Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, απόδειξη της πολιτικής εξαπάτησης από τη Ν.Δ.»

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός

Eurokinissi/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

«Η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, απόδειξη της πολιτικής εξαπάτησης από τη Ν.Δ.»

  • A-
  • A+

Η προκήρυξη του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας, που δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση, καθώς στα τέλη Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις και ξεκινά η νέα δρομολογιακή περίοδος (Νοέμβριος 2019-Οκτώβριος 2020) προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ. 

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, με παρέμβασή του την Τρίτη, υποστηρίζει ότι η προκήρυξη «αποκάλυψε σε όλο το μεγαλείο την πολιτική εξαπάτηση που επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες» και κάνει γνωστό ότι κόπηκαν προτάσεις για τρεις νέες γραμμές, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει και οι οποίες αποτελούσαν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών της Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελορίζου.

«Πρόκειται για μια προκήρυξη, που ενώ όλα ήταν έτοιμα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην αντιπολίτευση, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δυο μήνες και η προχειρότητα αυτή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων από και προς τα νησιά, ιδίως για το καλοκαίρι, πλήττοντας τον τουρισμό αλλά και τις μετακινήσεις των ίδιων των νησιωτών».

Στη συνέχεια ο τομεάρχης τονίζει ότι με μια σειρά επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις επιχειρήθηκε να καλυφθεί η αδυναμία διαχείρισης των άγονων γραμμών, η προχειρότητα της κυβέρνησης αλλά και η ίδια η πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα καταγράφει:

• Η πολυθρύλητη αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.  Πολύ απλά το υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών). Ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή πλοία κατηγορίας 1 ή κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως δεν πρόκειται να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία κατηγορίας 3. Έτσι απλά, το υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας ένα προϋπολογισμό «φουσκωμένο» κατά μέσο όρο 30% που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές.

• Η πολυθρύλητη ρήτρα «πλοίου αντικατάστασης» δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε σαν πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών. Ωστόσο δεν αποκλείεται πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα (πλην της γραμμής Χάλκη - Σκάλα Καμείρου) για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο. Οπότε η ρήτρα «αντικατάστασης πλοίου» είναι απλά μια επικοινωνιακή εξαγγελία χωρίς αντίκρισμα.

• Η προκήρυξη των άγονων γραμμών βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της 27/6/2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη κυβέρνηση. Σε αυτή την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από την νέα ηγεσία του υπουργείου. 

Αντίθετα της κυβέρνηση της ΝΔ έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει.

1. ΚΑΒΑΛΑ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

2. ΚΩΣ - ΝΙΣΥΡΟΣ - ΤΗΛΟΣ - ΣΥΜΗ - ΡΟΔΟΣ και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

3. ΡΟΔΟΣ - ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ και επιστροφή, με ταχύπλοο τρία  δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Εμείς απελευθερώσαμε τις ναυλώσεις από τουριστικά γραφεία»
Διευκρινίσεις του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού σχετικά με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Ναυτιλίας για τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία αναψυχής που υπάρχουν στο πρόσφατα ψηφισθέν...
«Εμείς απελευθερώσαμε τις ναυλώσεις από τουριστικά γραφεία»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την έγκριση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της θερινής περιόδου, μετά από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εξακολουθεί να προκαλεί εντάσεις.
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
Σε νέες ανακοινώσεις για τις άγονες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας της χώρας και τη χρηματοδότησή τους προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
Την είδηση ότι στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στο 2020 να γίνουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιώνκαι ότι τα μοντέλα αξιοποίησης κατά περίπτωση θα είναι: υπο-παραχώρηση,...
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεξετάζεται τον Δεκέμβριο η εξαγορά της Hellenic Seaways
Στις 19 Δεκεμβρίου θα συνεδριάσει η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να εξετάσει εάν η Attica Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών έχει συμμορφωθεί με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει.
Επανεξετάζεται τον Δεκέμβριο η εξαγορά της Hellenic Seaways
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ανησυχία προκαλούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για το μέλλον 10 περιφερειακών λιμανιών»
Την ανησυχία του για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας και τον τρόπο αξιοποίησή τους εξέφρασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, μετά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της...
«Ανησυχία προκαλούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για το μέλλον 10 περιφερειακών λιμανιών»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας