Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σαντορινιός «καλεί» Ν.Δ. για τα 10 περιφερειακά λιμάνια
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

Σαντορινιός «καλεί» Ν.Δ. για τα 10 περιφερειακά λιμάνια

  • A-
  • A+

Να κάνει γνωστές τις προθέσεις της (πλήρης ιδιωτικοποίηση ή παραχωρήσεις δραστηριοτήτων) για το τι μέλει γενέσθαι για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, ζητά από τη Νέα Δημοκρατία ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός. 

«Με αφορμή τη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ,το οποίο και διαχειρίζεται τα ζητήματα των υποπαραχωρήσεων των 10 λιμανιών της χώρας και δεδομένου του θολού τοπίου όπου έχει δημιουργηθεί, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας οφείλουν να τοποθετηθούν και να ενημερώσουν τον ελληνικό λαό και την Βουλή σχετικά με τις πραγματικές τους προθέσεις για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας μας, ειδάλλως αναμένουμε άμεσα την ολοκλήρωση των μελετών αξιολόγησης που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ και αποτελούν μέρος της διαδικασίας παραχώρησης δραστηριοτήτων» τονίζει ο Ν.Σαντορινιός. 

Στη συνέχεια διευκρινίζει ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μέσα σε ένα άναρχο περιβάλλον που είχε αφήσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, θέσπισε το πλαίσιο των υπο-παραχωρήσεων επιτυγχάνοντας, όχι μόνο τη διατήρηση των Οργανισμών Λιμένα σε Δημόσιο έλεγχο εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα της χώρας, αλλά και δίνοντας ευκαιρίες προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι έχουν ειδική γνώση σε συγκεκριμένη δραστηριότητα και μπορούν να αναπτύξουν επιτυχημένες δράσεις στον τομέα τους. 

«Η αντίθετη επιλογή, αυτής της πλήρους ιδιωτικοποίησης δεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα. 80% των Ευρωπαϊκών λιμένων λειτουργούν με μοντέλα υποπαραχωρήσεων, ενώ μόλις το 4% με καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης, και αυτό γιατί η πώληση ολόκληρου του πακέτου μετοχών τον μόνο που ωφελεί είναι ο ένας και μοναδικός ιδιώτης επιχειρηματίας που θα εγκαταστήσει ένα μονοπώλιο σε υποδομές με δημόσιο ενδιαφέρον, εις βάρος των τοπικών κοινωνιών, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, του ανταγωνισμού και της εθνικής οικονομίας" σχολιάζει και προσθέτει: 

«Τα σημαντικά θετικά οικονομικά και εμπορικά αποτελέσματα των λιμανιών των τελευταίων χρόνων δείχνουν ότι οι διοικήσεις τους, υιοθετώντας μια διαφορετική φιλοσοφία διαχείρισης, πέτυχαν στο στόχο τους, μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές τους. Το Θατσερικό μοντέλο της πλήρους ιδιωτικοποίησης για την Ευρώπη ανήκει στο παρελθόν και αν η ΝΔ σκέφτεται να είναι η μόνη χώρα, ανάμεσα στα 28 κράτη- μέλη, που θα το επαναφέρει, οφείλει να το ξεκαθαρίσει πρώτα και κύρια στις 10 τοπικές κοινωνίες. Πειραματισμοί με ξεπερασμένα μοντέλα του παρελθόντος δεν χωράνε σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα της οικονομίας, ιδίως τώρα που η Ελλάδα είχε αρχίσει να ανακάμπτει.»

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Εξηγήσεις ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ από τον υπ. Ναυτιλίας για τα κυκλαδικά δρομολόγια
Στη Βουλή έφτασε το θέμα με την αναστάτωση που έχει προκληθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα με τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου και την...
Εξηγήσεις ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ από τον υπ. Ναυτιλίας για τα κυκλαδικά δρομολόγια
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Υποβαθμίζουν τη λιμενική πολιτική
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει τη Γενική Γραμματεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και να την συγχωνεύσει με τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικών Πολιτικής...
ΣΥΡΙΖΑ: Υποβαθμίζουν τη λιμενική πολιτική
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
«Απλήρωτες οι κυβερνητικές υποχρεώσεις σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο»
Μεγάλα είναι ποσά που οφείλονται στους επιβάτες που κάνουν χρήση του μέτρου του Μεταφορικού ισοδύναμου, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει εκδώσει καμία σχετική απόφαση πληρωμής, όπως αναφέρει ερώτηση που...
«Απλήρωτες οι κυβερνητικές υποχρεώσεις σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα πάρουμε μέρος στη φιέστα
Αυξάνονται οι αντιδράσεις για την αυριανή εκδήλωση (Τρίτη 25 Φεβρουαρίου) του ΟΛΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κατά την διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί η τελετή έναρξης των έργων για την επέκταση του...
ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα πάρουμε μέρος στη φιέστα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»
Τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών αποκάλυψε στη Βουλή ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός σημειώνοντας ότι οι τοπικοί...
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας