Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Να επεκταθεί ο μώλος για να λυθεί το πρόβλημα στο λιμάνι της Σαμοθράκης»

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας, Σαμοθράκη - φωτ. αρχείου

© Dbdella | Dreamstime.com

«Να επεκταθεί ο μώλος για να λυθεί το πρόβλημα στο λιμάνι της Σαμοθράκης»

  • A-
  • A+

Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης μπορεί να λυθεί πραγματικά, αν αρχίσει να υλοποιείται η πρώτη φάση του έργου επέκτασης του προσήνεμου μώλου, για να μπορούν να πραγματοποιούν ελιγμούς για να δέσουν πλοία μεγαλύτερου μήκους, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.

Πρόσθεταν ότι το πρόβλημα δεν είναι τα βάθη του λιμανιού που δυσκολεύουν την προσέγγιση πλοίου, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς μεγάλα πλοία δεν έχουν εύκολα τη δυνατότητα βάση του μήκους τους να πραγματοποιούν δίαυλο ελιγμών, ειδικά όταν στο νησί επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες.

Το πρόβλημα αυτό αντιμετώπισε και το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο AZORES EXPRESS, κατά την διάρκεια των τελευταίων ημερών, το οποίο έμφορτο με επιβάτες και οχήματα και με ανέμους έντασης 7-8 μποφόρ δεν κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι, αφού η κατάσταση εκτιμήθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνη από τον καπετάνιο.

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας βρίσκεται στο Βορειοδυτικό άκρο του νησιού και απέχει 29 ν.μ. από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο λιμένας είναι τεχνητός και προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 160 μέτρα περίπου, με βάθη στον άξονά τα 6,50μ και είναι στραμμένη προς τα ΝΔ.

To Πλαίσιο Εργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) για το λιμάνι της Καμαριώτισσας, ξεκίνησε το 2016 να εκπονείται και μετά από διαγωνισμό το ανέλαβε ιδιωτική εταιρεία το οποίο ολοκλήρωσε.

Το 2018 έγιναν βελτιώσεις τροποποιήσεις και το Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε σε όλους τους φορείς του νησιού με έργα της τάξεως των 28 εκατ.ευρώ. Στάλθηκε προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας από το Νοέμβριο του 2018.

Τα βασικότερα που περιγράφονται μέσα σε αυτό είναι η λύση που δίνεται στο πρόβλημα των αυθαιρεσιών που υπάρχουν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού ενώ υπάρχουν μελέτες τυπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, κυματική, παράκτια, προστασίας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κ.α Η επέκταση του λιμανιού προβλέπει και νέες εκβαθύνσεις εμπορικό σταθμό αλλά και κρηπίδωμα για κρουαζιέρες.

Το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να οριστικοποιηθούν οι μελέτες εφαρμογής, ενώ τα πρώτα τρία εκατομμύρια έχουν ήδη εγκριθεί από το Γενική Γραμματεία ( ΥΠΟΜΕΔΥ) του υπ.Μεταφορών.

Ανάλογη μελέτη υπάρχει και για το άλλο λιμάνι της Σαμοθράκης, των Θέρμων, που κλείνει κάθε φορά από προσχώσεις και επιχωματώσεις που γίνονται.

Το αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της νήσου Σαμοθράκης, σε απόσταση 15 χλμ ανατολικά του οικισμού Καμαριώτισσα.

Ο λιμένας είναι τεχνητός και κατασκευάστηκε στη θέση όπου προϋπήρχε από την δεκαετία του 1950 ένας μικρός προβολικός μώλος. Προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 50 μέτρα περίπου και είναι στραμμένη προς τα δυτικά.

Στο μεταξύ στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι στη γραμμή Αλεξανδρούπολης Σαμοθρακης θα πρέπει να βρίσκονται περισσότερες από μία ακτοπλοϊκές εταιρείες και στη σύμβαση να υπάρχει ρήτρα ότι σε περίπτωση βλάβη του πλοίου, η ίδια εταιρεία να μεριμνά για την αντικατάστασή του με άλλο πλοίο.

Η σύμβαση των δρομολογίων της εταιρείας με το υπουργείο Ναυτιλίας για τα πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», για τη χειμερινή περίοδο, είναι επιδοτούμενη, δεκαετής διάρκειας και λήγει στις 31/10/2019.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φέρτε πίσω το «Αρτεμις»
Σοβαρά προβλήματα στις ενδοκυκλαδικές γραμμές προκαλεί η παραμονή του πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Οι δήμαρχοι Μήλου, Σίφνου, Σερίφου και Κιμώλου με κοινή τους επιστολή-διαμαρτυρία επισημαίνουν...
Φέρτε πίσω το «Αρτεμις»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητείται άμεσα πλοίο για τη Σαμοθράκη
Προκήρυξη από το υπουργείο Ναυτιλίας για να καλυφθεί η σύνδεση με Αλεξανδρούπολη έως το τέλος Οκτωβρίου. Ετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για όλες τις άγονες γραμμές.
Ζητείται άμεσα πλοίο για τη Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
Δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άμεση ανάθεση της άγονης επιδοτούμενης γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έκπτωτη κηρύχθηκε η εταιρεία που εξυπηρετούσε τη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη
Η απόφαση δημοσιεύεται στο «Διαύγεια» με χθεσινή ημερομηνία και υπογράφεται από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Έκπτωτη κηρύχθηκε η εταιρεία που εξυπηρετούσε τη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστρέφει το «ΑΝΔΡΟΣ ΤΖΕΤ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
Από την προσεχή Δευτέρα το πλοίο «Άρτεμις» επιστρέφει στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, καθώς στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη θα δρομολογηθεί και πάλι το ταχύπλοο-επιβατηγό «ΑΝΔΡΟΣ ΤΖΕΤ».
Επιστρέφει το «ΑΝΔΡΟΣ ΤΖΕΤ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχέδια για λιμάνι-τέρας στη Ραφήνα
Στο νέο λιμάνι θα μπορούν να δέσουν 15 μεγάλα επιβατικά πλοία, θα πέσουν χιλιάδες τόνοι τσιμέντου για τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων και θα αποκοπεί ουσιαστικά η πόλη από τη θάλασσα.
Σχέδια για λιμάνι-τέρας στη Ραφήνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας