Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα διπλώματα οδήγησης

Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα διπλώματα οδήγησης

  • A-
  • A+

Η κυβέρνηση επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς για τις εξετάσεις χορήγησης αδειών οδήγησης (για έξι έως και εννέα μήνες) και φέρνει προς ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που προβλέπει ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

Πρόκειται για επιστροφή σε ένα διάτρητο καθεστώς, με «λαδώματα» υπαλλήλων και συναλλαγές με εκπαιδευτές, όπως αναδεικνύεται από τις δικογραφίες για κυκλώματα που δρούσαν σε υπηρεσίες Μεταφορών σε διάφορες περιφέρειες της χώρας.

Με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και 'Αλλες Επείγουσες Διατάξεις» (συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή και αύριο αναμένεται να ψηφιστεί), επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης και συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

Η Επιτροπή θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

'Αδειες οδήγησης

Οι εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδήγησης, έως τη θεσμοθέτηση των νέων μέτρων, θα γίνονται με το γνωστό σύστημα θεωρητικής και πρακτικής δοκιμασίας, ενώ προβλέπεται να επανασυσταθούν σύντομα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές.

Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους - εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.

Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

'Ανω των 74

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.

Οδήγηση στα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται. Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη - μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

«Γουρούνες»

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί.
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκτυπώνονται οι άδειες οδήγησης
Αναμονή τέλος για χιλιάδες πολίτες της Περιφέρειας Αττικής που περίμεναν την έκδοση των αδειών οδήγησής τους. Ταχύτερα από το αναμενόμενο και συγκεκριμένα μέχρι το πρώτο 15νθήμερο του Δεκεμβρίου θα έχει...
Εκτυπώνονται οι άδειες οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιοποιούνται 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες - προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών - θα γίνονται γρήγορα, εύκολα και με ένα κλικ. 
Ψηφιοποιούνται 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ευρωβαρόμετρο: Έλληνες, οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην Ε.Ε.
Οι Έλληνες οδηγοί είναι οι πιο επικίνδυνοι, νευρικοί και ανεύθυνοι οδηγοί στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autoroutes.
Ευρωβαρόμετρο: Έλληνες, οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην Ε.Ε.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο αυτόφωρο επικίνδυνοι οδηγοί της Θεσσαλονίκης
Ειδική επιχείρηση ξεκίνησε από χθες η ΕΛ.ΑΣ., κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας, για τη σύλληψη όσων οδηγούν υπερβολικά γρήγορα, κάνουν «ζιγκ-ζαγκ» ή επικίνδυνες προσπεράσεις στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Στο αυτόφωρο επικίνδυνοι οδηγοί της Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας