Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προσαγωγή δέκα μαθητών «δι’ ασήμαντον αφορμήν»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προσαγωγή δέκα μαθητών «δι’ ασήμαντον αφορμήν»

  • A-
  • A+

Σε 10 προσαγωγές μαθητών που συμμετείχαν στην κατάληψη του 7ου Επαγγελματικού Λυκείου Λάρισας προχώρησε η Αστυνομία στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας που διέταξε η Εισαγγελία της Λάρισας. Πώς όμως η Αστυνομία κατέληξε να «σπάσει» μία σχολική, εθιμοτυπική κατάληψη;

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε η ΕΛΜΕ Λάρισας, πέρυσι σε μία αντίστοιχη κατάληψη σημειώθηκαν μεγάλης έκτασης ζημιές σε εργαστήρια του σχολείου που κόστισαν αρκετές χιλιάδες ευρώ. Φέτος, προληπτικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε πλειοψηφικά ότι σε ενδεχόμενη κατάληψη θα πρέπει να ενημερωθούν η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο δήμος και η Εισαγγελία. Κατανοητοί οι λόγοι που αποφάσισαν να ενημερωθούν οι δύο πρώτες αρχές, ούτως ώστε στην περίπτωση που σημειωθούν ζημιές να απευθυνθούν σε αυτές για την αποκατάστασή τους. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην απόφαση να ενημερωθεί η Εισαγγελία, η οποία εν προκειμένω διέταξε προκαταρκτική έρευνα, με αποτέλεσμα 10 μαθητές του ΕΠΑΛ να προσαχθούν με την κατηγορία της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας, οι οποίοι αφέθηκαν ελεύθεροι μετά από λίγο με εντολή του εισαγγελέα.

Η εξήγηση της διεύθυνσης

Σε ρεπορτάζ της ΕΡΤ, η διεύθυνση του σχολείου υποστήριξε ότι δεν προηγήθηκε συνέλευση ούτε και κατατέθηκαν αιτήματα από τους μαθητές, οι οποίοι και προχώρησαν την περασμένη Δευτέρα σε κατάληψη του σχολείου. Την επομένη, η διοίκηση του σχολείου προχώρησε στην υλοποίηση της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων και ενημέρωσε τον δήμο, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας και την Εισαγγελία, καταλήγοντας στην παρέμβαση της Αστυνομίας και την προσαγωγή των μαθητών. Η συνέλευση των μαθητών του σχολείου αποφάσισε πάντως νέα κατάληψη για σήμερα σε ένδειξη συμπαράστασης στους συμμαθητές τους που προσήχθησαν, ενώ συνεχίζονται οι καταλήψεις σε ακόμη δώδεκα Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής.

«Φυσικά και δεν θέλουμε οι μαθητές μας να σέρνονται στα αστυνομικά τμήματα, αλλά πρέπει να γίνει σαφές ότι οι καθηγητές του σχολείου ουδέποτε αποφάσισαν να κληθεί και να παρέμβει η Αστυνομία. Ο τρόπος υλοποίησης της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Προσωπικά θεωρώ ότι τα ζητήματα της σχολικής κοινότητας πρέπει να επιλύονται με παιδαγωγικό τρόπο και όχι με αστυνομοκρατία» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Λάρισας Ερμίνα Μαγαλιού. Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θόδωρος Μαλαγάρης, από την πλευρά του μάς θυμίζει ότι πάγια θέση της Ομοσπονδίας είναι ότι τα εκπαιδευτικά ζητήματα αντιμετωπίζονται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα και σε καμία περίπτωση δεν συμφωνεί με την παρέμβαση της Αστυνομίας.

Την προσαγωγή των μαθητών καταδικάζει και η Τομεακή Επιτροπή Λάρισας του ΚΚΕ. Σε ανακοίνωσή της η Τ.Ε. επιρρίπτει ευθύνες στην κυβέρνηση για το δόγμα «νόμος και τάξη» που υπηρετεί σφόδρα και κατηγορεί τη Ν.Δ. ότι δεν ενδιαφέρεται για τα πραγματικά προβλήματα των μαθητών. «Αυτό που λείπει από τα σχολεία σήμερα δεν είναι οι δυνάμεις καταστολής, αλλά η επαρκής χρηματοδότηση για να λυθούν προβλήματα, όπως οι ελλείψεις καθηγητών, βιβλίων, υλικοτεχνικής υποδομής. [...] Να σταματήσει η τρομοκρατία σε βάρος των μαθητών. Να σταματήσει η ποινικοποίηση των αγώνων» αναφέρει η ανακοίνωση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Πάνω από 1.800 οι κενές θέσεις στα σχολεία»
Η τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως σχετικά με την τάχιστη κάλυψη των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας προκάλεσε την αντίδραση της αναπληρώτριας τομεάρχη Παιδείας Μερόπης Τζούφη.
«Πάνω από 1.800 οι κενές θέσεις στα σχολεία»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχολικά βιβλία θέλουν εκσυγχρονισμό
Τα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία δεν θα έπρεπε να έχουν «χρόνο ζωής» παραπάνω από πέντε χρόνια, ούτως ώστε να εξυπηρετούν τον εκπαιδευτικό τους σκοπό και να κρατούν τους μαθητές σε επαφή με το σήμερα.
Τα σχολικά βιβλία θέλουν εκσυγχρονισμό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστολή του Δημ. Κυριτσόπουλου στην «Εφ.Συν.» για ρεπορτάζ
Από τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Εύβοιας, Δημήτριο Κυριτσόπουλο, λάβαμε μια επιστολή σχετικά με θέμα που δημοσιεύσαμε, με τον τίτλο «Απίθανα και εξόχως αντιεκπαιδευτικά».
Επιστολή του Δημ. Κυριτσόπουλου στην «Εφ.Συν.» για ρεπορτάζ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία
Περίπου 600 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η εγκύκλιος για την κάλυψη κενών στα σχολεία βγήκε Μεγάλη Πέμπτη, μεσούσης της σχολικής αργίας, χωρίς να κοινοποιηθεί στις οικείες...
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διάψευση ΙΕΠ για κατάργηση της «Αντιγόνης» από το Λύκειο
Διαψεύδει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ότι καταργείται η διδασκαλία του εμβληματικού έργου του Σοφοκλή «Αντιγόνη». Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος αντέδρασε στην πρόταση του ΙΕΠ για...
Διάψευση ΙΕΠ για κατάργηση της «Αντιγόνης» από το Λύκειο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ρατσιστικό μάθημα από καθηγητή Θρησκευτικών
Ρατσιστικές αναφορές σχετικά με τους πρόσφυγες που φτάνουν στην Ελλάδα φέρεται να έκανε καθηγητής θρησκευτικών σε Γυμνάσιο του Κιάτου, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει γονέας σε επιστολή του στην «Εφ.Συν.». Ο γονέας...
Ρατσιστικό μάθημα από καθηγητή Θρησκευτικών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας