Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέρασε από την επιτροπή Εμπορίου το νομοσχέδιο για τους σιδηροδρόμους

Κώστας Καραμανλής

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Πέρασε από την επιτροπή Εμπορίου το νομοσχέδιο για τους σιδηροδρόμους

  • A-
  • A+
«ΝΑΙ» από Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛΛ., «ΟΧΙ» από ΚΚΕ, επιφυλάξεις ΜέΡΑ25 και Ελληνικής Λύσης

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των κοινοτικών οδηγιών για τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού δικτύου σιδηροδρόμων και την απελευθέρωση της εγχώριας αγοράς.

Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν η Νέα Δημοκρατία, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής, ενώ το ΚΚΕ το καταψήφισε. Το ΜέΡΑ25 και η Ελληνική Λύση εξέφρασαν επιφυλάξεις και θα αποφασίσουν κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η ενσωμάτωση των κοινοτικών Οδηγιών στο ελληνικό Δίκαιο, που επισήμανε έπρεπε να γίνει από τον Δεκέμβριο του 2018, θα επηρεάσουν θετικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο οποίος θα αυξήσει το μερίδιο του στην αγορά μεταφορών, διότι η αποτελεσματική εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει την εγχώρια αγορά, σε συνδυασμό με την υλοποίηση κρίσιμων έργων υποδομής, θα βάλουν τη χώρα σε «ράγες ανάπτυξης και θα την κάνουν πύλη εισόδου».

Επίσης διαβεβαίωσε ότι θα ενισχυθεί η ανεξάρτητη αρχή σιδηροδρόμων, ενώ απέρριψε κατηγορηματικά τις αιτιάσεις που εξέφρασαν ΚΚΕ και τη ΜεΡΑ25 για πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι θα γίνουν ΣΔΙΤ.
«Το να ζητούμε τη συνδρομή ιδιώτη δεν σημαίνει ότι θα του παραχωρήσουμε τον ΟΣΕ», ανέφερε.

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Θέτη Πέρκα, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αλλά για άνοιγμα της εγχώριας αγοράς.

«Η απελευθέρωση της εγχώριας αγοράς γίνεται με κανόνες και είναι ιδιαίτερα θετικό ότι διατηρείται ο κοινωνικός χαρακτήρας των σιδηροδρομικών μεταφορών, ενώ διασφαλίζεται η ανεξαρτησία του ΟΣΕ που είναι και ο διαχειριστής των υποδομών», υπογράμμισε η Θέτη Πέρκα.

Από την πλευρά του, ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝ.ΑΛΛ., Χρήστος Γκόκας, ανέφερε ότι η κύρωση των κοινοτικών οδηγιών συνιστούν ένα σύγχρονο πλαίσιο σε μια ευρωπαϊκή πραγματικότητα με κανόνες και καλύτερη επικαιροποιημένη πρόταση για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το ΚΚΕ τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου τόσο επί της αρχής όσο και επί των άρθρων, με τον ειδικό αγορητή του ΚΚΕ, Χρήστο Κατσώτη, να αναφέρει ότι πρόκειται για πλήρη ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων και η οποία οδηγεί στη διασφάλιση μόνο των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων σύμφωνα με τις υποδείξεις της Ε.Ε.

Επιφυλάξεις επί της αρχής εξέφρασε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Γιώργος Λογιάδης, κάνοντας λόγο για ασάφειες που υπάρχουν στο νομοσχέδιο, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι επιλέγει να εφαρμόσει ένα οριζόντιο μοντέλο που προστατεύει τους ιδιώτες.

Τέλος, ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, εξέφρασε επιφυλάξεις για ορισμένα άρθρα του νομοσχεδίου και ζήτησε περαιτέρω αποσαφηνίσεις, κυρίως σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες και τα θέματα του ελέγχου.

ΒΟΥΛΗ
Σε δημόσια διαβούλευση ο εκλογικός νόμος
Κλιμακωτό μπόνους εδρών προτείνει η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο που κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση για την αλλαγή του εκλογικού νόμου.
Σε δημόσια διαβούλευση ο εκλογικός νόμος
ΒΟΥΛΗ
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το ενιαίο ευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρόμων
Με τις ψήφους Νέας Δημοκρατίας, ΣΥΡΙΖΑ και Κινήματος Αλλαγής ψηφίστηκε επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολο του από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη...
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το ενιαίο ευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρόμων
ΒΟΥΛΗ
Με ονοματεπώνυμο οι 158 ψήφοι για την κατάργηση της 13ης σύνταξης
Με τις ψήφους της «γαλάζιας» πτέρυγας εγκρίθηκε χθες το απόγευμα στη Βουλή το ασφαλιστικό νομοσχέδιο, αφού οι πτέρυγες της αντιπολίτευσης απέρριψαν άνευ επαίνων τη «μείζονα μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης.
Με ονοματεπώνυμο οι 158 ψήφοι για την κατάργηση της 13ης σύνταξης
ΒΟΥΛΗ
Τα κρίσιμα ερωτήματα Τσακαλώτου για τη διαχείριση του προσφυγικού
Την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη τον Φλεβάρη του 2017 ανέσυρε ο πρώην υπουργός Οικονομικών και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ευκλείδης Τσακαλώτος, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα που απασχολούν όλους τους πολίτες...
Τα κρίσιμα ερωτήματα Τσακαλώτου για τη διαχείριση του προσφυγικού
ΒΟΥΛΗ
Σε πείσμα των διαρροών ο «Σαράφης» επιβεβαιώνει τις αρχικές του καταθέσεις
Παρά τις διαρροές της Νέας Δημοκρατίας ο προστατευόμενος μάρτυρας «Μάξιμος Σαράφης» επιβεβαίωσε χθες τις αρχικές του καταθέσεις, κατέδειξε τον τρόπο δωροδοκίας που χρησιμοποιούσε η Novartis ενώ σε σχέση με τις...
Σε πείσμα των διαρροών ο «Σαράφης» επιβεβαιώνει τις αρχικές του καταθέσεις
ΒΟΥΛΗ
«Μ. Σαράφης»: μία κατάθεση, δύο ερμηνείες
Εκ διαμέτρου αντίθετες πληροφορίες έδιναν οι βουλευτές της κυβέρνησης και του ΚΙΝ.ΑΛΛ. από τη μία πλευρά, και του ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη, σχετικά με το τι ακριβώς κατέθεσε ο προστατευόμενος μάρτυρας του σκανδάλου...
«Μ. Σαράφης»: μία κατάθεση, δύο ερμηνείες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας