Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Διάλογο» ψάχνει το υπ. Παιδείας, για αδιέξοδο μιλούν Φίλης – Τζούφη 
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

«Διάλογο» ψάχνει το υπ. Παιδείας, για αδιέξοδο μιλούν Φίλης – Τζούφη 

  • A-
  • A+

Κριτική στην απόφαση της Νίκης Κεραμέως να στείλει επιστολή καλώντας σε διάλογο για τα προβλήματα στην Παιδεία ασκούν οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Νίκος Φίλης και η Μερόπη Τζούφη εκτιμούν ότι η υπουργός Παιδείας έχει βρεθεί σε αδιέξοδο επισημαίνοντας ότι «η επιμονή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση-κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες υπουργού».
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των τομεαρχών του ΣΥΡΙΖΑ «οι επιπολαιότητες και οι αυθαιρεσίες της κας Κεραμέως δεν προσέκρουσαν μόνο στη σθεναρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έχουν αρχίσει να τροφοδοτούν το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα».

Επισημαίνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα προσέλθει στον διάλογο, αρκεί να «αποσαφηνιστεί το περιεχόμενό του και  να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου».

Αναλυτικά:

Διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει, αναζητά η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως με την επιστολή που απέστειλε από κοινού με τον υφυπουργό Β. Διγαλάκη, ζητώντας διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Η επιμονή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση-κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες Υπουργού.

Εχθές δε μιλήσαμε τυχαία για λογική Βουρβόνων. Η Δημοκρατία και η κοινοβουλευτική τάξη έχουν κανόνες και τους τελευταίους μήνες επισημαίνουμε μια σειρά από αντιθεσμικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές. Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αποτελεί το βασικό βήμα διαλόγου της εθνικής αντιπροσωπείας. Και δυστυχώς δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά για θέματα παιδείας, παρά το γεγονός ότι κρίσιμες τροπολογίες και διατάξεις -με αμιγώς εκπαιδευτικό περιεχόμενο- κατατίθενται σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων.

Οι επιπολαιότητες και οι αυθαιρεσίες της κας Κεραμέως δεν προσέκρουσαν μόνο στη σθεναρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έχουν αρχίσει να τροφοδοτούν το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα. Ακόμα και ο Πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Στύλιος πήραν αποστάσεις από την αντι-κοινοβουλευτική πρακτική που εφάρμοσε η υπουργός Παιδείας. Αν η υπουργός εννοεί το διάλογο που επικαλείται στην επιστολή, οφείλει να αποσύρει τις διάσπαρτες διατάξεις και τροπολογίες, να συντάξει σχέδιο νόμου και να το παρουσιάσει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Από τη δική μας μεριά, προφανώς και θα προσέλθουμε στο διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου. Με δεδομένη την απόφαση του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας οφείλει να αποσύρει τη διάταξη για τη σημαία και να δώσει εντολή ώστε οι σημαιοφόροι να επιλεγούν με κλήρωση και συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών βάσει του ισχύοντος πλαισίου.

Νωρίτερα είχε δοθεί στη δημοσιότητα επιστολή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας προς τους τομεάρχες των κομμάτων της αντιπολίτευσης με την οποία καλούσαν σε «ουσιαστικό, διαρκή και επικοιδομητικό» διάλογο.

Η εν λόγω επιστολή εστάλη και εν όψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, «ο χώρος της Παιδείας μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας».

Την επιστολή υπογράφουν η υπουργός Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασιλής Διγαλάκης και σε αυτή τονίζεται ότι η πρόθεσή τους είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την «αναβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου και την απελευθερωτής των δημιουργικών του δυνάμεων».

«Πιστεύουμε ότι, παρά τις όποιες ιδεολογικές διαφορές μας, μπορούμε να μοιραστούμε κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς, αλλά και να προτείνουμε από κοινού λύσεις για το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο. Με τον τρόπο αυτό θα επιτύχουμε την εφαρμογή μακροχρόνιας πολιτικής στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης», καταλήγει η επιστολή.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συμφώνησαν ότι διαφωνούν, αλλά ότι επιδιώκουν συγκλίσεις για την Παιδεία
Στη συνάντηση που είχαν η Νίκη Κεραμέως και ο Νίκος Φίλης για τις προωθούμενες αλλαγές στην Παιδεία, οι δύο πλευρές αναγνώρισαν ότι υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές και αποστάσεις, ωστόσο εξέφρασαν την πρόθεση να...
Συμφώνησαν ότι διαφωνούν, αλλά ότι επιδιώκουν συγκλίσεις για την Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Κεραμέως θέλει, αλλά μπορεί;
Με την πεποίθηση πως «θα πάμε σταδιακά σε κάποια ομαλότητα», επικαλούμενη μάλιστα και την αισιοδοξία του καθηγητή Σωτ. Τσιόδρα, η υπουργός Παιδείας έδωσε, χθες στον ΣΚΑΪ, το στίγμα.
Η Κεραμέως θέλει, αλλά μπορεί;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ν. Φίλης στην υπουργό Παιδείας: «Να γίνουν οι διορισμοί εκπαιδευτικών»
Την ανάγκη να προχωρήσουν κανονικά οι διορισμοί και να μην γίνει η πανδημία πρόσχημα για αθέτηση υποσχέσεων υπογράμμισε ο Ν. Φίλης στην υπουργό Παιδείας.
Ν. Φίλης στην υπουργό Παιδείας: «Να γίνουν οι διορισμοί εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απόφαση-σφήνα για την Κεραμέως από το ΣτΕ
Νεότερη ετυμηγορία που καθαρογράφηκε χτες υποστηρίζει ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει να μεριμνά για την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Απόφαση-σφήνα για την Κεραμέως από το ΣτΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία
Μία πρόγευση των όσων ακολουθήσουν έδωσε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας