Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανεξάρτητοι κινηματογραφιστές διαμαρτύρονται για λογοκρισία στο Ιράν
Από την ταινία «Ο Πατρικός Οίκος» του Κιανούς Αγιαρί

Ανεξάρτητοι κινηματογραφιστές διαμαρτύρονται για λογοκρισία στο Ιράν

  • A-
  • A+

Πάνω από 200 Ιρανοί κινηματογραφιστές, παραγωγοί, σεναριογράφοι και ηθοποιοί διαμαρτύρονται για την αυξανόμενη λογοκρισία από την κυβέρνηση του Ιράν.

Σε επιστολή προς τον επικεφαλής της ιρανικής δικαστικής αρχή καταγγέλλουν ότι ανεξάρτητοι κινηματογραφιστές υφίστανται λογοκρισία και διακρίσεις, ακόμη και φυλάκιση, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Ilna.

Οι υπογράφοντες σημειώνουν ότι η λογοκρισία και οι χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης των ταινιών θέτουν επίσης έναν κίνδυνο για τη ζωή τους κι ενώ οι φιλοκυβερνητικές ταινίες λαμβάνουν επιχορηγήσεις, οι επικριτικοί κινηματογραφιστές φυλακίζονται ή τους απαγορεύεται να εργαστούν ή να εγκαταλείψουν τη χώρα.

Τα μέτρα αυτά αποτελούν έναν από τους βασικούς λόγους που πολλοί φεύγουν στο εξωτερικό, προσθέτουν στην επιστολή διαμαρτυρίας που πυροδοτήθηκε από την κίνηση των αρχών να βάλουν στην μαύρη λίστα την ταινία Khaneh Pedari (Ο Πατρικός Οίκος) του σκηνοθέτη Κιανούς Αγιαρί.

Η ταινία αυτή, η οποία επικεντρώνεται στις επιπτώσεις μιας πατριαρχικής κοινωνίας και στην καταπίεση των γυναικών σε μια οικογένεια, έλαβε άδεια να προβληθεί στο κοινό μετά την απαγόρευσή της για χρόνια. Ωστόσο, λίγες μέρες αργότερα, η άδεια ανακλήθηκε, λόγω της φερόμενης βίας που υπάρχει στην ταινία.

Πολλοί κινηματογραφιστές πιστεύουν όμως ότι η απαγόρευση αυτή είχε στόχο τον σκηνοθέτη, ο οποίος είναι επικριτικός απέναντι στις ιρανικές αρχές.

Στο Ιράν, τα σενάρια και στη συνέχεια η προβολή των ταινιών στο κοινό πρέπει να πάρουν έγκριση από διάφορα τμήματα του υπουργείου Πολιτισμού. Ωστόσο, πολλοί κινηματογραφιστές πιστεύουν ότι οι υπεύθυνοι για την προβολή των ταινιών είναι αναρμόδιοι και φέρουν παρωπίδες σε υπερβολικό βαθμό.

Τα τελευταία χρόνια, κι άλλες αρχές, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών, έχουν επίσης επέμβει στον τομέα του κινηματογράφου.

ART - ΝΕΑ
O Σπύρος Λούης, ο σκύφος-έπαθλο και ο ναζί συλλέκτης
Η απίστευτη περιπέτεια του πολύτιμου αρχαίου αγγείου, που δόθηκε στον νικητή του Μαραθωνίου του 1896, αλλά στη συνέχεια εξήχθη παράνομα στη Γερμανία, είχε αίσιο τέλος. Εντοπίστηκε στη συλλογή του Πανεπιστημίου...
O Σπύρος Λούης, ο σκύφος-έπαθλο και ο ναζί συλλέκτης
ART - ΝΕΑ
Ανθρωποθυσία νεαρής γυναίκας στον μεγάλο σεισμό
Το αρχαιολογικό εύρημα της ανθρωποθυσίας νεαρής γυναίκας κάτω των είκοσι ετών που έχει έρθει στο φως, κατά τη διάρκεια της συστηματικής ανασκαφής, έχει προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον. Αποκαλύφθηκε μαζί με τη...
Ανθρωποθυσία νεαρής γυναίκας στον μεγάλο σεισμό
ART - ΝΕΑ
Επαναπατρίστηκε ο σκύφος-έπαθλο του Σπύρου Λούη
Στην Ελλάδα επέστρεψε από το Πανεπιστήμιο του Μύνστερ το αρχαίο αγγείο, ένα από τα δυο που δόθηκαν στον μαραθωνοδρόμο για τη νίκη του στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς της Αθήνας το 1896.
Επαναπατρίστηκε ο σκύφος-έπαθλο του Σπύρου Λούη
ART - ΝΕΑ
Δεν μπορεί να φυλακίζει την πολύτιμη κληρονομιά άλλων χωρών
Στην ιστοσελίδα franceculture.fr φιλοξενείται σχόλιο της Anaïs Kien για την εκπομπή «Le Journal de l' Histoire» στον ραδιοφωνικό σταθμό France Culture, με τίτλο: «Ενα άρθρο για την επιστροφή των Μαρμάρων του...
Δεν μπορεί να φυλακίζει την πολύτιμη κληρονομιά άλλων χωρών
ART - ΝΕΑ
«Εχετε την υποστήριξή μας στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα»
Ο κινεζικός και ο ελληνικός, οικουμενικοί πολιτισμοί που ανέπτυξαν την παρουσία τους αδιάλειπτα και επηρέασαν την ανθρωπότητα έχουν μια κοινή αγωνία: τον επαναπατρισμό των κλεμμένων θησαυρών που αφαιρέθηκαν...
«Εχετε την υποστήριξή μας στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα»
ART - ΝΕΑ
Η Μεγάλη Στέπα στην Αθήνα
Μια ξεχωριστή έκθεση για την ιστορία και τον πολιτισμό των νομάδων του Καζακστάν, από την προϊστορική περίοδο ώς τις μέρες μας παρουσιάζεται με καινοτόμα μουσειολογική αντίληψη στο Επιγραφικό Μουσείο.
Η Μεγάλη Στέπα στην Αθήνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας