• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.9°C / 31.2°C
    1 BF
    30%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 24.1°C / 29.4°C
    0 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.2°C / 30.9°C
    3 BF
    43%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 24.7°C
    0 BF
    56%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    2 BF
    49%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 24.0°C / 28.7°C
    2 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.4°C / 25.1°C
    1 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.6°C / 30.8°C
    2 BF
    30%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 28.6°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    50%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 27.9°C
    4 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    2 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 27.4°C
    2 BF
    57%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.5°C / 27.7°C
    1 BF
    38%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    29°C 23.5°C / 30.7°C
    0 BF
    34%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.8°C / 28.2°C
    2 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.1°C / 31.4°C
    2 BF
    34%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.8°C / 28.3°C
    2 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.7°C / 29.5°C
    1 BF
    81%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    1 BF
    36%
Η «κανονικότητα» στα σχολεία με πάνω από 10.000 κενά εκπαιδευτικών
EUROKINISSI

Η «κανονικότητα» στα σχολεία με πάνω από 10.000 κενά εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου αναμένεται να γίνει η νέα φάση των προσλήψεων αναπληρωτών. Κατά την προηγούμενη φάση, που έγινε στις 5 Σεπτεμβρίου, είχαμε 20.600 προσλήψεις στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια και την Ειδική Αγωγή. Παρόλα αυτά στις περισσότερες περιοχές η κάλυψη των κενών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έγινε σε ποσοστά 30%-40%. Είχαν δηλωθεί περίπου 4.600 κενά στη Δευτεροβάθμια και καλύφθηκαν τα 1.719 με αποτέλεσμα πάνω από 60% των αρχικών κενών να παραμένουν χωρίς κάλυψη, ενώ και στα Μουσικά Σχολεία δεν είχαμε καμία πρόσληψη.

Τα νεότερα δεδομένα παρουσιάζουν μια σοβαρή αύξηση των κενών στα σχολεία. Τα κενά που έχουν δηλωθεί από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για τη Γενική Παιδεία είναι 3.800. Παράλληλα υπάρχουν και 26.500 ώρες που αντιστοιχούν σε κενά για τα Μουσικά Σχολεία. Στην Ειδική Αγωγή υπάρχουν περίπου 1.500 κενά κυρίως σε Τμήματα Ένταξης και σε Παράλληλη Στήριξη. Την ίδια στιγμή και η ΔΟΕ μιλά για πάνω από 4.200 κενά στην Πρωτοβάθμια. Συνολικά δύο εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων σε όλη την Εκπαίδευση έχουμε μια «κανονικότητα» στη λειτουργία των σχολικών μονάδων που μεταφράζεται σε πάνω από 10.000 λειτουργικά κενά! Σε αρκετές περιοχές της χώρας δεν διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.

Με βάση την ενημέρωση των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, κατά την Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όλες σχεδόν της περιοχές της χώρας.

Ενδεικτικά στην Κρήτη τα λειτουργικά κενά στη Γενική και Ειδική Αγωγή προσεγγίζουν τα 700, στο Νότιο Αιγαίο ξεπερνούν τα 550, στο Βόρειο Αιγαίο είναι πάνω από 250 ενώ και στην Αττική τα λειτουργικά κενά στη Γενική και Ειδική Αγωγή ξεπερνούν τα 600. Την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη έχουμε πάνω από 250 κενά σε Γενική και Ειδική Αγωγή, στην Εύβοια 110, στην Κορινθία και στη Μαγνησία 100. Μπροστά στην κατάσταση αυτή, η πολιτική ηγεσία πέρα από τις επικοινωνιακές διακηρύξεις καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα το σοβαρό αυτό ζήτημα.

Να υπενθυμίσουμε ότι η προηγούμενη σχολική χρονιά έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση 9.578 στη Δευτεροβάθμια με 2.500 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω παραίτησης ενώ τη δεκαετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 36.000 αποχωρήσεις από όλη την Εκπαίδευση. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά έχουν ήδη εξασφαλιστεί 37.000 πιστώσεις για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Η Περιφέρεια Αττικής, η Κεντρική Μακεδονία, η Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά προσλήψεων αναπληρωτών.

Δυστυχώς παρά τα στοιχεία αυτά, η πολιτική ηγεσία μεταθέτει τους μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση από το 2021 και μετά. Παράλληλα έχει τονιστεί ότι οι διορισμοί θα γίνουν αφού πρώτα γίνει καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών και των κενών, των δημογραφικών εξελίξεων, των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων και φυσικά των δημοσιονομικών περιθωρίων. Σε κάθε ευκαιρία μάλιστα, τονίζεται ότι δεν βρέθηκαν πιστώσεις στον προϋπολογισμό του 2019 για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση που προβλέπονταν για το 2020 και το 2021.Τέλος σχετικά με τους 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή που βρίσκονται σε εξέλιξη μέσω ΑΣΕΠ, η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020.

* Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Υπουργείου Παιδείας (ΚΥΣΔΕ)

ΑΠΟΨΕΙΣ
Λατινικά και αρχαιομανία
Η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας επανέφερε στο προσκήνιο τα Λατινικά. Μια κίνηση ξεκάθαρα πολιτική και πολύ λιγότερο εκπαιδευτική.
Λατινικά και αρχαιομανία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το brain drain στο σκοιλ ελικικού
Όμως, το να κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ τη ΝΔ είναι το λιγότερο υποκριτικό καθώς κι εκείνος, όταν είχε τη διακυβέρνηση της χώρας, δεν προσπάθησε να ανακόψει τη μετανάστευση νέων Ελλήνων επιστημόνων, το brain drain.
Από το brain drain στο σκοιλ ελικικού
ΑΠΟΨΕΙΣ
10+1 χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο
Μέσα στην πανδημία και ενώ το κύριο μέλημα όλων είναι πώς θα επανέλθουμε στην κανονικότητα του σχολείου, πώς θα αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, τι θα γίνει με την ύλη, τι θα γίνει στο σχολείο το...
10+1 χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αδηλες δράσεις, πολιτικές αντιδράσεις
Η συνθετότητα και η πολυπλοκότητα των σύγχρονων εκπαιδευτικών ζητημάτων απαιτούν διεπιστημονική, συλλογική προσέγγιση, που δύσκολα μπορεί ένα μονοπρόσωπο όργανο να υπηρετήσει.
Αδηλες δράσεις, πολιτικές αντιδράσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ας μιλήσουμε για το «Νέο» Λύκειο
Είναι καλό να ανοίξει ο διάλογος για το εξεταστικό σύστημα που είναι έτοιμο προς ψήφιση, προκειμένου να ενημερωθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, και να μελετηθούν κάποια από τα δεδομένα που έχουμε στα...
Ας μιλήσουμε για το «Νέο» Λύκειο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ιστορία ενός «προμελετημένου εγκλήματος»
Σε παλαιότερα άρθρα μου και επιστολές προς τους αρμοδίους του υπουργείου Παιδείας και δημοσιευμένα στον ηλεκτρονικό, ημερήσιο και περιοδικό Τύπο («Alfavita», «Το Ποντίκι», «Φιλολογική»), είχα εκφράσει την...
Η ιστορία ενός «προμελετημένου εγκλήματος»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας