Hellenic Seaways

  • A-
  • A+

Στις 19 Δεκεμβρίου θα συνεδριάσει η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να εξετάσει εάν η Attica Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών έχει συμμορφωθεί με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει και ήταν υποχρεωμένη να τηρήσει προκειμένου η Επιτροπή Ανταγωνισμού να εγκρίνει την εξαγορά της Hellenic Seaways.

Σημειώνεται ότι το 2018 με την υπ’ αριθμόν 658 απόφαση της ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού εγκρίθηκε η συγκέντρωση που αφορούσε την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την Attica επί της Hellenic Seaways Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σύμφωνα με την εισήγηση, η Attica συμμορφώνεται με ένα εκτενές πλέγμα δεσμεύσεων το οποίο ανέλαβε. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η επέκταση δρομολογίων σε κάποιες από τις άγονες συνδέσεις σε σχέση με τα δρομολόγια προ της εξαγοράς.

Πιο συγκεκριμένα:

● Η μη πραγματοποίηση μιας επιπλέον προσέγγισης σε μια νήσο άγονης γραμμής (Καβάλα-Λήμνος) για το διάστημα 08.10.2018-09.06.2019 και

● Η μη πραγματοποίηση μιας νέας σύνδεσης (Σαντορίνη-Σύμη) για το διάστημα 29.10.2018-17.03.2019.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι παραλείψεις αυτές συνιστούν «μη συμμόρφωση με τις αναληφθείσες δεσμεύσεις». Για τον λόγο αυτό, εκείνο που έχει προταθεί είναι «να διαταχθεί η Αttica να παραλείπει, μελλοντικά, τη διαπιστωθείσα μη συμμόρφωση προς τις εν λόγω δεσμεύσεις της αναφορικά με τα ως άνω αναφερόμενα δρομολόγια και να επιβληθεί πρόστιμο για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης». Οπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία αναμένεται να λάβει την απόφασή της συνεκτιμώντας τα δεδομένα της διαδικασίας και τις απόψεις όλων των πλευρών.

Θυμίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2018 το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Hellenic Seaways πέρασε οριστικά στην Attica και ολοκληρώθηκε η διαδικασία της εξαγοράς της. Είχε προηγηθεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της συγκεκριμένης εξαγοράς με την επιβολή αυστηρών όρων και προϋποθέσεων. Στο πλαίσιο αυτό η Attica προχώρησε σε 8 δεσμεύσεις, οι οποίες θα ισχύουν κατ’ αρχάς για χρονικό διάστημα τριών ετών για την περιοχή των Κυκλάδων και την Πάτμο και πέντε ετών για την περιοχή του Βόρειου Αιγαίου από την κοινοποίηση του διατακτικού της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην Attica.

Στην απόφαση της Επιτροπής προβλεπόταν ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις δύναται να επιβληθεί στην Attica πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης. Επίσης, με τη λήξη της τριετίας ή πενταετίας ανά περίπτωση κατά την οποία ισχύουν οι δεσμεύσεις, με εξαίρεση δύο από αυτές, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα προβεί σε αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δεσμεύσεων αυτών και των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά και θα αποφανθεί υπέρ της άρσης τους ή της παράτασής τους για χρονικό διάστημα όχι πέραν της τριετίας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση γραφειοκρατίας φέρνει η εγγραφή στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Πλοίων
Κάλεσμα προς όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές να ολοκληρώσουν εγκαίρως τις εργασίες εγγραφής των σκαφών στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Πλοίων, απηύθυνε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης από το Ναύπλιο, κατά την...
Μείωση γραφειοκρατίας φέρνει η εγγραφή στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Πλοίων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποβάθμιση των ελέγχων στα πλοία καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ
Αντίθετη με τις προωθούμενες αλλαγές από το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να ενισχυθούν οι έλεγχοι στα πλοία για την τήρηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας εμφανίζεται η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου...
Υποβάθμιση των ελέγχων στα πλοία καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύξηση στη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών το 2019
Θεσμικές παρεμβάσεις για την ακτοπλοΐα αλλά και το λιμενικό σύστημα της χώρας προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός από τη Σύρο. Κατά 2,5 εκατ. ευρώ αυξάνεται η χρηματοδότηση για...
Αύξηση στη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών το 2019
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εληξε η απεργία
Την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα ακτοπλοϊκά και μεσογειακά-τουριστικά πλοία για το 2018 με αύξηση 2% και με αναδρομική ισχύ από 1/1/2018 και την εκ νέου διαπραγμάτευση για το 2019 κέρδισαν οι...
Εληξε η απεργία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ουσιαστικές αυξήσεις ζητούν οι ναυτεργάτες
Σήμερα το μεσημέρι θα γίνει γνωστό εάν η 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ, που κρατά δεμένα τα πλοία στα λιμάνια της χώρας από τις 6 το πρωί, θα κλιμακωθεί ή θα λήξει στις 6 το πρωί της Τρίτης. Την κρίσιμη...
Ουσιαστικές αυξήσεις ζητούν οι ναυτεργάτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας