Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μύδροι κατά Κεραμέως από Φίλη για τη σημαία
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μύδροι κατά Κεραμέως από Φίλη για τη σημαία

  • A-
  • A+

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Παιδείας στη δημόσια τηλεόραση, κατά τη διάρκεια των οποίων επανέλαβε τη γνωστή πλέον επιδίωξή της να κρατάνε τη σημαία αποκλειστικά και μόνο οι «άριστοι» –βάσει της θεώρησης της δεξιάς παράταξης– ακόμη και όταν πρόκειται για παιδιά Δημοτικού, ο τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Α’ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, απαντά με πολύ ουσιαστικές επισημάνσεις.

Από τη μία η Νίκη Κεραμέως αποφάσιζε να συμμορφωθεί με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και να πάψει εφεξής να αναγράφεται το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας, μια απόφαση που επικροτήθηκε και από την αντιπολίτευση, και από την άλλη έσπευδε να... καθησυχάσει την υπερσυντηρητική πλευρά της Ν.Δ., επαναλαμβάνοντας ότι μόνο οι άριστοι θα κρατούν τη σημαία.

«Για μας το ζήτημα της σημαίας έχει να κάνει με το εξής: θεωρούμε ότι θα πρέπει να περάσουμε ένα μήνυμα προσπάθειας, ένα μήνυμα του να προσπαθεί κάθε μαθητής κάθε μέρα να ξεπερνάει τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό είναι το νόημα της συζήτησης. Εχουμε ανακοινώσει ότι εφεξής στα δημοτικά σχολεία τη σημαία θα την κρατάει αυτός ο οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο» δήλωσε η υπουργός στην ΕΡΤ.

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τη διάταξη του τέως υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στο Π.Δ. 79/17: «Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ’ τάξης. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης».

Ο Νίκος Φίλης τονίζει ότι ένα Προεδρικό Διάταγμα δεν καταργείται με υπουργικές εγκυκλίους και δηλώσεις, αλλά με νέο Π.Δ. ή με διάταξη νόμου, προκαλώντας μάλιστα την υπουργό Παιδείας να φέρει στη Βουλή μια τέτοια ρύθμιση.

«Θα είναι μια πολύ αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συζήτηση στη Βουλή, όπου η Ν.Δ. θα προσέλθει με παιδαγωγικά επιχειρήματα βγαλμένα από τα σεντούκια της παλιάς ΕΡΕ του ‘50, όπως αυτά για τους “ιεροδιδασκάλους” και τον “εθνικό χαρακτήρα” του μαθήματος της ιστορίας.

»Προς το παρόν, οι σημαιοφόροι, ενόψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ όλων των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει.

»Οτιδήποτε διαφορετικό θα είναι παράνομο. Ας το έχουν αυτό υπόψη τους τόσο η κυρία υπουργός όσο και οι μηχανισμοί της ακροδεξιάς και της Ν.Δ. που καραδοκούν σε διάφορα κέντρα και παράκεντρα του εκπαιδευτικού μηχανισμού» υποστηρίζει ο Νίκος Φίλης.

Μάλιστα ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με μια σειρά ερωτήματα –περισσότερο ρητορικά, θα έλεγε κανείς– ξετυλίγει την αδυναμία του επιχειρήματος περί αρίστων και μη:

«Αν οι διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα και την ιθαγένεια είναι ανεπίτρεπτες και σωστά τις κατάργησε η κ. Κεραμέως, συμμορφούμενη με την απόφαση της ΑΠΔΠΧ, γιατί, ως προς τη σημαία, είναι ανεκτές οι διακρίσεις; Στο όνομα ποιας υπέρτατης αρχής; Της περίφημης και τόσο κακοποιημένης από τη Ν.Δ. “αριστείας”; Είναι μόνο οι “άριστοι” που θα κληθούν να υπερασπιστούν και να κρατήσουν ψηλά τη σημαία αν χρειαστεί ή όλοι ανεξαιρέτως οι σημερινοί μαθητές και μαθήτριες; Και μπορεί το εθνικό σύμβολο που ενώνει όλους τους Ελληνες να μετατρέπεται σε έπαθλο και αιτία διαχωρισμών στα σχολεία για το ποιος δικαιούται και ποιος όχι να κρατά τη σημαία; Δεν υπάρχουν άλλοι, πολύ πιο πρόσφοροι τρόποι να επαινείται η προσπάθεια;».

Κλήρωση ξανά

EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Τέλος, με μια αριστοτεχνική ντρίμπλα, ο Νίκος Φίλης αποδομεί πλήρως το επιχείρημα της Νίκης Κεραμέως φέρνοντάς την μάλιστα απέναντι στην ευθύνη μιας τέτοιας αντιπαιδαγωγικής πρακτικής.

«Γνωρίζει ότι στη θέση της τρισκατάρατης κλήρωσης του ΣΥΡΙΖΑ θα υποχρεωθεί να φέρει και η ίδια κλήρωση μεταξύ των “αρίστων”, που σε πάμπολλες περιπτώσεις αφορούν ακόμη και το 90% των μαθητών, δεδομένου ότι η εκπαιδευτική αριστεία περιλαμβάνει τόσο τους μαθητές με “Αριστα 10” όσο και τους μαθητές με “Αριστα 9”;

»Αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σημασία της διάκρισης, για παράδειγμα, σε μια τάξη 20 παιδιών σε βάρος των δύο ή τριών μαθητών που δεν θα συμμετάσχουν στην κλήρωση έναντι των υπολοίπων 17 ή 18 που θα συμμετάσχουν; Συνεπώς, η κυρία υπουργός όχι μόνο δεν θα καταργήσει την κλήρωση, αλλά, αντίθετα, θα την αντικαταστήσει με… κλήρωση δικής της εμπνεύσεως, για να βρεθεί όχι ο “άριστος των αρίστων”, αλλά ο “τυχερός άριστος”!

»Δηλαδή, όπως και με τις Πρέσπες και άλλα θέματα, η Ν.Δ. θα υποχρεωθεί, τελικά, να τηρήσει και να “τιμήσει” την κλήρωση για τη σημαία, καταφέρνοντας μόνο και μόνο να αποκλείσει και στιγματίσει μια μειοψηφία μικρών παιδιών της έκτης δημοτικού που λαμβάνουν βαθμό κάτω από 9», τονίζει ο βουλευτής στην ανακοίνωσή του.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σύγκρουση Κεραμέως - Φίλη πριν απ' την ψηφοφορία του ν/σ για την ιδιωτική εκπαίδευση
Έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση, το οποίο ψηφίζεται αύριο, Τρίτη, στην Ολομέλεια της...
Σύγκρουση Κεραμέως - Φίλη πριν απ' την ψηφοφορία του ν/σ για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολεμική πανικού από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων
Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) πετάει την μπάλα στην εξέδρα, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι χρηματοδοτεί την ΟΙΕΛΕ, τη συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Πολεμική πανικού από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
Στα κάγκελα οι εκπαιδευτικοί με το νομοθέτημα που ελαστικοποιεί περαιτέρω τις εργασιακές τους σχέσεις, νομιμοποιώντας τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους.
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Κεραμέως αντιγράφει Αρβανιτόπουλο για την ιδιωτική εκπαίδευση
Από τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο εργατικό δίκαιο και άρα απελευθέρωση των απολύσεων.
Η Κεραμέως αντιγράφει Αρβανιτόπουλο για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κεραμέως, κάνε το σταυρό σου, δεν θα περάσει το δικό σου»
Δυναμική διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή από εκπαιδευτικούς, για τρίτη φορά μέσα στην εβδομάδα, κατά των σχεδιαζόμενων αλλαγών του υπουργείου Παιδείας για κατάργηση των μαθημάτων Τέχνης και των Κοινωνικών...
«Κεραμέως, κάνε το σταυρό σου, δεν θα περάσει το δικό σου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά όχι για όλους
Από το 3ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδελφείας θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, σήμερα, στις 14.00, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά όχι για όλους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας