Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βήμα σημειωτόν στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βήμα σημειωτόν στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Εξι μήνες «παράλυτο» το μετρό Θεσσαλονίκης. Την ώρα που η συζήτηση για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τον σταθμό Βενιζέλου συνεχίζεται, μόνο σε δύο από τους δεκατρείς σταθμούς της γραμμής Θεσσαλονίκης γίνονται υποτυπώδεις εργασίες, όπως λένε χαρακτηριστικά διεκτραγωδώντας την κατάσταση οι εργάτες που έχουν μείνει – «κάτι μπετά σε κάνα-δυο σήραγγες».

Τα ίδια και στη γραμμή για την Καλαμαριά, ενώ η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» φαίνεται να προσανατολίζεται ακόμη και σε ακύρωση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε ύστερα από δύο παρατάσεις και μειοδότης αναδείχτηκε η εταιρεία «Ιντρακάτ». Κι όπως συνήθως συμβαίνει στον κόσμο των μεγάλων τεχνικών έργων, η αλληλουχία δράσεων ή παύσεων σε συνάρτηση με την πολιτική, τα πρόσωπα και τα συμφέροντα παίζει πάντα τον δικό της ρόλο.

Κανείς, για παράδειγμα, δεν μπορεί να παραβλέψει πως η «Ιντρακάτ» είναι εταιρεία του Ομίλου Κόκκαλη και, επιπλέον, αυτή τη στιγμή διευθύνεται από τον Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος είναι το πρώην αφεντικό στην εταιρεία «Ακτωρ» (υπό τον Δημήτρη Καλλιτσάντση σήμερα), που είναι ο κύριος ανάδοχος στα έργα της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ποικίλες αναγνώσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι σημερινοί διοικούντες την «Αττικό Μετρό» δεν θέλουν τίποτα και κανένα έργο να θυμίζει την προηγούμενη περίοδο, χωρίς να μετρούν το κόστος και τις καθυστερήσεις. Αν στα ανωτέρω προσθέσει κανείς και τον εργολαβικό ανταγωνισμό ή και τις προσωπικές αντιπαραθέσεις, το μείγμα είναι εκρηκτικό.

Το ζήτημα είναι ότι η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό», που έχει υποσχεθεί προκαταρκτικές μελέτες για τον σταθμό Βενιζέλου το πρώτο δεκαπενθήμερο του τρέχοντος μηνός, δεν έχει καμιά δικαιολογία για την απραξία στους υπόλοιπους σταθμούς.

Επιπλέον, με διαρροές στον φιλικό Τύπο επιδόθηκε χθες σε αγώνα δυσφήμησης και ακραίας υποτίμησης όσων έχουν γίνει μέχρι τώρα για την επέκταση στα δυτικά – φυσικά μετά την ανάδειξη της «Ιντρακάτ» σε μειοδότη.

Με τις διαρροές η «Αττικό Μετρό» διατείνεται ότι το έργο προς τα δυτικά δεν έχει προϋπολογισμό –παρότι είχαν προβλεφθεί άνω των 15 εκατομμυρίων– και ότι το θέμα θα συζητηθεί σε επόμενο διοικητικό συμβούλιο, άρα δεν αποκλείεται να έχουμε ακύρωση του διαγωνισμού, εκτός και… βρέξει λεφτά.

«Οι άνθρωποι δεν ήρθαν να κάνουν δουλειά. Ηρθαν να ξανακάνουν το μετρό ανέκδοτο», σχολίασε πικρόχολα ο τέως πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, παρατηρώντας ότι δεν γίνεται να υπάρξουν κατασκευαστικές μελέτες χωρίς πρόδρομες εργασίες.

Αναρωτιέται, ακόμη, «γιατί κανείς από τους κυβερνητικούς και τον φιλοκυβερνητικό Τύπο δεν ασχολείται με τους 12 σταθμούς που είναι σε φάση ωριμότητας και όλοι ασχολούνται αποκλειστικά με τη Βενιζέλου, η οποία ούτως ή άλλως έχει καθυστερήσει εξαιτίας των εμμονών για απόσπαση των αρχαίων;» θυμίζοντας ότι η βασική γραμμή, οι 12 σταθμοί, θα δίνονταν σε λειτουργία τέλος του 2020.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαφημιστική καμπάνια 640.000 € για τους... μουσαμάδες του Μετρό Θεσσαλονίκης
Μπορεί η Ν.Δ. προεκλογικά να φώναζε για «έργα μουσαμάδες» στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά μετεκλογικά το αρμόδιο υπουργείο και η διοίκηση της Αττικό Μετρό (Α.Μ.) αποφάσισαν ότι οι... είναι έργο.
Διαφημιστική καμπάνια 640.000 € για τους... μουσαμάδες του Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Σύγκλητος «σφάζει με το βαμβάκι» το ΚΑΣ
Ηχηρό ράπισμα στην επίμαχη απόφαση του ΚΑΣ, στις επιλογές του υπουργείου Πολιτισμού και της Αττικό Μετρό από τη Σύγκλητο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για το θέμα των αρχαιοτήτων τού υπό...
Η Σύγκλητος «σφάζει με το βαμβάκι» το ΚΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαύρη μέρα για την αρχαιολογία
Η πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, όχι μόνο δεν πτόησε όσους επιθυμούν την παραμονή τους αλλά φαίνεται ότι τους πείσμωσε.
Μαύρη μέρα για την αρχαιολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχαία με... αυτοκτονικές τάσεις
Το ΚΑΣ αποφάσισε μόνο το αποτρόπαιο: να ξεπατώσει τις ανεπανάληπτες αρχαιότητες χωρίς να υφίσταται καμία μελέτη απόσπασης παρά μόνο με ένα σχολιαστικό κείμενο της... μελέτης
Αρχαία με... αυτοκτονικές τάσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Βενιζέλου και Εγνατία η δίκη μας Πομπηία»
Εκκωφαντική απάντηση έδωσαν χθες βράδυ οι πολίτες της Θεσσαλονίκης στα κυβερνητικά σχέδια για αποξήλωση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό.
«Βενιζέλου και Εγνατία η δίκη μας Πομπηία»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κραδασμοί, σεισμοί και καταποντισμοί
Οι θιασώτες της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου για να πείσουν τα μέλη του ΚΑΣ παρουσίασαν προμελέτη 200 σελίδων που επικαλείται εξωπραγματικούς κινδύνους.
Κραδασμοί, σεισμοί και καταποντισμοί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας