Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπ. Παιδείας: Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση

Νίκη Κεραμέως

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υπ. Παιδείας: Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση

  • A-
  • A+

Παρεμβάσεις σε τρεις άξονες στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση ανακοίνωσαν σήμερα με δήλωσή τους η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και Σοφία Ζαχαράκη, οι οποίες σημειώνουν ότι «πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος».

Πρόκειται για τις εξής παρεμβάσεις, όπως αναφέρει το υπουργείο:

  • Εξεταστέα ύλη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. 
  • Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. 
  • Κατηγοριοποίηση τμημάτων. Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

«Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς. Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος», καταλήγουν στη δήλωσή τους οι κυρίες Κεραμέως και Ζαχαράκη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Έμαθε το μάθημά της
Παρά τις αρχικές ενστάσεις της, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως συμμορφώθηκε με την απόφαση της Αρχής Προστασίας προσωπικών δεδομένων για τη μη αναγραφή θρησκεύματος και ιθαγένειας στα απολυτήρια.
Έμαθε το μάθημά της
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε ΦΕΚ οι αλλαγές στο Λύκειο
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζονται -μετά την ψήφιση του νόμου για το νέο Λύκειο- τα εξής:
Σε ΦΕΚ οι αλλαγές στο Λύκειο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές για το απολυτήριο Λυκείου
Από το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζεται ότι, για λόγους απλοποίησης των διαδικασιών, θέματα αξιολόγησης Λυκείου ρυθμίζονται πλέον με Υπουργική Απόφαση, βάσει του υπό έκδοση νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή...
Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές για το απολυτήριο Λυκείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λυσσαλέα απαξίωση με τεχνοκρατικές μεθόδους
Το τσουβάλιασμα των μαθητών σε μέσους όρους βαθμολογιών ακυρώνει -φυσικά, όχι τυχαία- κάθε προσπάθεια καθηγητών και μαθητών για ποιοτική εκπαίδευση παρά τις δυσμενείς συνθήκες.
Λυσσαλέα απαξίωση με τεχνοκρατικές μεθόδους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας