Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βήμα σημειωτόν στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βήμα σημειωτόν στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Εξι μήνες «παράλυτο» το μετρό Θεσσαλονίκης. Την ώρα που η συζήτηση για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τον σταθμό Βενιζέλου συνεχίζεται, μόνο σε δύο από τους δεκατρείς σταθμούς της γραμμής Θεσσαλονίκης γίνονται υποτυπώδεις εργασίες, όπως λένε χαρακτηριστικά διεκτραγωδώντας την κατάσταση οι εργάτες που έχουν μείνει – «κάτι μπετά σε κάνα-δυο σήραγγες».

Τα ίδια και στη γραμμή για την Καλαμαριά, ενώ η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» φαίνεται να προσανατολίζεται ακόμη και σε ακύρωση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε ύστερα από δύο παρατάσεις και μειοδότης αναδείχτηκε η εταιρεία «Ιντρακάτ». Κι όπως συνήθως συμβαίνει στον κόσμο των μεγάλων τεχνικών έργων, η αλληλουχία δράσεων ή παύσεων σε συνάρτηση με την πολιτική, τα πρόσωπα και τα συμφέροντα παίζει πάντα τον δικό της ρόλο.

Κανείς, για παράδειγμα, δεν μπορεί να παραβλέψει πως η «Ιντρακάτ» είναι εταιρεία του Ομίλου Κόκκαλη και, επιπλέον, αυτή τη στιγμή διευθύνεται από τον Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος είναι το πρώην αφεντικό στην εταιρεία «Ακτωρ» (υπό τον Δημήτρη Καλλιτσάντση σήμερα), που είναι ο κύριος ανάδοχος στα έργα της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ποικίλες αναγνώσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι σημερινοί διοικούντες την «Αττικό Μετρό» δεν θέλουν τίποτα και κανένα έργο να θυμίζει την προηγούμενη περίοδο, χωρίς να μετρούν το κόστος και τις καθυστερήσεις. Αν στα ανωτέρω προσθέσει κανείς και τον εργολαβικό ανταγωνισμό ή και τις προσωπικές αντιπαραθέσεις, το μείγμα είναι εκρηκτικό.

Το ζήτημα είναι ότι η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό», που έχει υποσχεθεί προκαταρκτικές μελέτες για τον σταθμό Βενιζέλου το πρώτο δεκαπενθήμερο του τρέχοντος μηνός, δεν έχει καμιά δικαιολογία για την απραξία στους υπόλοιπους σταθμούς.

Επιπλέον, με διαρροές στον φιλικό Τύπο επιδόθηκε χθες σε αγώνα δυσφήμησης και ακραίας υποτίμησης όσων έχουν γίνει μέχρι τώρα για την επέκταση στα δυτικά – φυσικά μετά την ανάδειξη της «Ιντρακάτ» σε μειοδότη.

Με τις διαρροές η «Αττικό Μετρό» διατείνεται ότι το έργο προς τα δυτικά δεν έχει προϋπολογισμό –παρότι είχαν προβλεφθεί άνω των 15 εκατομμυρίων– και ότι το θέμα θα συζητηθεί σε επόμενο διοικητικό συμβούλιο, άρα δεν αποκλείεται να έχουμε ακύρωση του διαγωνισμού, εκτός και… βρέξει λεφτά.

«Οι άνθρωποι δεν ήρθαν να κάνουν δουλειά. Ηρθαν να ξανακάνουν το μετρό ανέκδοτο», σχολίασε πικρόχολα ο τέως πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, παρατηρώντας ότι δεν γίνεται να υπάρξουν κατασκευαστικές μελέτες χωρίς πρόδρομες εργασίες.

Αναρωτιέται, ακόμη, «γιατί κανείς από τους κυβερνητικούς και τον φιλοκυβερνητικό Τύπο δεν ασχολείται με τους 12 σταθμούς που είναι σε φάση ωριμότητας και όλοι ασχολούνται αποκλειστικά με τη Βενιζέλου, η οποία ούτως ή άλλως έχει καθυστερήσει εξαιτίας των εμμονών για απόσπαση των αρχαίων;» θυμίζοντας ότι η βασική γραμμή, οι 12 σταθμοί, θα δίνονταν σε λειτουργία τέλος του 2020.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κονφερανσιέ εικονικών ελπίδων για το μετρό της Θεσσαλονίκης οι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Ταχιάος
Μακέτες, τέλος. Ζήτω οι εικονικές περιηγήσεις! Δύο μήνες τώρα η Αττικό Μετρό (A.M.) παρουσιάζει βίντεο με περιηγήσεις, στις οποίες απεικονίζεται... η κυκλοφοριακή Χαναάν που μέλλεται να ζήσουν οι...
Κονφερανσιέ εικονικών ελπίδων για το μετρό της Θεσσαλονίκης οι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Ταχιάος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γιατί κρύβεται η «Αττικό Μετρό»
Μπορεί κυβέρνηση και «Αττικό Μετρό» (Α.Μ.) να διαλαλούν ότι δεν θέλουν «κολοβό» μετρό, αλλά κάνουν ό,τι μπορούν για να είναι κολοβός κάθε διάλογος, αφού δεν προσέρχονται ούτε σε αυτόν που οργανώνει το...
Γιατί κρύβεται η «Αττικό Μετρό»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο τελευταίος... να κλείσει την πόρτα!
Ξεκίνησε με αέρα στα πανιά του να καταλάβει τη δημαρχία της Θεσσαλονίκης, αλλά σχεδόν ένα χρόνο μετά ο Νίκος Ταχιάος παραιτείται από επικεφαλής της παράταξής του και από το δημοτικό συμβούλιο.
Ο τελευταίος... να κλείσει την πόρτα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντιδράσεις για τα χρονοδιαγράμματα
Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Αχ. Καραμανλής προσπάθησαν να εξωραΐσουν τις προβλέψεις για την ολοκλήρωση του έργου όμως έγκυροι φορείς επισημαίνουν ότι δεν θα είναι έτοιμο το 2023.
Αντιδράσεις για τα χρονοδιαγράμματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Νίκος Ταχιάος βλέπει μακριά...
Το χρονοδιάγραμμα του προέδρου της «Αττικό Μετρό», με ορίζοντα τον Απρίλιο του 2023, δεν βγαίνει και η Ενωση Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς ετοιμάζεται να προσφύγει στο ΣτΕ.
Ο Νίκος Ταχιάος βλέπει μακριά...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας