Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
EUROKINISSI-ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ

Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»

  • A-
  • A+
Προβλέπει άνοιγμα του δικτύου και σε άλλες εταιρείες και απελευθέρωση επιβατικών δρομολογίων

Την απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και για τα επιβατικά δρομολόγια από τα μέσα Ιουνίου 2020 προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που θα βρίσκεται σε διαβούλευση έως τις 26 Σεπτεμβρίου. 

Το άνοιγμα του δικτύου και σε άλλες εταιρείες, πέρα από την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διέπεται από τις κοινοτικές Οδηγίες που περιλαμβάνουν επίσης μέτρα για τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών δικτύων για όλες της ευρωπαϊκές χώρες. Οι διατάξεις του εξαιρούν τα δίκτυα μετρό και τραμ.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας θα εξακολουθεί να βρίσκεται στην ιδιοκτησία του δημόσιου ΟΣΕ, αλλά η ενοικίασή του από ενδιαφερόμενους ομίλους για τη χρήση του σε καθορισμένα χρονικά όρια θα γίνεται με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που έχει συγκροτηθεί από το 2012 και εγκρίνει τις αιτήσεις για μίσθωση από ιδιώτες για εμπορευματικές μεταφορές, που έχουν απελευθερωθεί από τα τέλη του 2016.

Το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνει επίσης μέτρα για την ασφάλεια των μετακινήσεων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
Στο αρχείο έθεσαν οι Βρυξέλλες τον φάκελο με παλαιότερες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ, ανοίγοντας στην ουσία τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταβίβαση του 100% στη Ferrovie Dello...
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα
Η Τρίτη φαίνεται ότι θα είναι η καθοριστική ημέρα για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά τη χθεσινή, μάλλον προβληματική εξέλιξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της. Στις 12 του μηνός αναμένεται να...
Δίδυμος διαγωνισμός για τρένα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
Τέσσερις ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν χθες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Πρόκειται για έκταση 1.650 στρεμμάτων, δίπλα σε αυτή των 600...
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
​Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση του ΟΣΕ για να προλάβουν κάποιες από τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ». Πρόκειται για την αξιοποίηση του ακινήτου των 1.450...
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέοι «παίκτες» στις ράγες
Με την απελευθέρωση της αγοράς και των επιβατικών μεταφορών στον σιδηρόδρομο, παλαιά και καινούργια σχήματα ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά και στα επιβατικά δρομολόγια. Ανάμεσά τους και φορείς του Δημοσίου...
Νέοι «παίκτες» στις ράγες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας