Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπ. Παιδείας: Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση

Νίκη Κεραμέως

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υπ. Παιδείας: Παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση

  • A-
  • A+

Παρεμβάσεις σε τρεις άξονες στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση ανακοίνωσαν σήμερα με δήλωσή τους η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και Σοφία Ζαχαράκη, οι οποίες σημειώνουν ότι «πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος».

Πρόκειται για τις εξής παρεμβάσεις, όπως αναφέρει το υπουργείο:

  • Εξεταστέα ύλη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. 
  • Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. 
  • Κατηγοριοποίηση τμημάτων. Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

«Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς. Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος», καταλήγουν στη δήλωσή τους οι κυρίες Κεραμέως και Ζαχαράκη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
Εσπευσμένα κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η υπουργός Παιδείας με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης...
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επανυποβολή αιτήσεων για εγγραφές σε Λύκεια
Το υπουργείο αποφάσισε να παρατείνει τη διαδικασία μέχρι και σήμερα, Παρασκευή 3 Ιουλίου και ώρα 23.59, αποδίδοντας την ενέργειά του σε «τεχνικό πρόβλημα που διαπιστώθηκε στην εφαρμογή e-eggrafes.
Επανυποβολή αιτήσεων για εγγραφές σε Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
Το υπουργείο Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση το μεσημέρι της Πέμπτης με τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!», αλλά στη συνέχεια παραδέχεται πως καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια.
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θολώνει τα νερά η Κεραμέως με τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων 
Νόμιμος ο σκοπός, λέει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά παράνομη χαρακτηρίζει την καταγραφή και την αποθήκευση των μαθημάτων ● Στα κάγκελα εκπαιδευτικοί και γονείς με την πρωτοφανή...
Θολώνει τα νερά η Κεραμέως με τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δικαιολογίες για το άνοιγμα των σχολείων
Ποιες απαντήσεις δίνει το υπουργείο Παιδείας στα σοβαρά ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί για τη σκοπιμότητα και τις συνθήκες επιστροφής των μαθητών στα θρανία.
Δικαιολογίες για το άνοιγμα των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συλλαλητήριο κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως έξω από τη Βουλή
Η συντονιστική επιτροπή μαθητών Αθήνας καλεί αυτήν την ώρα (12.00), σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
Συλλαλητήριο κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως έξω από τη Βουλή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας