Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ν. Σαντορινιός: Λήγουν οι συμβάσεις των άγονων γραμμών και η κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα

Νεκτάριος Σαντορινιός 

ΕΦ.ΣΥΝ.

Ν. Σαντορινιός: Λήγουν οι συμβάσεις των άγονων γραμμών και η κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα

  • A-
  • A+

«Η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με πυροτεχνήματα και ευχές» σημειώνει σε παρέμβασή του ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη για την αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας.

Ο Ν.Σαντορινιός τονίζει ότι «οι μεγαλοστομίες για αύξηση του προϋπολογισμού δεν είναι τίποτα άλλο από την αύξηση που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει για την κάλυψη του επιπλέον το κόστους των νέων καυσίμων ακτοπλοΐας (0,5% περιεκτικότητα σε θείο), μια αύξηση που άγγιζε τα 10 εκ. Τα επιπλέον 30 εκατομμύρια που εξαγγέλθηκαν, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε για την προσέλκυση νέων πλοίων κατηγορίας 1 (δηλαδή νέα πλοία),για όσους πράγματι γνωρίζουν τα ζητήματα της ακτοπλοΐας, αποτελεί επικοινωνιακό πυροτέχνημα» και εξηγεί:

«Ο στόλος των πλοίων στη χώρα μας είναι καταγεγραμμένος και δεδομένος και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, δεν υπάρχουν αρκετά νέα πλοία (κατηγορίας 1) για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των άγονων γραμμών. Πολλές φορές έχει υπογραμμισθεί ότι το πρόβλημα των άγονων γραμμών, δεν ήταν τόσο θέμα προϋπολογισμού, αλλά η έλλειψη νέων πλοίων ή και υπαρχόντων πλοίων που όμως να μπορούν να προσεγγίσουν τα νησιωτικά ελληνικά λιμάνια. Για αυτό το λόγο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διαβουλεύτηκε, σχεδίασε και αποτύπωσε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, με τη μορφή νομοσχεδίου, που εισήγαγε αλλαγές στο πλαίσιο των αναθέσεων δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) και η οποία ήταν ήδη κατατεθειμένη στην γενική γραμματεία της κυβέρνησης, πριν τις εκλογές, προβλέποντας μέσω της δυνατότητας σύναψης πολυετών συμβάσεων και της συνεργασίας με την ΕΕ, να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή νέων πλοίων».

Επίσης σχολιάζει ότι κανείς δεν ενημέρωσε τους πολίτες πότε προτίθεται το υπουργείο να βγάλει τις προκηρύξεις του διαγωνισμού των άγονων γραμμών. «Σε 40 μέρες από σήμερα η πλειονότητά των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές λήγουν και ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη νέα δρομολογιακή περίοδο που βρίσκεται προ πυλών, αρχίζοντας από 1η Νοεμβρίου 2019. Με δεδομένο, δε, ότι ο διαγωνισμός είναι διεθνής, είναι απολύτως σίγουρο ότι οι διαγωνισμοί δεν θα ολοκληρωθούν έγκαιρα, οδηγώντας σε έκτακτες λύσεις απευθείας αναθέσεων. Αν δεν προχωρήσουν έγκαιρα οι συμβάσεις, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν θα μπορούν να πουλήσουν εισιτήρια για τους καλοκαιρινούς μήνες, προκαλώντας πλήγμα στις κρατήσεις των νησιών και δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην συνδεσιμότητά τους, αποτελώντας ένα πρωτοφανές πρόβλημα που διαταράσσει την κανονικότητα, αφού επί τη θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, οι διαδικασίες προκήρυξης ολοκληρώνονταν από τις αρχές Ιουλίου κιόλας» συμπληρώνει.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
Το κυβερνητικό φιάσκο της Σαμοθράκης τον Αύγουστο και οι παρενέργειές του, υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στις άγονες γραμμές • Aύξηση της χρηματοδότησης κατά 45%...
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη
Να κινήσουν τις διαδικασίες οριστικής λύσης για την ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη ζητεί από την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός.
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «Αρτεμις» σαλπάρει για Σαμοθράκη
Το επιβατηγό-οχηματαγωγό της εταιρείας Hellenic Seaways θα δρομολογηθεί από τη Δευτέρα 26 Αυγούστου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές θα προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Το «Αρτεμις» σαλπάρει για Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητείται άμεσα πλοίο για τη Σαμοθράκη
Προκήρυξη από το υπουργείο Ναυτιλίας για να καλυφθεί η σύνδεση με Αλεξανδρούπολη έως το τέλος Οκτωβρίου. Ετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για όλες τις άγονες γραμμές.
Ζητείται άμεσα πλοίο για τη Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανω-κάτω οι άγονες γραμμές
Εκπτωτη κηρύχτηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας η εταιρεία τού «ΣΑΟΣ ΙΙ» που προξένησε αφάνταστη ταλαιπωρία στη Σαμοθράκη παραμονές του Δεκαπενταύγουστου ● Δρομολογείται και πάλι από σήμερα στο νησί του Βόρειου...
Ανω-κάτω οι άγονες γραμμές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλείνει μία «τρύπα» και ανοίγει δεκατέσσερις
Μετά το πρωτοφανές χάος που δημιουργήθηκε στη Σαμοθράκη λόγω του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα άλλο μέτωπο διαμαρτυριών, αυτή τη φορά στις Κυκλάδες.
Κλείνει μία «τρύπα» και ανοίγει δεκατέσσερις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας