Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Big Nose Attack: Αν είσαι μουσικός και δεν είσαι κυκλοθυμικός κάνε υπομονή, θα γίνεις

Big Nose Attack: Αν είσαι μουσικός και δεν είσαι κυκλοθυμικός κάνε υπομονή, θα γίνεις

  • A-
  • A+

Δεν είναι ασυνήθιστο το μοτίβο των σχημάτων τα τελευταία χρόνια που περιστρέφονται γύρω από ένα σφιχτοδεμένο και ολιγάριθμο πυρήνα δημιουργών, σε αντίθεση με τις πολυσυλλεκτικές αρτίστικες κολλεκτίβες που συχνά πελαγοδρομούν αναζητώντας έμπνευση και συμβιβαστικές λύσεις.

Οι Αθηναίοι Big Noise Attack, ανήκουν στην πρώτη κατηγορία και καταθέτουν με το φετινό “Deader Than Disco” ένα album καλοδουλεμένου και αβίαστου groove rock n roll, που πατάει με το ένα πόδι στο swag των Black Keys και με το άλλο στις διδαχές του Muddy Waters.

Μιλήσαμε με τα αδέρφια που απαρτίζουν τον προαναφερθέντα πυρήνα για τη δημιουργία της μουσικής τους, τα μελλοντικά τους σχέδια και φυσικά, τον Samuel Jackson.

Το “Deader Than Disco” (αλήθεια, τι σημαίνει ένας τίτλος σαν αυτόν;) κυκλοφόρησε σχετικά πρόσφατα και τα reviews είναι θετικότατα. Πως το βλέπετε εσείς πλέον σαν album; Το ξεπεράσατε επειδή ζείτε μαζί του τόσο καιρό, το αφήσατε πίσω επειδή σκέφτεστε το επόμενο, ανακαλύπτετε ακόμα πράγματα;


Το "Deader Than Disco" σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει κάτι το ακραία παλιομοδίτικο, έτσι νιώθουμε για αυτή την κυκλοφορία μας καθώς θεωρούμε πως είναι γεμάτη από ξεχασμένα μουσικά ακούσματα, όσο βέβαια είναι αυτό εφικτό στην εποχή του ίντερνετ. Τα reviews είναι πολύ θετικά και αυτό μας γεμίζει ενέργεια να συνεχίζουμε γιατί κακά τα ψέματα η μουσική και η τέχνη γενικότερα είναι για να τα μοιράζεσαι. Παρόλο που το άλμπουμ κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες θεωρούμε πως ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή του καθώς ένας δίσκος δεν κλείνει ποτέ μετά το πέρας των ηχογραφήσεων του αλλά συνεχίζει με το vibe του να χαρακτηρίζει την μπάντα και στα live της για αρκετό καιρό αργότερα.

Είναι συγκεκριμένη η δημιουργική διαδικασία για τους Big Noise Attack; Την έχετε δει να αλλάζει, να εξελίσσεται με τα χρόνια;

Όχι, η δημιουργία δεν είναι "δουλειά γραφείου" ούτε έχει καθωσπρέπει ώρες και τρόπους. Μπορεί 2 η ωρα τη νύχτα να βάλω μπροστά τον ενισχυτή και να γράψω ένα riff (συμπαθάτε με γειτόνοι) ή μπορεί μια καλή ταινία να μας δώσει επιτόπου στιχουργική έμπνευση και πάει λέγοντας. Νομίζω δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή και αυτό είναι καλό και το ακόμα καλύτερο είναι πως μετά από 4 δίσκους ακόμα καταφέρνουμε να γράφουμε μουσική και να αισθανόμαστε τον ίδιο αστείρευτο ενθουσιασμό και έμπνευση.

Ποιο είναι αλήθεια το μεγάλο πλεονέκτημα του να έχεις τον αδερφό σου στη μπάντα; Η φυσικότητα στην επικοινωνία, ή μήπως το οτι μπορείς να τσακωθείς ευκολότερα;


Είναι εύκολο να τσακωθείς με κάποιον, το δύσκολο είναι να τα ξαναβρείς μαζί του. Τα αδέρφια είναι οικογένεια και θα παλέψουν παραπάνω να λύσουν τυχόν διαφορές. Εμείς είμαστε εκτός από αδέρφια και πολύ καλοί φίλοι, κάνουμε παρέα, έχουμε ίδιους προβληματισμούς και φιλοδοξίες. Αυτό είναι κάτι που το έχουμε επιλέξει εμείς, κανείς δε σε αναγκάζει να κάνεις αναγκαστικά παρέα τον αδερφό σου. Στο μουσικό κομμάτι τώρα, επειδή ξεκινήσαμε να παίζουμε μαζί μουσική από μικρά παιδιά πλέον είμαστε σε θέση να μπορούμε να συντονιστούμε με μια μόνο ματιά.

Πως θα ήταν η ύπαρξη των Big Noise Attack, αν ήταν ένα σχήμα με 5-6 σταθερά μέλη;

Με μια λέξη: δυσκίνητοι. Δε σου κρύβω πως για το συγκεκριμένο δίσκο θα το θέλαμε πολύ να γίνουμε big band, αφενός γιατί γουστάρουμε να παίζουμε με άλλους ανθρώπους και αφετέρου για να αποδώσουμε την πιο πλούσια ενορχήστρωση που τολμησαμε στο δίσκο. Πρακτικά όμως είναι πανδύσκολο. Αυτή την τόλμη -στο δικό μας επίπεδο- δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να την σαπορτάρει πρακτικά αλλά και κυρίως οικονομικά και κακά τα ψέματα ποιος μουσικός θα αφήσει τις δουλειές του και θα έρθει μαζί σου περιοδεία μόνο για την τέχνη;

Έχετε στην πορεία σας ένα ξεκάθαρο highlight κι ένα αντίστοιχο low-point; Υπάρχει χειρότερη και καλύτερη στιγμή αυτά τα χρόνια;

Αν είσαι μουσικός τότε είσαι σίγουρα κυκλοθυμικός και αν δεν είσαι κάνε υπομονή, θα γίνεις. Η εναλλαγή highlight και low point δε γίνεται σε χρόνια όπως είπες. Γίνεται σε μήνες, σε ένα τουρ, ακόμα και σε μέρες ή και σε μια μέρα. Η συνεχής κριτική, η πίεση, τα υψηλά expectations και οι αντίξοες συνθήκες συγκρούονται με το χειροκρότημα, την αγάπη του κόσμου, τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική ελευθερία. Αντιθέσεις παντού και καθημερινά φροντίζουν να υπάρχει μια εύθραυστη ισορροπία αρκετή για να μη τα παρατήσεις αλλά ούτε και να την "ψωνίσεις".

Το “Booty Call” περιστρέφεται γύρω από το στίχο “It's your duty to please that booty”, μια ξεκάθαρη αναφορά στο Shaft. Από τη μηχανή παραγωγής punchlines που είναι ο συγκεκριμένος κινηματογραφικός χαρακτήρας, γιατί αυτή η ατάκα έκανε τη διαφορά; Επίσης, έχετε δει την πρόσφατη δεύτερη ταινία με το Samuel Jackson, όπου επανενώνεται με τον αποξενωμένο γιο του και δουλεύουν σε μια υπόθεση μαζί, ενώ ειρωνεύεται ασταμάτητα το millenial lifestyle του, στοχεύοντας εμμέσως στις politically correct επιταγές της εποχης; Αν ναι, πως βλέπετε αυτό το πολιτισμικό δίπολο όπου οι old school χαρακτήρες στέκονται απέναντι στους new age;

Ο Samuel Jackson είναι και θα είναι ο αγαπημένος μας καλτ ηθοποιός. Αν μάλιστα μπορούσα να διαλέξω να έχω μια φωνή θα ήθελα να ήταν η δικιά του. Είμαστε σινεφίλ και μιλάμε ασταμάτητα με ατάκες από ταινίες. Μια φορά λοιπόν σε ένα ταξίδι που βαριόμασταν παίζαμε ένα παιχνίδι και χάσαμε ένα στοίχημα. Το τίμημα; να γράψουμε ένα τραγούδι με ότι ατάκα από ταινία επιλέξει ο νικητής. Να λοιπόν το αποτέλεσμα και πάλι καλά να λέμε. Σε ευχαριστούμε πάντως για την ενημέρωση, δε γνωρίζαμε την ταινία που ανέφερες, θα την τσεκάρουμε και που ξέρεις μπορεί να οδηγήσει και σε τραγούδι sequel!

Έχετε αγαπήσει τη μαύρη μουσική της αμερικάνικης ηπείρου, ιδιαίτερα στα 60's / 70's. Υπάρχουν κάποιοι που θαυμάζετε ιδιαίτερα από τη σημερινή γενιά;

Φυσικά! Οι συνεχιστές αυτής της παλιάς καλής μουσικής: ο Curtis Harding που πρόσφατα παίξαμε μαζί του καθώς και ο Leon Bridges, Gary Clark junior και πολλοί ακόμα. Αγαπημένοι επίσης και οι "blue eyed soul" καλλιτέχνες όπως οι Monophonics, που τους έχουμε γνωρίσει και παίξει μαζί τους περνώντας ένα διήμερο φωτιά. Ακούμε γενικότερα το τι κυκλοφορεί εκεί έξω και νομίζω η μουσική που αγαπάμε περνάει μια ωραία mainstream αναβίωση.

Έχετε την παρουσίαση του δίσκου σε λίγες μέρες και αναρωτιέμαι αν η συγκεκριμένη θα είναι μια εμφάνιση των BNA όπως θα είναι και οι υπόλοιπες από εδώ και στο εξής, ή αν έχετε σχεδιάσει κάτι ξεχωριστό. Ξεκινώντας από εκείνη τη βραδιά, τι έχετε σχεδιάσει για το άμεσο μέλλον;

Ξεκινώντας από ένα μίνι τουρ στα βόρεια: Θεσσαλονίκη / Γιάννενα / Βόλο /Λάρισα γυρνάμε Αθήνα για μια ξεχωριστή νύχτα. Θα βγάλουμε το απωθημένο μας λοιπόν παρουσιάζοντας τον νέο δίσκο μας σαν 6-άδα επί σκηνής με εκλεκτούς μουσικούς που αγαπάμε. Όσοι μας παρακολουθούν στενά θα έχουν διαπιστώσει πως πάνω από ένα χρόνο τώρα τραβολογαμε guest μουσικούς για μια σπέσιαλ εμφάνιση μαζί μας γιατί απλά νιώθουμε την ανάγκη να παίξουμε με άλλους ανθρώπους. Πότε όμως μέχρι τώρα δεν έχουμε τολμήσει ένα τόσο μεγάλο line up και πλούσια ενορχήστρωση. The extra extra large nose attack λοιπόν για μια και μόνο νύχτα στις 15 Νοεμβρίου στο gazarte. Στη συνέχεια ακολουθούν εμφανίσεις εντός και εκτός, με πιο compact line up και... έχει ο Θεός και λέγοντας ο Θεός προφανώς εννοούμε τον Muddy Waters.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Το ελληνικό κοινό στηρίζει τη μουσική παρά τις δυσκολίες»
To blues, funk, jazz τρένο των MOKA BAND κάνει στάση την Παρασκευή στο Passport. Λίγο πριν ακόμη ένα groovy live η μπάντα μας μιλάει για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της μουσικής στην Ελλάδα.
«Το ελληνικό κοινό στηρίζει τη μουσική παρά τις δυσκολίες»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Μας δίνει δύναμη ότι παιδιά πιάνουν τις κιθάρες αντί να γίνουν χουλιγκάνοι ή χρυσαυγίτες»
Ο Σεραφείμ Γιαννακόπουλος από τους Planet of Zeus μας μίλησε για μια σειρά προβληματισμούς που είναι σημαντικότεροι από το rock'n'roll το ίδιο.
«Μας δίνει δύναμη ότι παιδιά πιάνουν τις κιθάρες αντί να γίνουν χουλιγκάνοι ή χρυσαυγίτες»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Fantastic Negrito: Η μουσική είναι σαν την εκκλησία, αλλά χωρίς τη θρησκεία
Η ιστορία του 51χρονου μουσικού από το Όκλαντ θα μπορούσε να είναι σενάριο σε μία δυστοπική ταινία επιστροφής έως και… εκδίκησης.
Fantastic Negrito: Η μουσική είναι σαν την εκκλησία, αλλά χωρίς τη θρησκεία
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Παρασκευάς Κίτσος: Κάθε εποχή δίνει πολύ ξεχωριστά πράγματα στην κάθε μουσική
Ένας από τους πιο καταξιωμένους εκπροσώπους της νέας γενιάς της ελληνικής jazz, ο Παρασκευάς Κίτσος, μιλάει για την καινούργια του δουλειά, τη διαχρονικότητα της jazz και την μοναδικότητα του Sun Ra που τον...
Παρασκευάς Κίτσος: Κάθε εποχή δίνει πολύ ξεχωριστά πράγματα στην κάθε μουσική
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τρύφων Λάζος: Η μουσική που ακουμπάει τη γη έχει χρώμα
Για τον πρώτο του άλμπουμ με τίτλο «Αναφορά» και τις δικές του αναφορές μας μιλάει Τρύφων Λάζος πριν παρουσιάσει τα καινούργια του τραγούδια για πρώτη φορά την Πέμπτη στο An Club.
Τρύφων Λάζος: Η μουσική που ακουμπάει τη γη έχει χρώμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας