Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η κόντρα για το μετρό Θεσσαλονίκης πήγε στη Βουλή

Κώστας Αχ. Καραμανλής - Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης

EUROKINISSI

Η κόντρα για το μετρό Θεσσαλονίκης πήγε στη Βουλή

  • A-
  • A+

Σε πολύ υψηλούς τόνους και με σκληρές εκφράσεις διεξήχθη στη Βουλή η συζήτηση επί της επίκαιρης ερώτησης για το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για «πολιτικό θράσος» και «πολιτικές απατεωνιές», ενώ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης επέκρινε την κυβέρνηση για «ανέξοδες προεκλογικές κραυγές» και «ύποπτα deals.

Ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα παρέδιδε το έργο στους Θεσσαλονικείς το 2020, κατηγορώντας τη ΝΔ για «ανέξοδες προεκλογικές κραυγές», «αέρα κοπανιστό στις δεσμεύσεις της», αλλά και  «καθυστέρηση του έργου για τρία χρόνια». Επίσης, είπε ότι το κυβερνών κόμμα επιδίδεται σε «προσπάθεια πατριδοκαπηλίας» και «ύποπτα deals».

Απαντώντας, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται πολλούς μύθους, με το πρόσχημα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, οι οποίο όλοι έχουν καταρριφθεί», λέγοντας ότι «το έργο, με τον σταθμό Βενιζέλου δεν θα είχε τελειώσει ούτε το 2024 σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΣΥΡΙΖΑ. Με επιστολή του, ο ανάδοχος προειδοποιούσε ότι το χρονοδιάγραμμα τινάχτηκε στον αέρα με ευθύνη της δικής σας κυβέρνηση. Εκκρεμούν 302 μελέτες τις οποίες δεν καταθέσατε. Εμείς λέμε ότι πρέπει το Μετρό Θεσσαλονίκης να παραδοθεί ολοκληρωμένο, με το σταθμό Βενιζέλου και αυτό θα γίνει το 2023».

«Έγιναν όλες οι μελέτες και όλα τα προπαρασκευαστικά έργα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, υπάρχει η τεχνική μελέτη για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Το έργο θα παραδιδόταν σε λειτουργία το 2020. Εσείς τι θα κάνετε; Θα παραβιάσετε τον αρχαιολογικό νόμο;» αντέτεινε ο κ. Τριανταφυλίδης.

Από την πλευρά του ο Κώστας Καραμανλής υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ λέει «να παραδοθεί ένα έργο κολοβό χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος, όπως εκτιμάται, θα εξυπηρετεί σε ώρες αιχμής 6.500 πολίτες και καθημερινά πάνω από 80.000, ενώ θα χρειαζόταν μέχρι και 18 μήνες να κλείσει για να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες».

Και υποστήριξε ότι η λύση που προτείνει η Ν.Δ. για την απόσπαση και επαναφορά των αρχαιοτήτων είναι η καλύτερη, ενώ ακολουθήθηκε και για την Αγία Σοφία και για το Μετρό της Αθήνας έχοντας την έγκριση του ΚΑΣ.

«Όχι μόνο δεν αυξάνεται το κόστος αλλά μειώνεται. Με τον τρόπο που προτείνατε εσείς να γίνει, θα στοίχιζε τουλάχιστο 30 εκατ. ευρώ πιο ακριβά. Αυτά που λέτε δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι ένα από τα μεγαλύτερη ψεύδη που ακούστηκαν. Το πρόβλημά σας είναι που συγκρούεστε με την πραγματικότητα. Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες αλλά Μετρό. Αυτά που κάνατε εσείς θα τα ζήλευαν και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα», ισχυρίστηκε.

«Η Διαύγεια σας διαψεύδει. Έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες και κόστισαν 5 εκατ. ευρώ. Τι θα κάνετε; θα πετάξετε αυτά τα λεφτά;» αντέδρασε ο κ. Τριανταφυλλίδης, τονίζοντας ότι με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ «που είναι συγκεκριμένη και κοστολογημένη, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο σε λειτουργία το 2020. Ήρθατε όμως εσείς, και όπως ο Κολόμβος, που όταν ξεκινούσε το ταξίδι δεν ήξερε πού πήγαινε και όταν έφθασε δεν ήξερε πού βρισκόταν, και αφήνετε ένα έργο στον αέρα. Ποια deals και ποια προεκλογικά γραμμάτια υπογράψατε;».

Αντιδρώντας ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε τον Αλέξανδρο Τριανταφυλλίδη για «παροξυσμό», που «εξυπηρετεί μόνο τον ίδιο το βουλευτή και τους ψηφοφόρους του. Θέλετε να κάνετε ένα σόου αλλά δεν θα σας ακολουθήσω. Θα αποδείξω το μέγεθος της πολιτικής σας απάτης. Το Αττικό Μετρό, σας εγκαλεί γιατί δεν έγινε καμία μελέτη και ότι η καθυστέρηση οφείλεται στη δική σας κυβέρνηση. Οι πυγολαμπίδες που πετάτε ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι εκτός πραγματικότητας. Εκτίθεστε όταν τα λέτε αυτά». 

Και συμπλήρωσε: «Ο δικός σας διευθύνων σύμβουλος έλεγε ότι θα είναι έτοιμο το 2024. Το Μετρό στην Αγία Σοφία έγινε με το σύστημα που προτείνουμε εμείς και είναι τεχνικά η πιο άρτια λύση, έχει εγκριθεί από το ΚΑΣ και θα κοστίσει λιγότερα λεφτά. Στόχος μας είναι το Μετρό να λειτουργήσει ενιαίο γιατί διαφορετικά θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Η πολιτικοποίηση του σταθμού Βενιζέλου από τον ΣΥΡΙΖΑ πήρε διαστάσεις μυθιστορήματος».

«Εμείς δεν διχάζουμε, δεν τάζουμε, δεν λέμε μεγάλα λόγια, δεν δημιουργούμε μια εικονική πραγματικότητα, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, δεν κάνουμε πολιτικές απατεωνιές. Εμείς θέτουμε στόχους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και θα τους πετύχουμε. Διότι εσείς πήγατε 4,5 χρόνια πίσω το σταθμό Βενιζέλου, κάνατε μόνο την οροφή και λέτε αστεία ότι κόστισε 5 εκατ. ευρώ. Κολλήσατε το έργο για πολιτικούς λόγους, κάνατε μηδέν έργα στο σταθμό Βενιζέλου είστε ψεύτες και επικίνδυνοι, εγκαινιάζετε μουσαμάδες και ο λαός σας έχει κρίνει», κατέληξε.

Σύγκρουση και για την παράκαμψη Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας

Της σύγκρουσης για το μετρό προηγήθηκα αντιπαράθεση του υπουργού Υποδομών με τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη, με αφορμή επίκαιρη ερώτησή της για το έργο παράκαμψης Γιαννιτσά-Χαλκηδόνα και την καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις.

Η Θεοδώρα Τζάκρη κατηγόρησε τη κυβέρνηση της ΝΔ ότι ενώ προεκλογικά το χαρακτήρισε έργο πρώτης προτεραιότητας, δεν έκανε απολύτως τίποτα και σήμερα, όπως είπε, «παρότι όλες οι μελέτες είναι έτοιμες από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τις καθυστερεί και λέει ότι είναι ανώριμο, κάτι που είναι εντελώς αναληθές».

Ο Κώστας Καραμανλής της απάντησε ότι το γεγονός πως υπάρχουν μελέτες «δεν σημαίνει ότι το έργο είναι ώριμο για να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. Οι μελέτες που υπάρχουν είναι ξεπερασμένες, δεν συνοδεύονται από αναλύσεις κόστους-οφέλους του έργου, είναι έξω από την πραγματικότητα, και όποια κυβέρνηση και να ήταν και ο όποιος υπουργός, δεν θα μπορούσε να βρει χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία για το έργο. Πρέπει να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και θα εξετάσουμε αν μπορούμε να εντάξουμε, έστω και μέρος του έργου, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».

«Δεν μπορεί λοιπόν να έρχεστε εσείς, που ήσασταν στην προηγούμενη κυβέρνηση και πριν στο ΠΑΣΟΚ, να κουνάτε το δάχτυλο στη σημερινή κυβέρνηση γιατί θέλουμε να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη. Αυτό είναι πολιτικό θράσος», συμπλήρωσε.

«Δυο μέρες πριν από τις εκλογές ήταν για εσάς προτεραιότητα το έργο, μια εβδομάδα μετά δεν είναι ώριμο. Βρίσκετε το πρόσχημα της δήθεν ανωριμότητας και το παραπέμπετε στις καλένδες», αντέτεινε η κ. Τζάκρη επιμένοντας ότι το έργο καθυστερεί αναίτια.

«Οι μελέτες είχαν ολοκληρωθεί το 2013 που ήταν η κυβέρνηση Σαμαρά. Γιατί δεν το προχωρήσατε αμέσως και να δώσετε τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις; Σταματήστε να κοροϊδεύετε τους πολίτες», ανέφερε η κ. Τζάκρη.

Η απάντηση του Κώστα Καραμανλή ήρθε με σχόλιο για την πολιτική πορεία της κ. Τζάκρη, κατηγορώντας την για «πολιτικό θράσος» λέγοντας: «Μην κουνάτε το δάχτυλο σε εμάς, μια βουλευτής που άλλαξε δύο κόμματα. Είναι κωμικό να έρχεστε να μας κάνετε την έξυπνη».

«Η μελέτη είχε ολοκληρωθεί το 2011 και όχι το 2013 όταν εσείς τότε ήσασταν στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Τι κάνατε τότε; Δεν είπα ότι οι μελέτες δεν είναι ώριμες ούτε ότι το έργο δεν είναι άμεσης προτεραιότητας. Εσείς ως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μετά του ΣΥΡΙΖΑ κοροϊδέψατε τους συντοπίτες σας και είναι ντροπή σας να έρχεστε να κουνάτε το δάχτυλο σε μια κυβέρνηση δύο μηνών», συμπλήρωσε.

«Το να έχουμε μελέτες δεν σημαίνει ότι μπορεί να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. γιατί πρέπει να υπάρχει και η έγκριση των τεχνικών συμβούλων της Ευρώπης. Γι’ αυτό και θα προχωρήσουμε άμεσα στην επικαιροποίησή τους», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών.
 

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Το μετρό, η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς»
Η αιφνιδιαστική επίσκεψη Τσίπρα στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν άλλη μια απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στις προτεραιότητές του και το σύνολο του έργου και ειδικότερα τα συμβαίνοντα με τις...
«Το μετρό, η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εδειξε... ανύπαρκτα έργα του ΣΥΡΙΖΑ
Σε μια φιέστα ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης διαπίστωσε ότι πίσω από τους «μουσαμάδες» κρύβεται η δουλειά της προηγούμενης διοίκησης, που η Ν.Δ. ως αντιπολίτευση κατήγγελλε ότι δεν υπήρχε.
Εδειξε... ανύπαρκτα έργα του ΣΥΡΙΖΑ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Κοκορακι(σμοί)
«Ας σταματήσει αυτή η κοκορομαχία, η οποία νομίζω ότι δεν βοηθάει τα μεγάλα έργα υποδομής» είπε χθες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλή
Κοκορακι(σμοί)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δύο κόσμοι χωριστά
Οποιος δεν θέλει να ζυμώσει... αδιαφορεί για συνεδρίαση φορέων με θέμα το μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία έγινε με πρωτοβουλία του δήμου και καλεσμένους όλους τους φορείς. Δυστυχώς, οι πλέον αρμόδιοι υπουργοί ...
Δύο κόσμοι χωριστά
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Δικαστικές προσφυγές για τις αρχαιότητες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης
Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης προανήγγειλαν δικαστικές προσφυγές σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στην απόσπαση των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου του μετρό και υπερασπίστηκαν τη «νόμιμη απόφαση»...
Δικαστικές προσφυγές για τις αρχαιότητες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας