Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οταν η Ρενέ συνάντησε την Τζούντι
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν η Ρενέ συνάντησε την Τζούντι

  • A-
  • A+

Το 1949 η Τζούντι Γκάρλαντ, μεγάλο αστέρι για μία δεκαετία της MGM, μόλις 27 χρόνων, με έναν γάμο και ένα διαζύγιο στο ενεργητικό της, με σπασμένα νεύρα από τις σκληρές και απάνθρωπες συνθήκες στο στούντιο, ήδη εξαρτώμενη από αλκοόλ και ηρεμιστικά, είχε αρχίσει να γυρίζει την ταινία «Annie Get Your Gun» όταν ξαφνικά η MGM την έβγαλε από την ταινία και έδωσε τον ρόλο στην Μπέτι Χάτον. Τότε η Τζούντι Γκάρλαντ έκανε την πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας. Τη βρήκε σχεδόν σε κώμα στο μπάνιο η μόλις τρίχρονη κόρη της, Λάιζα Μινέλι, που ειδοποίησε την αστυνομία. Τον επόμενο χρόνο η Τζούντι απολύθηκε από την MGM.

Μέχρι το 1969 θα έκανε άλλες τέσσερις απόπειρες αυτοκτονίας, από τις οποίες η τελευταία ήταν και η... πετυχημένη – αν μπορούμε να την πούμε έτσι. Θα έκανε επίσης άλλους τέσσερις γάμους, όλους αποτυχημένους, με όλο και νεότερους άντρες, πάρα πολλές συναυλίες, που έκαναν πάταγο· θα γύριζε και μερικές ταινίες ακόμα, από τις οποίες η πιο επιτυχημένη, το «A Star is Born», το 1954, με την οποία ήταν υποψήφια για το Οσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου. Το έχασε από την Γκρέις Κέλι που έπαιξε δραματικό ρόλο στη «Χωριατοπούλα». To 1961 ήταν υποψήφια για το Οσκαρ β΄ γυναικείου ρόλου, με δραματικό ρόλο στην ταινία «Τα απόρρητα της Νυρεμβέργης», αλλά το έχασε από τη Ρίτα Μορένο που έπαιξε μιούζικαλ στο «West Side Story». Ειρωνεία δεν είναι;

Δεν πήρε ποτέ Οσκαρ, ούτε Tony ούτε Εmmy, παρ' όλο που το τηλεοπτικό σόου της «Τζούντι Γκάρλαντ» είχε τεράστια επιτυχία. Πήρε μόνο ένα Grammy για τη ζωντανή ηχογράφηση σε δίσκο της περίφημης συναυλίας της στο Carnegie Hall το 1961.

Στον τελευταίο της γάμo, η κόρη της, Λάιζα Μινέλι, έστειλε ένα τηλεγράφημα που της έλεγε: «Συγγνώμη που δεν μπόρεσα να παρευρεθώ λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, αλλά στον επόμενο θα είμαι οπωσδήποτε».

Υπάρχει μια φωτογραφία της Τζούντι Γκάρλαντ, το 1965, στην Αθήνα, στην περίφημη «Κουίντα» στη Φωκίωνος Νέγρη, δίπλα στην Τζένη Καρέζη. Φαίνεται όμορφη και λαμπερή, είναι μόλις 43 χρόνων αλλά βγάζει μια κούραση και μια θλίψη!

Τη βρήκαν νεκρή σε δωμάτιο ξενοδοχείου στα 47 της χρόνια, το 1969.

Κάποτε ρωτήθηκε ο πιο στενός φίλος της στο Χόλιγουντ, ο Μίκι Ρούνι, με 8 γάμους στο ενεργητικό του, πώς και με τόσο στενή σχέση δεν παντρεύτηκε την Τζούντι και αυτός απάντησε: «Γιατί να χαλάσουμε με έναν γάμο μια τόσο ωραία φιλία;».

Ηταν όμορφη, ταλαντούχα, λαμπερή αλλά ήταν άτυχη… Τόσο άτυχη που πραγματικά ήταν να τη λυπάσαι τόσο όσο ήταν να τη θαυμάζεις...

Πηγαίνετε να δείτε στο σινεμά την ταινία «Τζούντι», που περιγράφει ακριβώς τον τελευταίο χρόνο της ζωής της. Σας βεβαιώνω πως η Ρενέ Ζελβέγκερ, στον ρόλο της αξέχαστης σταρ, βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για το φετινό Οσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου.

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
«Να με θυμάσαι»
Μια νέα γυναίκα τρέχει μέσα στη νύχτα τυλιγμένη μόνο σ’ ένα αδιάβροχο. Πέφτει στις ρόδες του αυτοκινήτου του ιδιωτικού ντετέκτιβ Μάικ Χάμερ αναγκάζοντάς τον να σταματήσει. Τη λένε Κριστίνα. Ενα αυτοκίνητο, που...
«Να με θυμάσαι»
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Θεωρίες (καθόλου) συνωμοσίας
Εδώ και περίπου 70 χρόνια που απονέμονται τα Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, είναι τα ίδια τα κράτη που στέλνουν την ταινία που θέλουν να είναι υποψήφια με τα χρώματα της χώρας τους. Και είναι πολλές κάθε χρόνο οι...
Θεωρίες (καθόλου) συνωμοσίας
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δύο φορές
«Ολη η λογοτεχνία» [και σίγουρα το σινεμά, προσθέτω εγώ] χωρίζεται σε μυθιστορήματα με ερωτικές ιστορίες και μυθιστορήματα με αστυνομικές ιστορίες. Σκεφτείτε όποιον τίτλο θέλετε και θα διαπιστώσετε ότι...
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δύο φορές
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά
«Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά» (1947). Πετάξτε τις κριτικές και δείτε αυτή την υπέροχη, αταξινόμητη ταινία, που διαπερνά το ερωτικό μελόδραμα, το ψυχολογικό δράμα και το φιλμ νουάρ, χωρίς να ανήκει σε κανένα....
Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Θα ψηλαφούμε τις πληγές μας
Το πραγματικά μεγάλο έργο τέχνης μιλάει πέρα από το φάσμα της λεκτικής απόδοσης νοημάτων, από τη μεσιτεία των συμβάσεων των λέξεων, κατευθείαν στα κέντρα του εγκεφάλου... Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο οποιαδήποτε...
Θα ψηλαφούμε τις πληγές μας
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ελένη, η γυναίκα / νεφέλη
Στο Μπάγκειον ξαναβρήκαμε τον Δήμο Αβδελιώδη. Αγαθό στοιχείο της δημιουργίας που εδώ και χρόνια ξέρει να ξαναδίνει ζωή σε κείμενα και σε κτίρια.
Ελένη, η γυναίκα / νεφέλη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας