Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξανασυζητούν αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας

Σταδιακή αύξηση από 0,03 σε 0,07 ευρώ ανά χιλιόμετρο προβλέπει η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για τα διόδια της Εγνατίας οδού

EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξανασυζητούν αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας

  • A-
  • A+

Ο «μουτζούρης» με τα διόδια της Εγνατίας οδού, που από το 2006 μεταφέρεται από κυβέρνηση σε κυβέρνηση, φαίνεται ότι επιστρέφει στη Ν.Δ. Οι αποφάσεις του 2018 για πολλαπλασιασμό των σταθμών διοδίων και αύξηση των τιμών δεν έχουν εφαρμοστεί και η νέα κυβέρνηση πρέπει να διαπραγματευτεί με τους δανειστές τα δύο αυτά θέματα, μαζί με την αμφιλεγόμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου που δρομολογήθηκε το 2012 αλλά ευτυχώς δεν προχώρησε.

«Η χρέωση των διοδίων είναι πολύ ακριβή», ανέφερε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπονοώντας προφανώς την εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ να αυξηθεί η τιμή τους που σήμερα είναι 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο για Ι.Χ., σε πρώτη φάση στα 0,05 και στη συνέχεια στα 0,07 ευρώ, όσα ήδη πληρώνουν οι οδηγοί στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή των 650 χλμ. από την Ηγουμενίτσα ώς το Αρδάνιο, που κοστίζει 17,40 ευρώ, θα αυξηθεί στην αρχή στα 29,10 και θα φτάσει στα 41,50 ευρώ!

Η πρώτη αύξηση, που είχε προβλεφθεί να ισχύσει από την αρχή του χρόνου, δεν εφαρμόστηκε, ενώ στην πράξη λειτουργούν εννέα μετωπικοί σταθμοί διοδίων, παρά την απαίτηση των δανειστών να φτάσουν τους 38 μαζί με τους πλευρικούς.

Τα διόδια της Εγνατίας οδού είναι μια πονεμένη ιστορία, που ξεκινά από το 2006 και την απόφαση της τότε κυβέρνησης της Ν.Δ. να συνάψει δάνειο με εμπορική τράπεζα ύψους 1,2 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων και εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια. Ο αυτοκινητόδρομος εγκαινιάστηκε την άνοιξη του 2009, αλλά λόγω εκλογών τα διόδια αναβλήθηκαν και φορτώθηκαν στην επόμενη κυβέρνηση. Τα πρώτα χρόνια λειτούργησαν τρεις σταθμοί και η κατασκευή νέων πάγωσε λόγω της οικονομικής κρίσης. Τα χρέη όμως έτρεχαν και η τράπεζα μπλόκαρε τις εισπράξεις ώς το 2017 που έγινε συμφωνία και άρχισε η σταδιακή εξόφληση του δανείου. Απομένουν μόνο οι τόκοι, για το ύψος των οποίων εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης.

Την περασμένη χρονιά ξεκίνησε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, για τον οποίο ενδιαφέρθηκαν επτά όμιλοι. Η διαδικασία πάγωσε όταν διαπιστώθηκε ότι μόνο δύο από τις συνολικά 33 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου διαθέτουν πιστοποίηση και θα χρειαστούν έργα ύψους ενός δισ. ευρώ για να καλύψουν τις κοινοτικές προδιαγραφές και να γίνει βαριά συντήρηση. Οι εργολάβοι ζήτησαν να επωμιστεί το Δημόσιο το κόστος, αίτημα που απορρίφθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στην εταιρεία έχουν καταθέσει μελέτη σύμφωνα με την οποία με μικρή αύξηση στις τιμές των διοδίων θα εξασφαλιστούν έσοδα 4 δισ. σε βάθος 40ετίας, από τα οποία τα μισά αρκούν για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου και τα υπόλοιπα θα μπουν στα δημόσια ταμεία. «Η ιδιωτικοποίηση πρέπει να γίνει με στόχο την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος», είπε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόταση για αναλογικά διόδια μόνο με e-pass
Νέα πρόταση για πιο δίκαιο τρόπο υπολογισμού των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους έχουν επεξεργαστεί βασικοί μέτοχοι της κοινοπραξίας της «Ολυμπίας οδού» και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Πρόταση για αναλογικά διόδια μόνο με e-pass
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Εγνατία και τα διόδια
Το προσχέδιο της συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών προβλέπει την άμεση κατασκευή τριών σταθμών στον Βενέτικο, τη Θεσσαλονίκη και τη γέφυρα του Αλιάκμονα, ενώ ζητά να προχωρήσουν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις...
Η Εγνατία και τα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γιατί... δρομολογείται ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
Mε «πάτημα» την έλλειψη υποδομών για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, οι δανειστές της χώρας και κάποιοι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ έχουν κάνει «σημαία» την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού. Ο σύγχρονος...
Γιατί... δρομολογείται ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακυρώθηκαν τα ηλεκτρονικά διόδια - Θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός
Σε ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια των αυτοκινητόδρομων προχωρά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Oι δύο τελικοί διεκδικητές του έργου, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, κατέθεσαν...
Ακυρώθηκαν τα ηλεκτρονικά διόδια - Θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο μακρύς δρόμος ώς το... Ελληνικό
Η κυβέρνηση αυτοακυρώνεται ως προς τις προεκλογικές δεσμεύσεις της σχετικά με το Ελληνικό καθώς από τη Θεσσαλονίκη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε νέο χρονοδιάγραμμα, χωρίς να είναι βέβαιο ότι και αυτό θα τηρηθεί.
Ο μακρύς δρόμος ώς το... Ελληνικό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας