Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στον δήμαρχο Πειραιά κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ για το master plan του ΟΛΠ

Το λιμάνι του Πειραιά από ψηλά

Eurokinissi

Στον δήμαρχο Πειραιά κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ για το master plan του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Την ανάγκη επαρκούς διαβούλευσης για το σύνολο του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην κατεύθυνση της αύξησης των ωφελειών και της μείωσης των επιβαρύνσεων για την πόλη του Πειραιά επισήμανε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ το οποίο επισκέφτηκε το δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη στο δημαρχείο της πόλης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης το κλιμάκιο ενημερώθηκε για τις θέσεις της δημοτικής αρχής και του δημοτικού συμβουλίου αναφορικά με τη μελέτη του Master Plan από το δήμαρχο της πόλης.

Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την έντονη αντίθεση του κόμματος για τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στη διαχείριση ενός τόσο σοβαρού σχεδίου η υλοποίηση του οποίου θα επηρεάσει τα επόμενα χρόνια τις λειτουργίες και την φυσιογνωμία της πόλης.

Δήλωσε μεταξύ άλλων την ανάγκη να υιοθετηθούν επί της ουσίας σημαντικά στοιχεία των αποφάσεων που έχει λάβει η ΕΣΑΛ κατά τη θητεία των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, όπως η μη λειτουργία MALL στην περιοχή του νέου σταθμού κρουαζιέρας, την υποχρέωση  ηλεκτροδότησης των πλοίων από το λιμάνι ώστε να μειωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη λειτουργία του λιμανιού και τη λειτουργία Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στην περιοχή του ΣΙΛΟ.

Παρατήρησε ότι η κυκλοφοριακή και η περιβαλλοντική επιβάρυνση του νέου master plan στο σύνολό του επηρεάζει το σύνολο των παραλιμένιων Δήμων και επομένως δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά ανά δήμο.  Πρότεινε την ενημέρωση των δημοτικών συμβουλίων και των τοπικών κοινωνιών από πολεοδόμους χωροτάκτες που θα αναλύσουν τα δεδομένα των κυκλοφοριακών μελετών.

Ανέφερε ότι θα πρέπει να έρθει άμεσα στη Βουλή η διάταξη που είχε ετοιμάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Αρχή Σχεδιασμού αναφορικά με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) η οποία θα  δώσει τη δυνατότητα να εκτιμηθούν και να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων που θα προκύψουν από την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου.

Τέλος επισημάνθηκε ότι κατά τη θητεία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ η ΕΣΑΛ είχε εγκρίνει υπό όρους το master plan της Cosco και είχε βάλει κανόνες στα ζητήματα περιβάλλοντος.  Η κυβέρνηση της ΝΔ επανεγκρίνει τις επενδύσεις που είχαν ήδη εγκριθεί ή είχαν γίνει αποδεκτές αλλά χωρίς κανόνες.

Το κλιμάκιο αποτελούνταν από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Δωδεκανήσων Νεκτάριο Σαντορινιό, το βουλευτή Α Πειραιά Θοδωρή Δρίτσα, τη συντονίστρια του τμήματος Ναυτιλίας Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην γενικό γραμματέα Λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά Χρήστο Φωτιάδη καθώς και συνεργάτες βουλευτών.

Δήμος Πειραιά

Για τη συνάντηση εξέδωσε ανακοίνωση και ο Δήμος Πειραιά και σύμφωνα με αυτή, ο Γ. Μώραλης ανέφερε στο κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ ως θετική εξέλιξη το γεγονός ότι δεν θα γίνει mall όπως προβλεπόταν στο αρχικό Master Plan, το οποίο δόθηκε για διαβούλευση το 2018, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως ζήτησε σαφείς διευκρινίσεις σχετικά με την αναγκαιότητα και τη χρήση των 22.000 τ.μ.(σ.σ. τόσα τετραγωνικά προβλέπεται να γίνει το νέο mall που στο master plan αποκαλείται Duty Free).

Επίσης τόνισε την ανάγκη να ενταχθεί η δημιουργία Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο ΣΙΛΟ στο Master Plan, κάτι για το οποίο –όπως ανέφερε- όφειλαν και οφείλουν  οι κυβερνήσεις να ενταχθεί στο Master Plan.

Ο Γ. Μώραλης τόνισε επίσης πως είναι αυτονόητο και απολύτως λογικό η τοπική κοινωνία να απαιτεί μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και ένα πρώτο απαραίτητο μέτρο, είναι ο εξηλεκτρισμος των πλοίων, δηλαδή η παροχή ρεύματος από την στεριά κατά τις ώρες παραμονής των πλοίων στο λιμάνι.

Παράλληλα υπογράμμισε πως για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο είναι ένα πολυπαραγοντικό θέμα,  η Δημοτική Αρχή ζητάει εδώ και δύο χρόνια να της παραδώσουν πλήρεις κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να παρθούν οι κατάλληλες αποφάσεις, επισημαίνοντας πως το θέμα της ΣΜΠΕ είναι σημαντικό ώστε να γνωρίζουν όλοι τις όποιες πιθανές επιπτώσεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Οι επιπτώσεις από το master plan του ΟΛΠ» παραχωρεί την Τρίτη (8 Οκτωβρίου) στις 12 το μεσημέρι στο Εμπορικό και...
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσφυγές και συνεδριάσεις με κλειστό το εμπορικό λιμάνι
Παράνομη έκρινε το Πρωτοδικείο Πειραιά την απεργία των λιμενεργατών του ΟΛΠ, εξετάζοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει η διοίκηση του Οργανισμού. Όσον αφορά την προσφυγή που αφορούσε την απεργία των...
Προσφυγές και συνεδριάσεις με κλειστό το εμπορικό λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλειστό το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
Κλειστό παραμένει και σήμερα το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, καθώς οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco που ανήκουν σε εργολάβους και όχι στον ΟΛΠ, αποφάσισαν να συνεχίσουν και σήμερα την απεργία...
Κλειστό το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ταξίδι μετ’ εμποδίων
Φόβοι για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακό φόρτο το καλοκαίρι για όσους θα ταξιδεύουν στην Κρήτη. Με την εφαρμογή από τον ΟΛΠ-Cosco του σχεδίου ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων στις πύλες Ε2 και Ε4, οι επιβάτες...
Ταξίδι μετ’ εμποδίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζημιές σε δύο πύλες στο λιμάνι του Πειραιά
Ζημιές στην περίφραξη που έχει τοποθετήσει ο ΟΛΠ στις πύλες Ε2 και Ε4 στο λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο της εφαρμογής του σχεδίου ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων ISPS, προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια...
Ζημιές σε δύο πύλες στο λιμάνι του Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας