Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μύδροι κατά Κεραμέως από Φίλη για τη σημαία
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μύδροι κατά Κεραμέως από Φίλη για τη σημαία

  • A-
  • A+

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Παιδείας στη δημόσια τηλεόραση, κατά τη διάρκεια των οποίων επανέλαβε τη γνωστή πλέον επιδίωξή της να κρατάνε τη σημαία αποκλειστικά και μόνο οι «άριστοι» –βάσει της θεώρησης της δεξιάς παράταξης– ακόμη και όταν πρόκειται για παιδιά Δημοτικού, ο τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Α’ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, απαντά με πολύ ουσιαστικές επισημάνσεις.

Από τη μία η Νίκη Κεραμέως αποφάσιζε να συμμορφωθεί με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και να πάψει εφεξής να αναγράφεται το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας, μια απόφαση που επικροτήθηκε και από την αντιπολίτευση, και από την άλλη έσπευδε να... καθησυχάσει την υπερσυντηρητική πλευρά της Ν.Δ., επαναλαμβάνοντας ότι μόνο οι άριστοι θα κρατούν τη σημαία.

«Για μας το ζήτημα της σημαίας έχει να κάνει με το εξής: θεωρούμε ότι θα πρέπει να περάσουμε ένα μήνυμα προσπάθειας, ένα μήνυμα του να προσπαθεί κάθε μαθητής κάθε μέρα να ξεπερνάει τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό είναι το νόημα της συζήτησης. Εχουμε ανακοινώσει ότι εφεξής στα δημοτικά σχολεία τη σημαία θα την κρατάει αυτός ο οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο» δήλωσε η υπουργός στην ΕΡΤ.

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τη διάταξη του τέως υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στο Π.Δ. 79/17: «Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ’ τάξης. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης».

Ο Νίκος Φίλης τονίζει ότι ένα Προεδρικό Διάταγμα δεν καταργείται με υπουργικές εγκυκλίους και δηλώσεις, αλλά με νέο Π.Δ. ή με διάταξη νόμου, προκαλώντας μάλιστα την υπουργό Παιδείας να φέρει στη Βουλή μια τέτοια ρύθμιση.

«Θα είναι μια πολύ αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συζήτηση στη Βουλή, όπου η Ν.Δ. θα προσέλθει με παιδαγωγικά επιχειρήματα βγαλμένα από τα σεντούκια της παλιάς ΕΡΕ του ‘50, όπως αυτά για τους “ιεροδιδασκάλους” και τον “εθνικό χαρακτήρα” του μαθήματος της ιστορίας.

»Προς το παρόν, οι σημαιοφόροι, ενόψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ όλων των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει.

»Οτιδήποτε διαφορετικό θα είναι παράνομο. Ας το έχουν αυτό υπόψη τους τόσο η κυρία υπουργός όσο και οι μηχανισμοί της ακροδεξιάς και της Ν.Δ. που καραδοκούν σε διάφορα κέντρα και παράκεντρα του εκπαιδευτικού μηχανισμού» υποστηρίζει ο Νίκος Φίλης.

Μάλιστα ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με μια σειρά ερωτήματα –περισσότερο ρητορικά, θα έλεγε κανείς– ξετυλίγει την αδυναμία του επιχειρήματος περί αρίστων και μη:

«Αν οι διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα και την ιθαγένεια είναι ανεπίτρεπτες και σωστά τις κατάργησε η κ. Κεραμέως, συμμορφούμενη με την απόφαση της ΑΠΔΠΧ, γιατί, ως προς τη σημαία, είναι ανεκτές οι διακρίσεις; Στο όνομα ποιας υπέρτατης αρχής; Της περίφημης και τόσο κακοποιημένης από τη Ν.Δ. “αριστείας”; Είναι μόνο οι “άριστοι” που θα κληθούν να υπερασπιστούν και να κρατήσουν ψηλά τη σημαία αν χρειαστεί ή όλοι ανεξαιρέτως οι σημερινοί μαθητές και μαθήτριες; Και μπορεί το εθνικό σύμβολο που ενώνει όλους τους Ελληνες να μετατρέπεται σε έπαθλο και αιτία διαχωρισμών στα σχολεία για το ποιος δικαιούται και ποιος όχι να κρατά τη σημαία; Δεν υπάρχουν άλλοι, πολύ πιο πρόσφοροι τρόποι να επαινείται η προσπάθεια;».

Κλήρωση ξανά

EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Τέλος, με μια αριστοτεχνική ντρίμπλα, ο Νίκος Φίλης αποδομεί πλήρως το επιχείρημα της Νίκης Κεραμέως φέρνοντάς την μάλιστα απέναντι στην ευθύνη μιας τέτοιας αντιπαιδαγωγικής πρακτικής.

«Γνωρίζει ότι στη θέση της τρισκατάρατης κλήρωσης του ΣΥΡΙΖΑ θα υποχρεωθεί να φέρει και η ίδια κλήρωση μεταξύ των “αρίστων”, που σε πάμπολλες περιπτώσεις αφορούν ακόμη και το 90% των μαθητών, δεδομένου ότι η εκπαιδευτική αριστεία περιλαμβάνει τόσο τους μαθητές με “Αριστα 10” όσο και τους μαθητές με “Αριστα 9”;

»Αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σημασία της διάκρισης, για παράδειγμα, σε μια τάξη 20 παιδιών σε βάρος των δύο ή τριών μαθητών που δεν θα συμμετάσχουν στην κλήρωση έναντι των υπολοίπων 17 ή 18 που θα συμμετάσχουν; Συνεπώς, η κυρία υπουργός όχι μόνο δεν θα καταργήσει την κλήρωση, αλλά, αντίθετα, θα την αντικαταστήσει με… κλήρωση δικής της εμπνεύσεως, για να βρεθεί όχι ο “άριστος των αρίστων”, αλλά ο “τυχερός άριστος”!

»Δηλαδή, όπως και με τις Πρέσπες και άλλα θέματα, η Ν.Δ. θα υποχρεωθεί, τελικά, να τηρήσει και να “τιμήσει” την κλήρωση για τη σημαία, καταφέρνοντας μόνο και μόνο να αποκλείσει και στιγματίσει μια μειοψηφία μικρών παιδιών της έκτης δημοτικού που λαμβάνουν βαθμό κάτω από 9», τονίζει ο βουλευτής στην ανακοίνωσή του.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία
Μία πρόγευση των όσων ακολουθήσουν έδωσε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κολλημένη με τους άριστους σημαιοφόρους η Κεραμέως
Παρά τις αντίθετες προβλέψεις των νόμων και τη νομολογία του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας ζήτησε με εγκύκλιο από τις διοικήσεις των σχολείων να μην κάνουν κλήρωση για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Επιλεκτική...
Κολλημένη με τους άριστους σημαιοφόρους η Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποβαθμίζεται η εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η μεταφορά της εποπτείας της Διεύθυνσης Ιδ. Εκπαίδευσης από την υπ. Παιδείας στη Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής ερμηνεύεται ως κλείσιμο του ματιού για εργοδοτικές αυθαιρεσίες.
Υποβαθμίζεται η εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι απαντά ο Κώστας Γαβρόγλου στον Νίκο Φίλη
Ολοκληρώθηκε χθες η τέταρτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με τη δεύτερη ανάγνωση των άρθρων του Σχεδίου Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Οι εκπρόσωποι των κομμάτων έθεσαν...
Τι απαντά ο Κώστας Γαβρόγλου στον Νίκο Φίλη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ριζικές αλλαγές στα Θρησκευτικά που εισάγονται από φέτος
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών (Π.Σ.) όλων των σχολικών βαθμίδων που εφαρμόζει φέτος το υπουργείο Παιδείας φέρνει ριζικές αλλαγές στα Θρησκευτικά, με τους διδάσκοντες να αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη...
Οι ριζικές αλλαγές στα Θρησκευτικά που εισάγονται από φέτος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι θέσεις των κομμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση
Η «Εφ.Συν.» ζήτησε τις απόψεις των κομμάτων του Κοινοβουλίου για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και ειδικά για το άρθρο 28. Οπως προκύπτει, η Ν.Δ. θα το καταψηφίσει, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι...
Οι θέσεις των κομμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας