Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Money Bubbles» και «On the Road» εκτίθενται στο Π.Ε.Σ Πολύτροπον

«Money Bubbles» και «On the Road» εκτίθενται στο Π.Ε.Σ Πολύτροπον

  • A-
  • A+

Ο Χώρος Τέχνης Π. Ε. Σ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ  παρουσιάζει δύο ατομικές εκθέσεις με την δουλειά των εικαστικών Μαρίας Αντωνάτου με τίτλο “MONEY BABBLES” και Μάρθας Τσιάρα με τίτλο “ON THE ROAD”.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν τo Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019, στις 19:30 και η διάρκειά της θα είναι μέχρι τις 19 Νοεμβρίου.  

Ο χώρος λειτουργεί Πέμπτη - Σάββατο από τις 18:00 - 21:00 και Κυριακή 12.00-17.00.

H Ιστορικός, Κριτικός Τέχνης, Μαρία Ξυπολοπούλου γράφει:


Μαρία Αντωνάτου - «MONEY BUBBLES»

Με περιπαικτική και σαρκαστική διάθεση ο τίτλος Money bubbles της νέας σειράς έργων της Μαρίας Αντωνάτου αναφέρεται στην δύναμη του χρήματος να σε ταξιδεύει, αλλά και να σε εγκλωβίζει ταυτόχρονα σ’ ένα φαύλο κύκλο χωρίς διαφυγή. Βασικό υλικό της εικαστικού αποτελούν τα νομίσματα, τα οποία λειτουργούν ως φορείς ιστορικής μνήμης και αφορμή για κριτική σκέψη και κοινωνικό- πολιτικό σχόλιο. Μέσα από το Money bubbles, η εικαστικός προτείνει στους θεατές ένα «παιχνίδι» οπτικής αλληλεπίδρασης με τα έργα. 

Το νόμισμα εμπεριέχει για την εικαστικό το φορτίο της ανάμνησης, αυτής ενός αντικειμένου που σήμερα για πολλούς δεν σημαίνει τίποτα χρηστικά. Εμπεριέχει ωστόσο και σκέψεις για το μέλλον, καθώς «κάθε νόμισμα έχει δύο πλευρές». Η δεύτερη πλευρά των νομισμάτων προκύπτει από τις σκέψεις για το σήμερα και το μέλλον των κερμάτων σ’ ένα μεταβατικό στάδιο, όπου περνάμε στην ηλεκτρονική μορφή των συναλλαγών, που βρίσκει την καλλιτέχνιδα με χιουμοριστική διάθεση να διερωτάται «κρατάτε χρήματα;», ως πότε;

Η εικαστικός σχολιάζει με διακριτικό και ευφυές χιούμορ την επίδραση του χρήματος στις ανθρώπινες σχέσεις και συναλλαγές, καθώς και την θεοποίηση του ακόμη περισσότερο σε καιρούς κρίσης. Ο τίτλος «Φούσκες χρήματος» - τίτλος αντιθετικός ως προς την βαρύτητα του ίδιου του μεταλλικού υλικού και την ελαφριά αίσθηση μιας φούσκας - λειτουργεί συμβολικά και κυριολεκτικά. Από τη μια, η εικαστικός επιλέγει να αναφερθεί στην γεωμετρικότητα των έργων και την σφαιρικότητά της φόρμας, από την άλλη κλείνει το μάτι στον θεατή, για την επίπλαστη πραγματικότητα που δημιουργεί το χρήμα. 

Μάρθα Τσιάρα - «ON THE ROAD»

Με μια νέα ενότητα έργων, τμήμα της πρόσφατης δουλειάς της, η εικαστικός προσκαλεί τον θεατή σε μια εσωτερική περιπλάνηση στο ασυνείδητο της αθωότητας, θυμίζοντάς του τη δυναμική της τέχνης να ταξιδεύει το βλέμμα μέσα από τις εικόνες και το χρώμα και να «ανοίγει παράθυρα».

Οι κόσμοι που δημιουργεί η Μάρθα Τσιάρα, μοιάζουν παραμυθένιοι και ανοίκειοι. Τροφοδοτούν την ανάγκη του θεατή να αναζητήσει μια διέξοδο από την πραγματικότητα.

Οι ιστορίες που προτείνει, λειτουργούν αυτόνομα και παραμένουν ανοιχτές σε όλες τις ερμηνείες, επιτρέποντας την ταύτιση του θεατή με τους ήρωες του καμβά.

Η γλώσσα της εικαστικού αρθρώνεται μέσα από σύμβολα και επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στη νέα αυτή σειρά, o γλάρος που εμφανίζεται ως κεντρικό στοιχείο των συνθέσεων της. Οι φιγούρες-ήρωες μοιάζουν να αναζητούν τη δική τους διαδρομή, ένα ταξίδι.

Ως μια άλλη Αλίκη στη χώρα των δικών της θαυμάτων, η Μάρθα Τσιάρα πρωταγωνιστεί στο βίντεο – animation που αποτελεί μέρος της έκθεσης, μέσα από το οποίο τονίζεται η αφηγηματικότητα της δουλειάς της.

Παρακολουθώντας με ενδιαφέρον τους πειραματισμούς της Μάρθας Τσιάρα με τα νέα μέσα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εικαστικός έχει καταφέρει να τα χρησιμοποιήσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να ενισχύει με την κίνηση και τον ήχο την χαρακτηριστική αφηγηματικότητα που είχε ανέκαθεν η ζωγραφική της δουλειά.

ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ
Π. Ε. Σ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ
Προκοπίου Γκίνη 5
19010 Καλύβια Θορικού

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Η ζωή μου είναι ο πανανθρώπινος πολιτισμός»
Από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της γενιάς του ’70, ο Δημήτρης Αληθεινός εκφράζει την αγωνία του για το μέλλον με την αναδρομική έκθεση που θα παρουσιαστεί στην 4η φουάρ της Θεσσαλονίκης
«Η ζωή μου είναι ο πανανθρώπινος πολιτισμός»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανθρώπινες καταστάσεις στον καμβά
Πώς μπορεί, όμως, κανείς να προσεγγίσει εικαστικά το ζήτημα της ανθρώπινης κατάστασης; Η Βάσια Α. Βανέζη το επιχείρησε και τα αποτελέσματα εκτίθενται στο Σπίτι της Κύπρου, σε μια έκθεση με τίτλο «Αγνωστη χώρα...
Ανθρώπινες καταστάσεις στον καμβά
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέχνη χωρίς εμπόδια
Τα έργα 25 εικαστικών με αναπηρία συνδιαλέγονται με τα χειρόγραφα 25 λογοτεχνών οι οποίοι εμπνεύστηκαν από τα πρώτα και όλα μαζί παρουσιάζονται στην περιοδεύουσα έκθεση «Ταξιδεύοντας την τέχνη», στο...
Τέχνη χωρίς εμπόδια
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Πινακοθήκη Αβέρωφ γιορτάζει τα 30 χρόνια της
Οι καθιερωμένες φθινοπωρινές εκδηλώσεις της Πινακοθήκης Ε. Αβέρωφ σηματοδοτούνται φέτος από μια διπλή επέτειο: τη συμπλήρωση, των 30 χρόνων λειτουργίας της Πινακοθήκης στο Μέτσοβο καιτων 60 χρόνων από την...
Η Πινακοθήκη Αβέρωφ γιορτάζει τα 30 χρόνια της
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι drag queens του Αντι Γουόρχολ
Υπάρχουν αθέατες πλευρές του Αντι Γουόρχολ που δεν έχουμε εξερευνήσει; Η Tate Modern ανακοίνωσε πως σε μερικούς μήνες θα παρουσιάσει σε έκθεση μία από τις μεγαλύτερες αλλά ίσως λιγότερο γνωστές σειρές έργων...
Οι drag queens του Αντι Γουόρχολ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ερχεται η πρώτη Μπιενάλε του MOMus
Από τις 12 Οκτωβρίου η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης θα απλωθεί σε έξι χώρους στη Θεσσαλονίκη και για πρώτη φορά σε έναν της Αθήνας. Με την κεντρική έκθεση που περιλαμβάνει και έργα των Κουνέλλη, Κlutsis,...
Ερχεται η πρώτη Μπιενάλε του MOMus

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας