Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Εθνικό σύμβολο η σημαία, όχι έπαθλο, ούτε φορέας διχασμού και διακρίσεων»

Νίκος Φίλης

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

«Εθνικό σύμβολο η σημαία, όχι έπαθλο, ούτε φορέας διχασμού και διακρίσεων»

  • A-
  • A+

Απόπειρα εξευμενισμού της ακροδεξιάς πτέρυγας της Νέας Δημοκρατίας και των σκοτεινών εθνικιστικών κύκλων, που την επέκριναν γιατί συμμορφώθηκε με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για το θρήσκευμα, αποδίδει ο Νίκος Φίλης στη Νίκη Κεραμέως και την απόφασή της να επαναφέρει το θέμα της σημαίας στις παρελάσεις.

Όπως τονίζει με δήλωσή του ο βουλευτής και πρώην υπουργός Παιδείας, «η σημαία είναι το εθνικό σύμβολο όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων, όχι έπαθλο επιδόσεων και φορέας διχασμού και διακρίσεων».

«Ένα στιγμιαίο διάλειμμα ανάμεσα στο έργο για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την επαναφορά αυταρχικών και αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων, φαίνεται ότι ήταν η χθεσινή, θετική όπως τη χαρακτηρίσαμε,  απόφαση  της υπουργού Παιδείας να συμμορφωθεί με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ)  στο θέμα της μη αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα απολυτήρια. Η κυρία Κεραμέως, παρ` ό, τι την είχαμε προειδοποιήσει να μην το κάνει, έσπευσε, στη συνέχεια,  άρον άρον στην ΕΡΤ με σκοπό να μεταβάλλει τις εντυπώσεις και να εξευμενίσει την ακροδεξιά του κόμματός της και εκείνους τους σκοταδιστικούς και εθνικιστικούς κύκλους που χθες της άσκησαν κριτική για την απόφασή της. 

»Απευθύνθηκε, λοιπόν, για μια ακόμη φορά στα συντηρητικά ανακλαστικά και στα αναχρονιστικά ένστικτα αυτού του κόσμου, επαναφέροντας τη συζήτηση για τους σημαιοφόρους στα σχολεία,  για να διαβεβαιώσει ότι “εφεξής στα Δημοτικά Σχολεία, τη σημαία θα την κρατάει αυτός  οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο” κι όχι αυτός/η που θα κληρωθεί μεταξύ όλων των μαθητών, όπως προβλέπει “ο εχθρός της αριστείας” ΣΥΡΙΖΑ.

»Ας κάνει λίγο κράτει στις διαβεβαιώσεις της η φέρελπις υπουργός. Και, επειδή, ουκ ολίγες φορές αυτούς τους δυόμιση μήνες συνελήφθη ανέτοιμη  και συμπεριφέρθηκε επιπόλαια, εκτιμούμε ότι και σε αυτό το ζήτημα θα υποχρεωθεί τελικά είτε να συμμορφωθεί στα ισχύοντα επί ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας στροφή 180 μοιρών, είτε να κάνει μια ογκώδη τρύπα στο νερό. 
Και εξηγούμαστε:

1. Γνωρίζει η κυρία υπουργός και υπό τη νομική της ιδιότητα, ότι τα Προεδρικά Διατάγματα (όπως το ΠΔ 79/17) που ρυθμίζει τα σχετικά με τη σημαία, δεν καταργούνται με δηλώσεις στην τηλεόραση, ούτε με υπουργικές εγκυκλίους, αλλά, με νέο ΠΔ ή με διάταξη νόμου; Προτίθεται, να φέρει τέτοια ρύθμιση; Ας το κάνει! Θα είναι μια πολύ αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συζήτηση στη Βουλή, όπου η ΝΔ θα προσέλθει με παιδαγωγικά επιχειρήματα βγαλμένα από τα σεντούκια της παλιάς ΕΡΕ του `50, όπως αυτά για τους {ιεροδιδασκάλους” και τον “εθνικό χαρακτήρα” του μαθήματος της ιστορίας. Προς το παρόν, οι σημαιοφόροι εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ ΟΛΩΝ των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει. Ο, τιδήποτε διαφορετικό, θα είναι παράνομο. Ας το έχουν αυτό υπόψη τους,  τόσο η κυρία υπουργός όσο και οι μηχανισμοί της ακροδεξιάς και της ΝΔ που καραδοκούν σε διάφορα κέντρα και παράκεντρα του εκπαιδευτικού μηχανισμού.   

2. Αν οι διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα και την ιθαγένεια είναι ανεπίτρεπτες και σωστά τις κατήργησε η κυρία Κεραμέως, συμμορφούμενη με την απόφαση της ΑΠΔΠΧ, γιατί, ως προς τη σημαία, είναι ανεκτές οι διακρίσεις; Στο όνομα ποιας υπέρτατης αρχής; Της περίφημης και τόσο κακοποιημένης από τη ΝΔ “αριστείας”; Είναι μόνο οι “άριστοι” που θα κληθούν να υπερασπιστούν και να κρατήσουν ψηλά τη σημαία αν χρειαστεί ή όλοι ανεξαιρέτως οι σημερινοί μαθητές και μαθήτριες; Και μπορεί το εθνικό σύμβολο που ενώνει όλους τους Έλληνες να μετατρέπεται σε έπαθλο και αιτία διαχωρισμών στα σχολεία για το ποιος δικαιούται και ποιος όχι να κρατά τη σημαία; Δεν υπάρχουν άλλοι πολύ πιο πρόσφοροι τρόποι να επαινείται η προσπάθεια; 

3. Γνωρίζει  ότι στη θέση της τρισκατάρατης κλήρωσης του ΣΥΡΙΖΑ θα υποχρεωθεί να φέρει και η ίδια κλήρωση μεταξύ των “αρίστων”, που σε πάμπολλες περιπτώσεις αφορούν ακόμη και το 90% των μαθητών, δεδομένου ότι η εκπαιδευτική αριστεία περιλαμβάνει τόσο τους μαθητές με “Άριστα 10” όσο και τους μαθητές με “Άριστα 9”; Αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σημασία της διάκρισης, για παράδειγμα,  σε μια τάξη 20 παιδιών σε βάρος των δύο ή τριών μαθητών που δεν θα συμμετάσχουν  στην κλήρωση έναντι των υπολοίπων 17 ή 18 που θα συμμετάσχουν; 

»Συνεπώς, η κυρία υπουργός όχι μόνο δεν θα καταργήσει την κλήρωση, αλλά, αντίθετα, θα την αντικαταστήσει με…κλήρωση δικής της εμπνεύσεως για να βρεθεί όχι ο “άριστος των αρίστων”, αλλά ο “τυχερός άριστος”! Δηλαδή, όπως και με τις Πρέσπες και άλλα θέματα, η Ν.Δ. θα υποχρεωθεί, τελικά, να τηρήσει και να “τιμήσει” την κλήρωση για τη σημαία, καταφέρνοντας μόνο και μόνο να αποκλείσει και στιγματίσει  μια  μειοψηφία μικρών παιδιών της έκτης δημοτικού που λαμβάνουν βαθμό κάτω από 9. Σπουδαίο κατόρθωμα κυρία υπουργέ! “Άριστα”! 

»Ο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο στο θέμα των σημαιοφόρων όσο και σε άλλα θέματα, πρόταξε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά επιχειρήματα λόγους και όχι ιδεολογικούς ή ιδεοληπτικούς λόγους και με τη ρύθμιση για τη σημαία  πέτυχε να εξυψώσει το εθνικό  σύμβολο στη συνείδηση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και να μην το καταστήσει έπαθλο επιδόσεων και φορέα διχασμού και διακρίσεων, ακόμη  και προστριβών στα σχολεία. Οι δάσκαλοι αποφορτίστηκαν από το βάρος πιέσεων, που πολλές φορές ασκούνταν με έντονο τρόπο από ορισμένους γονείς για καλύτερη βαθμολογία προκειμένου ο γιος ή η κόρη να γίνουν σημαιοφόροι. 

»Επανήλθε και με αυτό το μέτρο η ηρεμία και η κανονικότητα στα σχολεία. Μια ηρεμία και μια κανονικότητα που δεν ταιριάζει –το ξέρουμε αυτό- σε μια ρεβανστική – ριζοσπαστική και επιθετική νέα δεξιά, που έχει στόχο την εισβολή του αυταρχισμού, του “νόμου και της τάξης” στα σχολεία, ταυτόχρονα,  με την υποβάθμιση, τη συκοφάντηση και τελικά την πλήρη αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. Σε αυτή την  επίθεση που επιχειρείται εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης  και η οποία προβλέπεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ θα αντιταχθεί με όλες του τις δυνάμεις».

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Κάμερες τέλος - σειρά έχει το πολυνομοσχέδιο
Ικανοποίηση μετά την αναδίπλωση, έστω και την τελευταία στιγμή, του υπουργείου Παιδείας, στο θέμα της χρήσης μέσων βιντεοσκόπησης στη διάρκεια των μαθημάτων μέσω ίντερνετ, εκφράζουν οι αρμόδιοι τομεάρχες του...
ΣΥΡΙΖΑ: Κάμερες τέλος - σειρά έχει το πολυνομοσχέδιο
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ρίχνει το γάντι στην Κεραμέως ο Φίλης για τις κάμερες στα σχολεία
Να καταθέσει γραπτώς στη Βουλή το αποτέλεσμα της διαβούλευσης που ισχυρίζεται ότι είχε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για κάμερες μέσα σε σχολικές αίθουσες καλεί την υπουργό Παιδείας ο...
Ρίχνει το γάντι στην Κεραμέως ο Φίλης για τις κάμερες στα σχολεία
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Φίλης: Άνευ προηγουμένου η «εντολή» για βιντεοσκόπηση μαθημάτων
Δριμεία κριτική στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εξαπολύει ο Νίκος Φίλης σχετικά με την μέθοδο που αποφασίστηκε για τη συνέχιση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για όσα παιδιά δεν επιστρέψουν στα σχόλεια.
Φίλης: Άνευ προηγουμένου η «εντολή» για βιντεοσκόπηση μαθημάτων
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Το "επιτελικό μπάχαλο" στο υπουργείο Παιδείας συνεχίζεται»
Με ανακοίνωσή της η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να παραδώσει άμεσα την Έκθεση Αντικτύπου σε κόμματα και φορείς των εκπαιδευτικών, για το ζήτημα της εγκατάστασης...
«Το "επιτελικό μπάχαλο" στο υπουργείο Παιδείας συνεχίζεται»
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Σε κυβέρνηση mea culpa εξελίσσεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη
Σε κινητοποιήσεις για την πλήρη απόσυρση του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου καλεί ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον Ν. Φίλη και τη Μ. Τζούφη να τονίζουν πως «η υποχώρηση της υπουργού δείχνει το δρόμο».
ΣΥΡΙΖΑ: Σε κυβέρνηση mea culpa εξελίσσεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Φίλης: Νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση από την υπουργό Παιδείας
Μεταξύ άλλων, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει πως η υπουργός αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα και πως μετέτρεψε «την ομοψυχία του "Μένουμε Σπίτι" σε κουτοπόνηρη πολιτική ιδιοτέλεια και σε "κατ' οίκον...
Φίλης: Νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση από την υπουργό Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας